Lexus IS 300h
test

Lexus IS 300h

Když nevadí, že vám chybí tukabel

Za sebou již máte klasické německé trio BMW, Audi i Mercedes a hlavou se vám honí myšlenky, kde „vyšťourat“ auto, které nebude na každém rohu, bude prémiové a sportovní, bude mít malou spotřebu a písmena v motorizaci jako TDI, d či HDi nechcete ani slyšet? Vaše pátrání je u konce – Lexus má možná přesně to co hledáte a vše výše zmíněné zvládne splnit s naprostým klidem a ještě o několik desítek až stovek tisíc korun levněji než německé trio. Nebo to snad má háček?

Design: pořádná porce mužné proporce

Protože Lexus IS na našich silnicích určitě neuvidíme tak často jako německou konkurenci, bylo by slušností japonskou návštěvu představit. S celkovou délkou 4 680 mm, šířkou 1 810 mm a výškou 1 430 mm bude sedět u stolu s BMW řady 3, Audi A4 a Mercedesem-Benz třídy C. Rozměry jsou plus mínus milimetr na chlup stejné a týká se to i 2 800 mm dlouhého rozvoru. Již při prvním srovnání vám dojde, že německé konzervy si u onoho stolu s bláznivým Japoncem nebudou mít co říct. Zatímco Němci se bojí v designu udělat nepatrnou změnu, Japonec vás při prvním pohledu praští do oka LED „bumerangem“ předního světlometu a nepřestane vás mlátit různými záhyby, proláklinami a patvary.

Přední část nelze přehlédnout díky zvláštně tvarované masce chladiče, kterou Lexus nazývá vřetenovitou. Je pravda, že by nás několikrát zalomená maska v kombinaci s dvoudílnými světlomety nenapadla ani v nejdivočejším snu. Záď je svým vzhledem poklidnější, tedy pokud pomineme světlomet, který jakoby ujel až kamsi k zadnímu kolu. Jedno ale tomuto sedanu střední třídy upřít nemůžeme, a to jsou skvěle vyladěné proporce. Především široké blatníky ukazují sportovní ambice a výsledek dokreslují správně nalinkované prahy s emblémy Hybrid. Moc dalších indikátorů hybridního pohonu zde nenajdete. Mimo označení modelu a nápisu Hybrid na prazích máte lexusí zálibu v elektřině šanci rozpoznat pouze z předního znaku, který je podkreslen modrou barvou.

U modré barvy můžeme ještě zůstat, protože právě ta dělala ze zajímavého sedanu zpátky modro-šedou myšku. Určitě bychom volili nějakou stylovější a originálnější, to už ale bude samozřejmě na každém majiteli. Je pravda, že i modrá je pravděpodobně dobrá, protože jsme za testovací týden zažili nejedno výrazné otočení právě od majitelů BMW nebo Audi.

Technika a výbava: k exotickému vzhledu konzervativní duši

Pokud se někdy bude používat spojení „stará hybridní škola“, určitě jej uslyšíte právě ve spojení s Lexusem/Toyotou. Žádné malé, extrémně přeplňované benziny ani prodlužovače dojezdu, ale velká atmosféra s asistujícím elektromotorem. Ne, nejde o plug-in hybrid, a tak co si Lexus uspoří, to má, a nedostane ani watthodinu zadarmo. Jak přesně pohon funguje, na to si počkejte do další kapitoly, tady si musíme probrat, co všechno exoticky tvarovaná karoserie ukrývá. Nejvíce se toho samozřejmě schovává pod kapotou, která je mimochodem aktivní. Při nehodě se mírně nadzdvihne, aby se zvětšil prostor mezi ní a tvrdými komponenty motoru, čímž snižuje riziko poranění chodců.

Lexus IS 300h – test

Technické parametry Lexus IS 300h

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 680 × 1 810 × 1 430 mm, 1 720 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní
Výkon223 (181 + 143) koní
Baterie1,8 kWh
Spotřeba?, dojezd: 1 000 km
Infotainment10,3" nedotykový displej, ne
Cena999 000 Kč

Základem je velký benzinový motor pracující v Atkinsonově cyklu se vstřikováním D-4S (jde o přímý i nepřímý vstřik benzinu) a i přes objem 2,5 litru jde pouze o čtyřválec. Výkon 178 koní při 6 tisících otáčkách jasně dává najevo, že jde o atmosférický motor. Točivý moment 221 Nm je k dispozici od 4 200 až po 5 400 otáček a to ještě nepočítáme elektromotor. Ten se svými 300 Nm a výkonem 140 koní také umí přiložit ruku k dílu. V kombinaci pak můžete počítat s 220 japonskými oři.

Hybrid zrychluje z nuly na sto kilometrů za hodinu v čase 8,3 vteřiny a pokračuje na hodnotu 200 km/h, což již v dnešním světě není zas taková hitparáda. Elektromotor může čerpat z baterie o kapacitě 1,8 kWh a taková zásobička energie vystačí zhruba na 4 kilometry čisté práce elektromotoru. Jízda na elektřinu však není devízou Lexusu, ten má přednosti úplně někde jinde.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze