Nabíjíme elektromobil: nabíjecí stanice PRE

Nabíjíme elektromobil: nabíjecí stanice PRE
  • Pomalejší alternativa od PRE nabízí Mennekes a klasickou zásuvku
  • Pro nabíjení budete potřebovat identifikační čip
  • U stanic se nenacházejí kabely, a tak si je musíte vozit v autě

Rychlonabíjecí stanice je samozřejmě pohodlnější cesta – je rychlejší a navíc s sebou nepotřebujete nabíjecí kabel. Rychlonabíječek máme v našich krajích zhruba stejně jako poctivých politiků, a tak se vám může stát, že na vaší cestě jednoduše nebude. Nehledě na to, že většina plug-in hybridů navíc rychlonabíjecí standard nepodporuje (výjimky tu však samozřejmě jsou). V obchodních centrech a na veřejných parkovištích v takovém případě rádi uvidíte nerezovou věžičku s nápisem PRE. Jedná se o nabíjecí stanici, kterou společnost označuje jako PREpoint PLUS.

Nabíjecí stanice PRE – nabíjíme elektromobil

Stanice nabízí konektor na klasickou 240V zásuvku nebo standard Mennekes. Ten nabíjí 32 A / 400 V a nabijete zde v podstatě všechny elektromobily a plug-in hybridy na trhu. Jen si nesmíte zapomenout nabíjecí kabel. Podle kapacity baterie nabíjení 22kW Mennekesem trvá ve většině případů 4 až 6 hodin. Klasická zásuvka je pak způsob přinejmenším zdlouhavý a musíte si na nabíjení vymezit více času, než jen na klasický nákup. Pravděpodobně budete muset nákup spojit také s přespáním, v případě nabíjení takové Tesly i se dvěma přespáními – tam totiž dobití trvá i 48 hodin. Z klasické zásuvky se vyplatí nabíjet pouze přes noc, i u menších baterií se čas pohybuje mezi 7 až 12 hodinami.

Pokud máte nabíjecí čip, je vyhráno. Jak ho získat, se dozvíte v jednom z předešlých dílů tohoto seriálu. Čip pak stačí přiložit k hornímu okraji stanice, kde bliká zelený pruh LED diod. Po přiložení čipu se pruh rozbliká a automaticky se otevřou dvířka. V nich najdete dva již zmíněné konektory a můžete se vrhnout na zapojování. Na malém displeji probíhají instrukce, které nejsou zrovna sdílné. Není to však žádná věda, kabel stačí zapojit do auta, následně do nabíječky a zaklapnout dvířka. Zelená dioda se změní na modrou, což značí nabíjení. Pro kontrolu si nabíjení ještě můžete překontrolovat ve svém voze.

Pro ukončení nabíjení znovu přiložte čip k nyní modře svítícímu pruhu a dvířka by se opět měla otevřít. Na displeji se ukáže odběr v kilowatthodinách a konektor je odemčený pro odpojení. Jakmile vypojíte kabel, nezapomeňte zavřít dvířka. A máte vyhráno.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze