Elektromobil vs. spalovací auto
test

Elektromobil vs. spalovací auto

Jak to vidí běžný řidič?
11
  • Postavili jsme vedle sebe elektrický Kia Soul a nejvýkonnější benzinovou variantu
  • Na pocity z jízdy jsme se zeptali dvou redaktorů mobilenet.cz
  • Elektromobil svádí ke klidnější jízdě, naopak spalovací motor nutí k častějšímu šlapání na plynový pedál

Elektromobil nebo spalovací auto – každé z nich má své výhody a nevýhody. A tak nás napadlo vzít dvě, krom motorizace identická auta, do kterých posadíme dva běžné řidiče a popovídáme si s nimi.

Společnost mi dělal Vojta Dalekorej a Martin Prokop, které můžete znát z mobilenet.cz. Málem bych vám zapomněl představit i naše dvě čtyřkolové slečny. Šlo o sestry v podobě Kia Soul EV a Soul T-GDI.

Elektrickou variantu Kia Soul jsme otestovali již před nějakým časem a jednou jsme si vzali na hraní také její sestru s naftovým motorem, abychom porovnali vzájemné náklady. Teď vyšla řada na nejsilnější, 200koňovou verzi. Toto stádo pochází z benzinové šestnáctistovky a výkon se přenáší přes sedmistupňovou automatickou převodovku DCT.

Pro shrnutí, elektrická Kia Soul má v útrobách 27kWh baterii a papírový dojezd činí 212 kilometrů. Výkon 110 koní rozhýbe Soul EV z klidu na sto za 11,2 sekundy. Dost bylo informací, běžte se podívat na video, kde vám Martin a Vojta poví, jaké dojmy z obou motorizací mají.

Elektromobil vs. spalovací auto – Jak to vidí běžný řidič

Technické parametry Kia Soul EV (2014) Soul EV

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 140 × 1 800 × 1 593 mm, 1 490 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon84 kW, 110 koní, točivý moment: 285 Nm
Baterie27 kWh
Nabíjeníkonektory: CHAdeMO, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,7 kWh / 100 km, dojezd: 212 km
Cena od849 980 Kč

Jak Vojta, tak Martin se shodli, že elektromobil je do města velmi zábavný. Ihned dostupný točivý moment dělá z elektromobilů mrštné auto a ticho, které se line interiérem, nesvádí k rychlé jízdě. Benzinový Soul ale hodnotí jako ještě zábavnější, zvukový doprovod benzinového motoru svádí k dynamické jízdě. Na otázku, zda by si vybrali elektromobil nebo spalovací pohon, oba odpovědi, že za současné situace, kdy rozumný dojezd na jedno nabití nabízí pouze Tesla, by raději volili ten spalovací. Více se dozvíte ve videu výše.

Diskuze ke článku
xxx
Pánům řidičům by mohl někdo vysvětlit, že volant se drží oběma rukama. Pravá ruka, za jízdy položená na vlastním stehně, to vypadá poněkud úchylně. Ale hlavně, náhlá krizová situace se řeší mnohem lépe s oběma rukama na volantu...
Surcuf
Ty neřídíš viď?
Kojan
Jo, jenze elektromobil proste neni na dalkove trasy, ale na tech 90% tras, co se vetsinou jezdi jen sem a tam po regionu. Pokud nekdo ujede kazdy den strelim pres 150 km, tak ano, pro nej elektromobil neni. Pro 90% jizd je to ale idealni varianta.
Yarda
Tesla má 180 kWh baterky a udávaný dojezd 500 km (tomu se dá věřit). Tady udáváte 27 kWh a dojezd poloviční?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze