Thomas Schäfer poskytl europe.autonews.com rozhovor, v němž se hojně probírala strategie koncernu pro blízkou i střednědobou budoucnost. Potvrdil záměr skončit s nabízením spalovacích aut v Evropě v roce 2033 a potvrdil, že nadcházející druhá generace malého crossoveru T-Roc bude posledním novým spalovacím modelem uvedeným v Evropě. Vývoj pro Evropu de facto už skončil, úlohou dobíhajících spalovacích modelů bude už jen vydělávat na drahou elektrickou konverzi automobilky.
Někdejší šéf Škodovky také vyjádřil přesvědčení, že malé levné elektromobily, které Volkswagen Group uvede v roce 2025, budou ziskové, stejně jako to, že meta 25 000 eur (584 tisíc korun), pod níž mají začínat ceny, není konečná. Nejpozději v letech 2026 až 2027 přijde ještě levnější elektrický Volkswagen, jehož startovní cena se vejde dokonce pod 22 000 eur (514 000 Kč). Půjde o model, který se zařadí pod již představený crossover ID.2, pravděpodobně tedy mluvíme o hatchbacku ID.1.
Schäfer také zcela odmítl e-paliva jako životaschopnou alternativu elektromobilů. Toto vyjádření působí překvapivě v kontextu nedávných událostí, kdy si Německo právě pro e-paliva vymohlo výjimku ze zákazu prodeje uhlíkově pozitivních aut v EU po roce 2035. A ještě překvapivěji kvůli tomu, že jedním z hlavních subjektů kolem e-paliv je automobilka Porsche, která do koncernu Volkswagenu patří. Šéf Porsche Oliver Blume prý za onou výjimkou nestojí, ostatně sama exkluzivní automobilka e-paliva chápe jako alternativu pro stávající vozový park, nikoliv jako náhradu elektromobilů. Na to prý ani nemáme dostatek energie.