Už nejsme konkurenceschopní, řekl šéf Volkswagenu

3
Už nejsme konkurenceschopní, řekl šéf Volkswagenu
Fotografie: Volkswagen
  • Uvedl to sám Thomas Schäffer během setkání v centrále automobilky ve Wolfsburgu
  • Volkswagen údajně připravuje ozdravný balíček, který má snížit náklady o 10 miliard eur (cca 242 miliard korun)

Relativně velké pozdvižení v automobilovém světě vyvolala zpráva, se kterou přišla agentura Reuters. Podle jejích zdrojů totiž šéf značky Volkswagen Thomas Schäffer během setkání v centrále automobilky ve Wolfsburgu uvedl, že náklady jsou příliš vysoké, zatímco produktivita příliš nízká, což dohromady dělá automobily značky VW nekonkurenceschopnými: „S mnoha našimi již existujícími strukturami, procesy a vysokými náklady již nejsme jako značka Volkswagen konkurenceschopní,“ mělo doslova padnout z úst Thomase Schäffera během setkání.

Německý výrobce by měl aktuálně pracovat na úsporném balíčku, který by měl ušetřit asi 10 miliard eur (cca 242 miliard korun) s tím, že bude zahrnovat snížení počtu zaměstnanců, jak dodává zpráva, kterou cituje insideevs.com. Aktuálně se také značka snaží prosadit v Číně, o čemž svědčí nejen nové spolupráce na tamním trhu, ale také potvrzení nové platformy elektromobilů specifické právě pro Čínu.

Snížení nákladů o 10 miliard eur je přitom citelné i pro moloch, jakým je koncern z Wolfsburgu s továrnami rozesetými po celém světě. Mělo by se totiž jednat o částku, která odpovídá nákladům na provoz přibližně dvou velkých továren, přičemž aktuálně není podle zdroje známé, jak chce společnost svých cílů dosáhnout – zda například zavřením konkrétních podniků, nebo omezením provozu ve více továrnách. Každopádně mají být podrobnosti definovány do konce letošního roku.

Gunnar Kilian, člen představenstva Volkswagenu pro lidské zdroje, k tomu uvedl: „Musíme být konečně dostatečně odvážní a upřímní, abychom hodili přes palubu věci, které se ve firmě dublují nebo jsou prostě balastem, který k dobrým výsledkům nepotřebujeme.“ I podle tohoto vyjádření se zdá, že situace bude vážná, o čemž svědčí fakt, že jsme letos byli v podání Volkswagenu již několikrát svědky omezení výroby v různých závodech – například jako v Emdenu kvůli snížené poptávce, k čemuž se tehdy vyjadřoval i dolnosaský ministr hospodářství Olaf Lies, jenž v souvislosti s tím vyzval vládu ke snížení daně z přidané hodnoty (DPH) a k dalším pobídkám na podporu elektromobility.

Diskuze ke článku
Jan Vondráček
Jan Vondráček
Má pravdu. V současnosti jezdím v Passatu B8, ale vím zcela jistě, že moje další auto VW nebude. A to jsem s B8 opravdu velice spokojený..
Leoš Píštěk
Leoš Píštěk
Má pravdu jezdím ve třetím Citroenu,a moje další auto bude Citroen,ale jakožto akcionář VW , všem vřele tyto plečky v německé kvalitě doporučuji.
Josef L
Josef L
Co ale čekali, že Lidové Auto může stát 1,5 mil. Kč? Měli by se zamyslet nad názvem firmy a přejmenovat ji na Reicherwagen.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze