Jak informoval britský Autocar, nástupce elektrického McLarenu P1 by měl být uveden na trh do roku 2030 a generální ředitel McLarenu Michael Leiters uvedl, že musí být srovnatelný s McLarenem 750S, jenž váží jen 1 281 kg a má 750 koní. Doslova řekl: „Chceme vyrobit vůz, který bude hmotnostně srovnatelný s modelem 750; nepotřebujeme 2 000 koní. Pracujeme na takových konceptech, zkoumáme je a máme kolem opravdu zajímavé nápady. Ale musí to překonat to, co děláme u vozidel se spalovacími motory.“
The electric successor to the McLaren P1 has been tipped to launch by 2030 as a hypercar that will be comparable to V8 750S, according to the firm's CEO 👀 https://t.co/QDBxTY9nh2 pic.twitter.com/taVxZPFAoF
— Autocar (@autocar) August 14, 2023
Od uvedení modelu P1 na trh v roce 2012 přitom firma dávala najevo, že aby mohl následovat nástupce, bude třeba zásadní technologický posun. McLaren od uvedení P1 na trh představil několik hyperaut, včetně modelů Senna, Speedtail, Elva a Solus GT, ale žádný z nich nebyl ve stejné linii jako F1 a P1 z roku 1992. Vývoj, který nyní probíhá a bude probíhat i ve zbytku desetiletí v oblasti bateriových elektrických pohonů, však činí takový model pravděpodobnějším než kdykoli předtím. Za současného stavu však Leiters říká, že si firma není jistá, pokud jde o elektrické supersporty.
„Hlavním důvodem je hmotnost. Nechceme vyrábět auto, které má 2 000 kg a 2 000 koní – to dokáže každý. To není v DNA McLarenu,“ uvedl. Leiters očekává, že takový elektromobil bude připraven možná na konci desetiletí. K otázce, jaký by tento elektromobil měl být, uvedl: „Obecně si myslím, že nejlepší způsob, jak představit novou technologii, je shora dolů.“ Tím naznačil potenciál, že inovativní opatření v oblasti odlehčování a hardwaru baterií se mohou dostat i do „běžnější“ modelové řady firmy z Wokingu.
Na otázku, zda by si některý majitel McLarenu přál elektromobil, Leiters pronesl: „Ne, ale musíme být opatrní. Časy se mění a my se musíme připravit na novou dobu. Úspěch modelu 750S ukazuje, že naši zákazníci milují vozy se spalovacími motory, ale možná jsou tu i jiní zákazníci a zajímají se o jiné věci.“ V obecnější rovině pak v rozhovoru s Autocarem přivítal návrh EU umožnit, aby se v prodeji nadále udržela auta poháněná e-palivy, protože pochybuje, že existuje jedna technologie, která by pokryla všechny případy použití.
„Pro scénáře, jako je ten náš, kdy vyrábíme auta v menších objemech, která ujedou nižší počty kilometrů, musíte při výrobě elektromobilu investovat hodně do snížení emisí. Jak to ale můžeme získat zpět v průběhu životního cyklu? To přece nedává smysl, ne? Proto si myslím, že je velmi důležité vždy brát v úvahu životní prostředí i okolnosti,“ prozradil.