BMW 330e iPerformance
test

BMW 330e iPerformance

Make plug-in hybrid great again!

Pokud máte rádi BMW, chcete zažít jízdu na elektřinu a do i3 byste nesedli protože vypadá… futuristicky, koukněte do divize iPerformance. Ta nabízí zajímavý mezikrok mezi elektromobilem a klasickým spalovacím motorem. Nejmladší člen rodiny se jmenuje 330e, a z mého pohledu vyřadil ze hry 330i, které již nepozbývá smyslu. Za co si plug-in hybridní řada 3 zaslouží potlesk a za co postesk?

Design a karoserie: sportovec v nejlepším věku

Na vzhledu plug-in hybridní „Trojky“ představuje ten největší klad to, že se nic nezměnilo. Vyjma odznáčků eDrive, označení motorizace 330e a nabíjecího konektoru za levým předním kolem je vše tak, jak to známe již od roku 2012. Vzhled jistě vylepšil nedávný facelift upravující grafiku světel, především na těch zadních to již bylo skutečně potřeba.

Osmnáctipalcová kola, vyvážené tvary a barva podle BMW pojmenovaná jako „minerální šedá“ tvoří jeden z nejkrásnějších sedanů na trhu. Designový směr však již nekoresponduje s nováčky řady 5 a 7. Očekává se, že se v jejich stopách vydá řada 3 hned v další generaci, která má být mimochodem dostupná také v čistě elektrické variantě. Jako u ostatních motorizací, i tady se můžete rozhodnout mezi Sport Line a Luxury Line, s M paketem ale počítat nemůžete. BMW asi přišlo, že na plug-in hybrid se nehodí. Za sebe můžu říct, že by se na něj hodil určitě více než na motorizaci 316d. Délkou 4 633 mm, šířkou 1 811 mm a výškou 1 429 mm se BMW řadí mezi ty menší účastníky střední třídy. Předpokládá se ale, že v další generaci tradičně povyroste a dožene Mercedes-Benz třídy C a Audi A4.

BMW 330e – test

Technika a výbava: 330i s elektrickým batůžkem

Už se pomalinku dostávám k tomu, proč nedává 330i v porovnání s 330e smysl. Plug-in hybrid pohání zážehový twinturbo čtyřválec s objemem 1 998 cm3 s 184 koni výkonu a 290 Nm točivého momentu. Stejný čtyřválec dostanete i v 330i, které o svůj šestiválec přišlo a nenabízí tak z technického hlediska nic navíc, jen postrádá elektrické superschopnosti. V balení 330e je samozřejmě i elektromotor umístěný mezi motorem a převodovkou s výkonem 61 koní a točivým momentem 250 Nm.

Spolupráce elektromotoru a čtyřválce v řeči čísel znamená 252 koní a teoretickou spotřebu 2,1 litru na sto kilometrů. Osmistupňová převodovka s pádly pod volantem celé stádo vypouští na pastvu k zadní nápravě. Akcelerace z nuly na sto kilometrů za hodinu trvá 6,1 vteřiny a pokračuje se až na 225 km/h.

Technické parametry BMW 330e (2015)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 633 × 1 811 × 1 429 mm, 1 735 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní
Výkon252 (184 + 88) koní, toč. moment: 290 Nm / 1 350 ot./min
Baterie8 kWh, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 2,1 l / 100 km
Infotainment8,8" nedotykový displej
Cena1 154 400 Kč

Pokud nebudete chtít závodit, můžete začít čerpat z energie pod podlahou kufru. Baterie má kapacitu 7,6 kWh, což není moc a má podle EU vydržet na 40 kilometrů. Reálně to dělá 25 až 30, za což se ale trojka nemusí vůbec stydět. Čistě na elektřinu pak můžete upalovat i po dálnici, maximální rychlost elektromotoru totiž činí 120 km/h. Jestli vám přijde, že z vcelku malé baterie a elektromotoru dokáže BMW vykouzlit slušné výsledky, je to především díky převodovce. I elektromotor totiž podobně jako v případně Passatu GTE využívá jednotlivé převody.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze