Inkriminovanými vozy kdysi testovala trojice slavných moderátorů, známá z dřívějšího působení v Top Gearu, svojí novou show The Grand Tour. I pokud se ale na dnes již populární pořad nekoukáte, jistě znáte McLaren P1, LaFerrari a Porsche 918 Spyder.
Ale důvod, proč o těchto hypersportech píšeme nyní, je trošku jiný. Spekuluje se, že právě tato trojice by v dalších generacích mohla dostat čistě elektrický pohon. Rozhodně by to dávalo smysl. Jednalo by se pak o konkurenci Rimacu Concept_One, který se z klidu na 300 km/h rozjede už za 14 sekund. Takový McLaren P1 na tom není o moc hůře, stejnou disciplínu zvládne za 16,5 sekundy.
„Nějaký vůz budeme mít brzy, ale ne v blízké budoucnosti,“ řekl šéf Porsche Oliver Blume o hypersportu budoucnosti. „Speciální modely jako 918 Spyder uvádíme každých deset let. 918 přišla v roce 2015, takže ten pravý čas, kdy se o tom můžeme bavit, bude tak za pět let,“ pokračoval Blume.
Ve skutečnosti Porsche 918 Spyder přišlo o dva roky dříve, ale to na celé situaci nic nemění. Podobně je na tom i Ferrari, které by se mohlo vrhnout na pole elektromobilů, a údajně si s touto myšlenkou pohrává i McLaren.
Výzva by to byla pro všechny tři zmiňované automobilky, ale také pro Rimac. Za ním stojí 29letý Mate Rimac a je obdivuhodné, jaký stroj dokázal postavit. Jistě by vše nenechal jen tak a je tak otázka budoucnosti, kam až mohou elektrické supersporty zajít.
Technické parametry Porsche 918 Spyder (2013)
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 643 × 1 940 × 1 167 mm, 1 640 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: zadní |
Výkon | 661 kW, 887 (608 + 285) koní, točivý moment: 1 280 Nm |
Baterie | 6,8 kWh |
Nabíjení | |
Spotřeba | ?, dojezd: 19 km |
Cena od |
Zdroje: motoring.com, motoring.com