Kia Niro aktuální generace není v naší redakci žádným nováčkem. Nedávno jsme otestovali její plně elektrickou verzicatalogue/12/80//
Tento model nás zaujal hlavně příjemně zpracovaným interiérem, kde již není patrné, že sedíte v korejském voze. Je sice pravda, že k německému koncernu Volkswagen má zpracování kabiny ještě trošku daleko, ale co se týče designu jednotlivých ovladačů a prostornosti, zde si nemáme na co stěžovat. Možná trošku podivně tvarovaný volant s příliš tenkým věncem je něco, co bychom z vozu okamžitě vyhodili. Nejenže nevypadá zrovna dvakrát nejlépe, ale pokud pomineme vzhled, tak i jeho úchop není ničím úžasným. S vozem jsme absolvovali i jednu delší dálniční trasu o délce přibližně 260 km a byly to právě naše ruce, které celou cestu odnesly nejvíce.
Zatímco v mnoha jiných vozech současné produkce si novináři stěžují na špatná sedadla (což v modelu Niro rozhodně nehrozí), v tomto případě se stane vaším hlavním nepřítelem tenoučký kožený volant, který prakticky znesnadňuje i větší jízdní manévry. Tohle je snad největší a možná i jediná výtka, kterou můžeme k Niru mít. Hybridní verze nabízela přehledný 7" dotykový displej palubního systému, který dokáže zobrazovat jak spotřebu paliva, tak i spotřebu elektrické energie. To vše v jednom menším okénku, což je za nás vynikající nápad a leckterá konkurence by se zde mohla učit.
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
Potěší také objem zavazadlového prostoru, který navzdory přítomnosti baterie pod podlahou nabídne lehce nadprůměrných 436 litrů. Po sklopení zadních sedadel se kapacita navýší na 1 434 litrů, ovšem s naprosto rovnou ložnou plochou nepočítejte. Kia Niro tak poslouží bohatě jako rodinný vůz, a to i v případě hybridní verze. V kabině se totiž naprosto pohodlně usadí pětice dospělých cestujících, přičemž pro druhou řadu jsou připraveny dva samostatné výdechy dvouzónové klimatizace a dostatečně hluboké kapsy v bocích dveří.
V rámci nabídky můžete zakoupit vlastně jen jednu motorizaci. Tou je varianta s 1,6litrovým čtyřválcem GDI, který je spojený s elektromotorem. Jednotky dohromady nabízí výkon 104 kW a točivý moment 265 Nm. Všemu sekunduje dvouspojková automatická převodovka 6DCT, v jejíž útrobách si své místo našel právě elektromotor. Celý systém pak využívá výše zmíněné baterie Li-Pol s kapacitou 1,56 kWh. Celé pohonné ústrojí funguje naprosto dokonale, čistě na elektrický režim ujedete v kuse klidně i čtyři kilometry, jenže je tu jeden problém. Pokud si chce řidič vynutit jízdu čistě na baterie, vůz mu to nedovolí. V kabině totiž chybí tlačítko s nápisem EV, které ve většině případů natvrdo zapne elektrický režim (pokud jsou baterie dostatečně nabité).
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Kia Niro 1.6 GDI HEV](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
To je za nás obrovská škoda. Kdo se chce ve městě pohybovat tiše a bez emisí, musí být velmi citlivý k pedálu plynu. Dá se tak říci, že vůz vás vlastně vychovává k efektivnější a úspornější jízdě. Když totiž budete zběsile šlapat na plyn, baterie pomohou maximálně v případě lepší akcelerace. Přitom oněch 104 kW kombinovaného výkonu není nijak oslnivá hodnota a testovaná hybridní Kia Niro rozhodně nepatří mezi sportovce, kteří by se rádi naháněli na dálnicích a okreskách. Je s podivem, že Kia za celou dobu výroby nepřišla se sportovnější variantou. U té by však asi jen málokdo dosáhl průměrné spotřeby 5,2 litru na 100 km, což byl právě náš výsledek na konci týdenního testu.
Nejvíce ho ocení klidnější povahy
S autem jsme přitom rozhodně neplachtili po větru a nesnažili se o co neúspornější jízdu. Většina cest byla absolvována ve dvou lidech a takřka 50 % ujetých kilometrů bylo zajeto na českých dálnicích. O to více nás nízká spotřeba vozu překvapila a popravdě v tomto ohledu postrádají smysl i naftové vozy s mnohem vyššími emisemi CO2 a NOx. A co říci na závěr? Kia Niro v hybridní verzi označované jako HEV nás opět příjemně překvapila. Nabízí solidní vnitřní prostor, kvalitní zpracování, přehledný infotainment a nízkou spotřebu. Určitě však není tento vůz určen pro ty, kteří mají rádi dynamičtější svezení a očekávají velkou dávku jistoty. Tohle je dostatečně pohodlný rodinný přepravník, který s klidnějším řidičem za volantem nabídne nespočet výhod, které ve výsledku ocení celá posádka.
Foto: Roman Havlín, fDrive.cz