Kia se ještě s několika dalšími automobilkami rozhodla si vedle stánku se všemi modely otevřít ještě jeden oddělený pro své ekologické vozy. Podobnou cestou šlo BMW se svou skorodivizí i-Performance nebo Mercedes s celou řadou modelů s motorizacemi označovanými jako „e“. Kia si pro letošní pařížský autosalon přivezla nejen hybrid, ale také plug-in hybrid a ryzí elektromobil.
Kia Niro Hybrid
První z tria byl klasický hybrid Niro, který kombinuje 1,6litrový zážehový atmosférický agregát o výkonu 105 koní s 44koňovým elektromotorem. Celkově má pak řidič k dispozici 142 koní a 265 Nm točivého momentu. Spotřeba se pohybuje někde kolem hranice 4 litrů na sto kilometrů. Li-Polová baterie má v Niru kapacitu pouze 1,56 kWh a pravděpodobně vám vystačí maximálně na několik kilometrů. Uvnitř je na 4,3 metru dlouhé auto dost prostoru, což dokazuje slušný zavazadelník o objemu 427 litrů. Když někdo vyloženě nepotřebuje prémiové auto, mohlo by jít třeba o slušnou alternativu k Mercedesu třídy B.
Kia Optima Plug-in Hybrid
Optima nedávno na český trh dorazila i ve variantě kombi, s plug-in hybridním pohonem se však u českého dealera nesetkáte. Novinka pro rok 2017 s elektromotorem a benzinovým dvoulitrem disponuje 205 koni a z nuly na 100 km/h zrychlí za 9,4 vteřiny. Baterie má kapacitu 9,8 kWh a urazit byste na ni měli přes 40 bezemisních kilometrů. Osobně se mi Optima velmi líbila, a to nejen zpracováním interiéru, ale i vnitřním prostorem a prostě jako celek. Je otázkou času, kdy korejská konkurence začne válcovat americké, ale i německé značky. Na území Spojených států se již na korejské vozy nekouká tak z vrchu jako u nás a je to dobře. Určitě tomu pomohlo, že i takový Lebron James v Americe jezdí s Kia K900.
Kia Soul EV
Jediný čistý elektromobil na stánku Kia představoval model Soul. Baterie o kapacitě 27 kWh a dojezd 212 kilometrů je dnes již takový standard, jinak je ale podle recenzí Soul EV velmi povedený elektromobil. Výkon elektromotoru činí 111 koní a maximální točivý moment 285 Nm, což odpovídá zrychlení z nuly na sto za 12 vteřin a maximální rychlosti 145 kilometrů za hodinu. V redakci Soul zatím nebyl, a tak nemůžu soudit, jak moc dobrý je. Vzhled mě ale stejně jako u klasického Soulu nenadchl a ani v interiéru jsem se necítil tak, jak bych ve voze za 850 tisíc korun asi měl. Tak třeba mě při plnohodnotném testu přesvědčí.