Elektromobil nebo spalovací auto – každé z nich má své výhody a nevýhody. A tak nás napadlo vzít dvě, krom motorizace identická auta, do kterých posadíme dva běžné řidiče a popovídáme si s nimi.
Společnost mi dělal Vojta Dalekorej a Martin Prokop, které můžete znát z mobilenet.cz. Málem bych vám zapomněl představit i naše dvě čtyřkolové slečny. Šlo o sestry v podobě Kia Soul EV a Soul T-GDI.
Elektrickou variantu Kia Soul jsme otestovali již před nějakým časem a jednou jsme si vzali na hraní také její sestru s naftovým motorem, abychom porovnali vzájemné náklady. Teď vyšla řada na nejsilnější, 200koňovou verzi. Toto stádo pochází z benzinové šestnáctistovky a výkon se přenáší přes sedmistupňovou automatickou převodovku DCT.
Pro shrnutí, elektrická Kia Soul má v útrobách 27kWh baterii a papírový dojezd činí 212 kilometrů. Výkon 110 koní rozhýbe Soul EV z klidu na sto za 11,2 sekundy. Dost bylo informací, běžte se podívat na video, kde vám Martin a Vojta poví, jaké dojmy z obou motorizací mají.
Elektromobil vs. spalovací auto – Jak to vidí běžný řidič
Technické parametry Kia Soul EV (2014) Soul EV
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 140 × 1 800 × 1 593 mm, 1 490 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 84 kW, 110 koní, točivý moment: 285 Nm |
Baterie | 27 kWh |
Nabíjení | konektory: CHAdeMO, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,7 kWh / 100 km, dojezd: 212 km |
Cena od | 849 980 Kč |
Jak Vojta, tak Martin se shodli, že elektromobil je do města velmi zábavný. Ihned dostupný točivý moment dělá z elektromobilů mrštné auto a ticho, které se line interiérem, nesvádí k rychlé jízdě. Benzinový Soul ale hodnotí jako ještě zábavnější, zvukový doprovod benzinového motoru svádí k dynamické jízdě. Na otázku, zda by si vybrali elektromobil nebo spalovací pohon, oba odpovědi, že za současné situace, kdy rozumný dojezd na jedno nabití nabízí pouze Tesla, by raději volili ten spalovací. Více se dozvíte ve videu výše.