Kia Optima
test

Kia Optima

Dobrý sluha, ještě lepší pán

Optimální vůz pro moderního manažera by měl být prostorný, svižný a pohledný. Kia provedla u Optimy mnoho optimalizací, aby se takovým vozem stala. Dokonce si věří na krále segmentu jménem Volkswagen Passat, je ale optimismus na místě? Pro pokrytí co největší poptávky se dokonce nebála jít si zaplavat do plug-in hybridních vod, které jsou zatím pro většinu konkurentů moc hluboké.

Design a karoserie: korejská královna

Design Optimy je ten nejlepší z nejlepších. Ne, k testovanému autu jsem nedostal obálku s úplatkem a ani se nejedná o můj soukromý názor. Kia Optima totiž vyhrála již podruhé cenu Red Dot za design a nyní si dokonce odnesla ocenění „Best of Best“. Pravda je taková, že byste ještě před pár lety jako držitele těchto ocenění určitě nehádali automobilku Kia a okolí bude tímto faktem také často překvapené. Vzhled se opravdu povedl a velký sedan se rozhodně nemá za co stydět.

Technické parametry Kia Optima (2015) Plug-in Hybrid

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 850 × 1 860 × 1 470 mm, 1 718 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon205 (158 + 68) koní, toč. moment: 376 Nm / 2 330 ot./min
Baterie9,8 kWh, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12,2 kWh / 100 km + 43
Infotainment8" dotykový displej, Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink
Cena1 149 980 Kč

Kia Optima PHEV – test

Náš konkrétní kousek měl kola o rozměru 215/55 R17 a světle modrou barvu. V redakci bychom nejspíš zvolili jakoukoli jinou barvu a kola by klidně snesla ještě paleček navíc, i tak jsme ale s vozem sklízeli dost chvály. Délka 4 855, šířka 1 860 a výška 1 465 milimetrů dává jasně najevo, že ani velikost nebude zrovna to, čím by Optima za konkurencí zaostávala.

Plug-in hybrid odlišují klasické serepetičky, jako jsou plaketky s nápisem „Eco plug-in“, a nechybí samozřejmě zásuvka pro připojení nabíjecího kabelu Mennekes. Jiná je také maska chladiče s aktivními lamelami snižujícími čelní odpor vzduchu.

Technika a výbava: jízda se skvělou atmosférou

Již z označení 2.0 GDI PHEV většina z nás odhalí kombinaci dvoulitrového zážehového čtyřválce a elektromotoru s baterií s vnějším nabíjením. Větší atmosférický řadový čtyřválec značí odlišný přístup ve srovnání s VW Passatem GTE, který elektromotor kombinuje s malým 1,4 TSI. U Kia tvoří benzinový motor 154koňový základ, který doplňuje 67koňový elektromotor. Větší objem bez přeplňování v konečném důsledku znamená nejen lepší spotřebu, ale také jistě daleko větší spolehlivost.

Celkový výkon 205 koní vypadá slušně, maximální rychlost 192 kilometrů za hodinu a zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,4 vteřiny dává vědět, že závodník z Optimy nejspíš nebude. U nás v testu si našla své místo především díky jiným hodnotám, kterými je teoretická spotřeba 1,6 l / 100 km a především dojezd na elektrickou energii až 54 kilometrů. Skvělých hodnot se podařilo dosáhnout díky 9,8kWh baterii uložené v zadní části vozu.

Velká baterie se musela projevit na hmotnosti, která nyní činí 1 780 kilogramů (o 175 kilogramů více než v případě dvoulitrového dieselu s automatickou převodovkou). S větší hmotností se u plug-in hybridů využívajících dva typy motorů musí počítat, o moc lépe to neumí ani již zmiňovaný Passat GTE, který váží 1 722 kg.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze