Šéf Volkswagenu Thomas Schäfer se na londýnské konferenci Car for the Future nechal slyšet, že hybridy i nadále považuje za věc minulosti, ovšem kvůli náhle znovuzrozené poptávce v poslední době automobilka přehodnocuje plány na jejich rychlé ukončení. Elektromobily se totiž prodávají hůře, než se čekalo, a lidé se vrací k plug-in hybridům jako dobré překlenovací alternativě. Volkswagen si je tedy nejen zatím ponechá, ale dokonce rozšíří jejich nabídku a bude pokračovat v jejich vývoji. Nemělo by však už jít o přípravu zcela nových řešení, jen o zdokonalování těch stávajících. A to hlavně ve smyslu snižování nákladů a zvyšování čistě elektrického dojezdu. Nová PHEV od Volkswagenu už vesměs zvládnou na baterii ujet kolem 100 km, což je jedna z nejlepších hodnot v oboru, zjevně to ale není konečná meta.
Neznamená to ale omezení vývoje čistě elektrických platforem; s nimi se i nadále počítá jako s hlavním pohonem pro budoucnost. Podle Autocaru pokračují i práce na evoluční verzi platformy MEB, nazvané MEB , připravované pro rok 2025, a především zcela nové generaci SSP, která začne MEB nahrazovat v roce 2026.
Podobně se na konferenci vyjádřili i zástupce některých konkurenčních automobilek, například Nissanu či Hyundaie. I ty si ponechají rozmanitou nabídku typů pohonu déle, než původně zamýšlely.
Takže k tomu baterka 24kWh, 50kWDC nabíjení a chytrý soft, který podle navigace využije baterku na celou trasu, dává smysl. Takhle to VAG údajně má.
V této chvíli asi lepší, jak čistý benzín a bezstarostnější, jak čistý elektromobil.