Kia Niro 1.6 GDI HEV
test

Kia Niro 1.6 GDI HEV

Takřka dokonalý hybrid
2

Hybridní provedení modelu Niro je prostředníkem mezi spalovací a čistě elektrickou verzí. A jelikož ne každý zatím fandí elektromobilům, podívali jsme se blíže na přednosti hybridního Nira v testu, který i nám ukázal, že tento vůz je v aktuální nabídce značky naprosto oprávněně.

Kia Niro aktuální generace není v naší redakci žádným nováčkem. Nedávno jsme otestovali její plně elektrickou verzicatalogue/12/80//

Tento model nás zaujal hlavně příjemně zpracovaným interiérem, kde již není patrné, že sedíte v korejském voze. Je sice pravda, že k německému koncernu Volkswagen má zpracování kabiny ještě trošku daleko, ale co se týče designu jednotlivých ovladačů a prostornosti, zde si nemáme na co stěžovat. Možná trošku podivně tvarovaný volant s příliš tenkým věncem je něco, co bychom z vozu okamžitě vyhodili. Nejenže nevypadá zrovna dvakrát nejlépe, ale pokud pomineme vzhled, tak i jeho úchop není ničím úžasným. S vozem jsme absolvovali i jednu delší dálniční trasu o délce přibližně 260 km a byly to právě naše ruce, které celou cestu odnesly nejvíce.

Zatímco v mnoha jiných vozech současné produkce si novináři stěžují na špatná sedadla (což v modelu Niro rozhodně nehrozí), v tomto případě se stane vaším hlavním nepřítelem tenoučký kožený volant, který prakticky znesnadňuje i větší jízdní manévry. Tohle je snad největší a možná i jediná výtka, kterou můžeme k Niru mít. Hybridní verze nabízela přehledný 7" dotykový displej palubního systému, který dokáže zobrazovat jak spotřebu paliva, tak i spotřebu elektrické energie. To vše v jednom menším okénku, což je za nás vynikající nápad a leckterá konkurence by se zde mohla učit.

Potěší také objem zavazadlového prostoru, který navzdory přítomnosti baterie pod podlahou nabídne lehce nadprůměrných 436 litrů. Po sklopení zadních sedadel se kapacita navýší na 1 434 litrů, ovšem s naprosto rovnou ložnou plochou nepočítejte. Kia Niro tak poslouží bohatě jako rodinný vůz, a to i v případě hybridní verze. V kabině se totiž naprosto pohodlně usadí pětice dospělých cestujících, přičemž pro druhou řadu jsou připraveny dva samostatné výdechy dvouzónové klimatizace a dostatečně hluboké kapsy v bocích dveří.

V rámci nabídky můžete zakoupit vlastně jen jednu motorizaci. Tou je varianta s 1,6litrovým čtyřválcem GDI, který je spojený s elektromotorem. Jednotky dohromady nabízí výkon 104 kW a točivý moment 265 Nm. Všemu sekunduje dvouspojková automatická převodovka 6DCT, v jejíž útrobách si své místo našel právě elektromotor. Celý systém pak využívá výše zmíněné baterie Li-Pol s kapacitou 1,56 kWh. Celé pohonné ústrojí funguje naprosto dokonale, čistě na elektrický režim ujedete v kuse klidně i čtyři kilometry, jenže je tu jeden problém. Pokud si chce řidič vynutit jízdu čistě na baterie, vůz mu to nedovolí. V kabině totiž chybí tlačítko s nápisem EV, které ve většině případů natvrdo zapne elektrický režim (pokud jsou baterie dostatečně nabité).

To je za nás obrovská škoda. Kdo se chce ve městě pohybovat tiše a bez emisí, musí být velmi citlivý k pedálu plynu. Dá se tak říci, že vůz vás vlastně vychovává k efektivnější a úspornější jízdě. Když totiž budete zběsile šlapat na plyn, baterie pomohou maximálně v případě lepší akcelerace. Přitom oněch 104 kW kombinovaného výkonu není nijak oslnivá hodnota a testovaná hybridní Kia Niro rozhodně nepatří mezi sportovce, kteří by se rádi naháněli na dálnicích a okreskách. Je s podivem, že Kia za celou dobu výroby nepřišla se sportovnější variantou. U té by však asi jen málokdo dosáhl průměrné spotřeby 5,2 litru na 100 km, což byl právě náš výsledek na konci týdenního testu.

Nejvíce ho ocení klidnější povahy

S autem jsme přitom rozhodně neplachtili po větru a nesnažili se o co neúspornější jízdu. Většina cest byla absolvována ve dvou lidech a takřka 50 % ujetých kilometrů bylo zajeto na českých dálnicích. O to více nás nízká spotřeba vozu překvapila a popravdě v tomto ohledu postrádají smysl i naftové vozy s mnohem vyššími emisemi CO2 a NOx. A co říci na závěr? Kia Niro v hybridní verzi označované jako HEV nás opět příjemně překvapila. Nabízí solidní vnitřní prostor, kvalitní zpracování, přehledný infotainment a nízkou spotřebu. Určitě však není tento vůz určen pro ty, kteří mají rádi dynamičtější svezení a očekávají velkou dávku jistoty. Tohle je dostatečně pohodlný rodinný přepravník, který s klidnějším řidičem za volantem nabídne nespočet výhod, které ve výsledku ocení celá posádka.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

kia-niro
Klady
  • dobře naladěný podvozek
  • skvěle fungující adaptivní tempomat
  • dostatek místa v kabině
  • nízká spotřeba
Zápory
  • nemožnost ruční aktivace režimu EV
  • nepříliš dobře tvarovaný věnec volantu
Diskuze ke článku
Dalibor Pencik
Dalibor Pencik
Dobrý den, může mi prosím někdo vysvětlit proč musí mít nová Kia Niro GPF? Měl jsme za to že právě to, že se jedná o HEV, tak není potřeba. děkuji.
Jiri Niewelt
Jiri Niewelt
Filtr pevných částic musí být, protože jde o benzínový motor s přímým vstřikem.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze