Šéf Volkswagenu: Plug-in hybridy necháme žít déle a zlepšíme je

6
Šéf Volkswagenu: Plug-in hybridy necháme žít déle a zlepšíme je
Fotografie: Volkswagen
  • Poptávka po plug-in hybridech po letech rychlého zpomalování opět prudce roste
  • Automobilky kvůli tomu přehodnocují střednědobé výrobní plány
  • Vozy typu PHEV si nechá v nabídce déle i Volkswagen

Šéf Volkswagenu Thomas Schäfer se na londýnské konferenci Car for the Future nechal slyšet, že hybridy i nadále považuje za věc minulosti, ovšem kvůli náhle znovuzrozené poptávce v poslední době automobilka přehodnocuje plány na jejich rychlé ukončení. Elektromobily se totiž prodávají hůře, než se čekalo, a lidé se vrací k plug-in hybridům jako dobré překlenovací alternativě. Volkswagen si je tedy nejen zatím ponechá, ale dokonce rozšíří jejich nabídku a bude pokračovat v jejich vývoji. Nemělo by však už jít o přípravu zcela nových řešení, jen o zdokonalování těch stávajících. A to hlavně ve smyslu snižování nákladů a zvyšování čistě elektrického dojezdu. Nová PHEV od Volkswagenu už vesměs zvládnou na baterii ujet kolem 100 km, což je jedna z nejlepších hodnot v oboru, zjevně to ale není konečná meta.

Neznamená to ale omezení vývoje čistě elektrických platforem; s nimi se i nadále počítá jako s hlavním pohonem pro budoucnost. Podle Autocaru pokračují i práce na evoluční verzi platformy MEB, nazvané MEB , připravované pro rok 2025, a především zcela nové generaci SSP, která začne MEB nahrazovat v roce 2026.

Podobně se na konferenci vyjádřili i zástupce některých konkurenčních automobilek, například Nissanu či Hyundaie. I ty si ponechají rozmanitou nabídku typů pohonu déle, než původně zamýšlely.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Jsem překvapený po 3000km v Toyotě Corolla, jak moc to jezdí na elektřinu a jak moc to funguje. Má to baterku asi okolo 2,7kWh, takže to na ni ujede pohodlně 10km, dobíjí jí to i motorem kdykoli je to možný a výsledkem jsou spotřeby 5-5.5l na celou nádrž, což je teda paráda. Tam se dostane leda nový diesel. Moje kombinace je 80%jízd po městě a 80% km po dálnici 145km/h.

Takže k tomu baterka 24kWh, 50kWDC nabíjení a chytrý soft, který podle navigace využije baterku na celou trasu, dává smysl. Takhle to VAG údajně má.

V této chvíli asi lepší, jak čistý benzín a bezstarostnější, jak čistý elektromobil.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze