Volkswagen potvrdil novou základní platformu elektromobilů specifickou pro Čínu

Volkswagen potvrdil novou základní platformu elektromobilů specifickou pro Čínu
Fotografie: Volkswagen
  • Volkswagen chce posílit svou pozici v Číně prostřednictvím nové platformy pro cenově dostupné elektromobily
  • Má být více založena na místních komponentech

Novou platformu specifickou pro Čínu, o které už se mluví delší dobu, potvrdil v pátek šéf čínské pobočky Ralf Brandstaetter během otevření nového centra Volkswagen Group China Technology Company (VCTC) v městské prefektuře Che-fej. Investice ve výši přibližně 25 miliard korun do VCTC by měla v Číně podle insideevs.com vytvořit více než dva tisíce pracovních míst.

S informací o vývoji nové základní platformy specifické pro Čínu přitom přišla agentura Reuters s dodatkem, že je v současnosti známá pravděpodobně pod dočasným označením „Hlavní Platforma A“. Důraz u ní má být kladen především na snížení nákladů, což se má podařit díky využití ještě vyššího počtu místních komponent než v případě současné výroby modelů na bázi MEB v Číně, kde se již vyrábí ID.3, ID.4, ID.6 a ID.7.

Nová platforma bude odvozena od současně používané Modular Electric Drive Toolkit (MEB) a Volkswagen Group China Technology Company by se měla postarat o to, že bude hotová už v roce 2026, což je dříve, než se původně očekávalo. Ralf Brandstaetter přitom uvedl, že čínský trh s elektromobily je velmi citlivý na cenu, což vyžaduje optimalizaci nákladů. Spekuluje se přitom o tom, že nová platforma se zaměří na základní segment a vozy na ní by měly vyjít asi na 140 až 170 tisíc čínských jüanů, což je v přepočtu přibližně 440 až 530 tisíc korun.

Volkswagen má mít v plánu představit čtyři modely založené na právě vyvíjené platformě a vyrábět je prostřednictvím stávajících společných podniků se společnostmi SAIC a FAW, jež rovněž vyrábějí modely založené na platformě MEB. Očekává se také, že Volkswagen v Číně do roku 2026 uvede na trh další dva plně elektrické vozy vyvinuté ve spolupráci s firmou XPeng. Celkem se tak Čína může těšit od wolfsburgského koncernu na minimálně šest nových elektromobilů. Už dříve jsme vás také informovali o tom, že Volkswagen zkracuje vývoj nových vozů na 36 měsíců, právě aby mohl konkurovat Číně. Současně navíc transformuje aktuální továrny, jako například tu v Mexiku, aby byly připravené právě na produkci elektrických vozů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze