Sériový Volkswagen ID.7 se ukázal předčasně. Díky čínským úřadům

Sériový Volkswagen ID.7 se ukázal předčasně. Díky čínským úřadům
Fotografie: Volkswagen
  • V Číně schvaluje každý automobil regulační orgán při ministerstvu informací a technologií
  • Ten pravidelně zveřejňuje parametry a podobu schvalovaných automobilů
  • Touto cestou se na svět předčasně dostala finální podoba Volkswagenu ID.7

Vyvrcholení ságy postupného odhalování Volkswagenu ID.7 automobilce nevyšlo podle představ. Svět totiž obletěly fotografie zveřejněné čínským regulačním orgánem při ministerstvu informací a technologií (MIIT). Na nich je model vidět ze všech stran, bez jakéhokoliv maskování, dokonce hned ve třech barvách. Týden před plánovanou oficiální premiérou na šanghajském autosalonu 18. dubna před zraky celého světa; po pádu velkých evropských výstav se totiž právě tento autosalon stal nejvýznamnějším na celé planetě.


Tím to nekončí; zpráva MIIT obsahuje také základní technické údaje, takže například v Carnewschina si můžeme přečíst, že jde o zadokolku s výkonem 204 koní, 77kWh baterií a dojezdem 700 km, pravděpodobně podle čínské normy. Protože je na zádi zřetelný nápis ID.7 Vizzion, jde pravděpodobně o finální název pro tamější trh. Liftback je 4 956 mm dlouhý, 1 862 mm široký a 1 537 mm vysoký, rozvor dosahuje bez 35 mm tří metrů a pohotovostní hmotnost se zmíněnou baterií 2 122 kg. Známe také maximální rychlost 155 km/h a rozměry nabízených kol – 235/55 R18 a 235/50 R19. Lze ovšem předpokládat, že oba zmíněné parametry projdou pro Evropu revizí; stačí se podívat na fotky, jak jsou kola opticky malá.

Zcela jednoduchá otázka, tedy kde se bude čínská verze tohoto očekávaného vozu vyrábět, má sice jednoduchou odpověď, ovšem žádající poměrně složité vysvětlení. Volkswagen, který je s 22 miliony historicky prodaných aut zdaleka nejlépe etablovanou zahraniční automobilkou v Číně, totiž vstupoval do Země Draka již dlouho před současnou hospodářskou konjunkturou. A především v době, kdy ještě platila podmínka vytvoření joint venture s čínskou automobilkou s poměrem minimálně 50:50, případně více ve prospěch Číny; ta si tak zajistila hojný a levný přísun špičkového know-how z celého světa.

Volkswagen se z kapacitních důvodů rozhodl podepsat smlouvy hned se dvěma čínskými firmami – FAW a SAIC. Tehdy to totiž byly malé a zaostalé firmičky. Tento stav trvá dodnes a Volkswagen své strategické nové elektromobily ID.4 a ID.6 představil v obou případech s oběma čínskými partnery. Jenže produkci obou joint venture bylo třeba odlišit, takže produkce VW-SAIC dostala přídomek X (ID.4 X, ID.6 X), VW-FAW potom BUZZ (ID.4 BUZZ, ID.6 BUZZ). Modely ID.3 (SAIC) a nově ID.7 (FAW) se naštěstí vyrábějí u jediného partnera, takže Volkswagen ID.7 vyráběný v závodě FAW Kuang-tung bylo možné pojmenovat ID.7 Vizzion. Evropská nomenklaturní logika je na to zřejmě krátká...

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze