Volkswagen ID.7 se poodkrývá světu. Už jsme s ním jeli

Volkswagen ID.7 se poodkrývá světu. Už jsme s ním jeli
Fotografie: Volkswagen
  • Proměnou prošla pohonná jednotka, která nabízí mnohem vyšší výkon
  • V interiéru nezůstává z rodiny ID. téměř nic, co známe

Další fáze odtajnění nové vlajkové lodi Volkswagenu je tady, ovšem stále vám nemůžeme prozradit a ukázat úplně všechno. Na začátek si zopakujeme, že se bude jednat o bezmála pětimetrový liftback, který bude nástupcem modelů Passat a Arteon. K dostání bude se dvěma kapacitami baterie, konkrétně 77 kWh použitelných a 82 kWh celkově (u verze PRO) a 86 kWh použitelných a 91 kWh celkově (u verze PRO S) a slibovaný dojezd by měl dle WLTP dosahovat 700 km. Baterie ve verzi PRO se bude moci nabíjet výkonem 170 kW a ve verzi PRO S výkonem 200 kW. S aerodynamickým odporem 0,23 a přední plochou 2,45 by se mělo jednat o vůz s nejlepšími hodnotami ve své kategorii. Některé funkce přebírá ID.7 pochopitelně od předchůdců z řady ID.

Novinkou bude přepracovaný elektromotor s navýšeným výkonem na 210 kW a 545 Nm v porovnání se 150 kW a 310 Nm. Tento motor je vybaven silnějšími magnety, které vydrží větší tepelné zatížení, dále má stator s vyšším počtem vinutí a kabely o širším průměru. Zajímavostí je kombinovaný olejovo-vodní chladicí systém, který přivádí chladicí kapalinu přímo dovnitř motoru. Nový typ motoru zapadl do platformy MEB na stejné místo bez nutnosti úprav a váha zůstala podobná.

Největší proměnou prošel interiér. Nyní mu dominuje 15" dotyková obrazovka, displej před řidičem byl záměrně zmenšen tak, aby ukazoval pouze nejzákladnější informace o vozidle a Volkswagen se chce v budoucnosti čím dál více ubírat pouze k head-up displeji s rozšířenou realitou, která bude standardem, z důvodu zvýšené pozornosti za volantem. Další novinkou v interiéru jsou chytrá sedadla s detekční funkcí, která monitoruje, kdy je potřeba začít sedadlo řidiči a spolujezdci vyhřívat a kdy naopak ochlazovat, také jsou vybavena certifikovanou masážní funkcí, která má zařadit ID.7 do třídy luxusních vozů. Velký skok zaznamenala i softwarově ovládaná klimatizace připomínající tu v Teslách, s vydařeným grafickým zobrazením. Upgradem prošlo i ambientní osvětlení, které nyní nabízí 30 barevných variací.

O hudební stimulaci se postará 16kanálový audiosystém od společnosti Harman Kardon s výstupem 700 W nastavitelný do čtyř základních nastavení s možností perzonifikace, jsou jimi: Pure, Relax, Speech a Vibrant. Posledním významným bodem, o který se s vámi můžeme prozatím podělit, je vylepšená funkce hlasového ovládání. Jmenuje se IDA (intuitive voice control). Stačí pouze vyslovit „Hallo IDA“, pronést přání a tento hlasový asistent se vám vynasnaží pomoci. O jízdních vlastnostech, asistentech, spotřebě a závěrečné produkční podobě se s vámi podělíme zanedlouho.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze