BMW 330e vs. BMW 428i
test

BMW 330e vs. BMW 428i

Bratři dvojí krve

Život přináší těžká rozhodnutí – jakou si vybrat práci, jestli bydlet v podnájmu nebo si vzít hypotéku a tak dále. Pak jsou ale těžká rozhodnutí, která jsou o mnoho příjemnější. Například jestli si vybrat benzinový motor spojený s elektromotorem, anebo se o elektromotor ochudit. Na tuto otázku se dnes pokusíme odpovědět.

Technika: stejný, a přece jiný

U elektrifikované verze máme jasno, 330e kombinuje dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem. Benzinový základ má výkon 184 koní a elektromotor přidá sílu dalších 88 koní. Celkový výkon soustavy činí 252 koníků, 20 ořů ze součtu se totiž zatoulá v zákoutích převodovky, která neumí využít všechen výkon naráz. Atletické ambice podpoří točivý moment s víc než příjemnou hodnotou 420 Nm. Baterie s kapacitou 7,6 kWh vydrží autu zhruba na 40 kilometrů lokálně bezemisní jízdy až do rychlosti 120 km/h.

A teď ke klasice. My jsme měli k dispozici motorizaci označenou jako 28i, která se momentálně neprodává, jde ale o motor 30i, kterému chybí 7 koní. Výkon tedy činí celých 245 koní a jde o naprosto stejný dvoulitrový benzinový čtyřválec, jaký má 330e. U 428i je řadový čtyřválec TwinPower Turbo naladěn na 245 koní a u 330e na 184 koní, kde zbytek doplňuje elektromotor. Dvoukomorové turbo využívá menšího a většího průměru obou rotorů, kdy menší z nich pracuje v nízkých otáčkách a větší logicky ve vyšších. Motor by měl svým tahem připomínat atmosférickou jednotku. Rozdíl samozřejmě spočívá v karoserii – benzinové verzi chybí zadní dveře, hmotnost ani rozměry však ve srovnání s čtyřdveřovou variantou nejsou markantní.

Technické parametry BMW 330e (2015)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 633 × 1 811 × 1 429 mm, 1 735 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní
Výkon252 (184 + 88) koní, toč. moment: 290 Nm / 1 350 ot./min
Baterie8 kWh, konektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 550 km
Infotainment8,8" nedotykový displej
Cena1 154 400 Kč

Vzhled a praktičnost: 3 děti nebo 4 kufry?

Přestože vzhled nehraje ve srovnávání motorů žádnou roli, dovolím si malou odbočku pro ty z vás, kteří by přemýšleli nad počtem dveří. Varianta kupé byla v této disciplíně v nevýhodě kvůli zimnímu obutí a tím pádem o palec menším kolům. Překvapivě na mě kupé působilo lehce disharmonickým a „naroubovaným“ dojmem. Vzhled především zadních světel kupé vylepší facelift, na který si budete muset počkat do března. Naštěstí přispěchal na pomoc M-Paket, který opticky auto ještě rozšířil a dodal trošku agrese.

BMW 330e vs BMW 428i – srovnávací test

Řešíte-li praktičnost kupé, na zadní sedadla dvoudvéřového modelu se sice leze komplikovaněji, je zde ale dostatek místa, a to i v oblasti hlavy. Kupé je dokonce delší, takže se vám určitě nebude parkovat lépe než se sedanem. Hlavním plusem „dvoudvířka“ je image, v podstatě s ním říkáte „Tohle není moje jediné auto“ nebo „Styl pro mě aktuálně znamená víc než praktičnost“. To může být speciálně u dam interpretováno jako plus i minus. Balit holky na kupé tedy jde, ty vyspělé ale možná budou koukat spíš po sedanu. Ten nabídne 5 míst a 480litrový zavazadelník, což je o 35 litrů více než v případě kupé. Baterie v 330e se ale nachází v kufru, kde ve srovnání s klasickým motorem ubírá 110 litrů objemu, a tak konečný objem kufru u 330e činí 370 litrů versus 445 litrů u kupé.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze