Rodina elektromobilů Volkswagen se rozrůstá. Po kompaktním elektromobilu ID.3 a SUV ID.4 přichází na český trh i luxusní elektrická limuzína ID.7. Když Volkswagen představil svou novou elektrickou vlajkovou loď, model ID.7, očekávání byla vysoká. Tento model má za úkol nejen nahradit oblíbené spalovací modely jako Arteon a Passat, ale také posunout hranice toho, co je od elektrického vozu očekáváno. ID.7 není jen tak ledajakým přírůstkem do rodiny ID. Je v podstatě forma prohlášení o tom, kam směřuje budoucnost automobilismu. Svým způsobem si tak Volkswagen dělá zálusk na to, se stát lídrem v oblasti elektromobilů.
Technické parametry Volkswagen ID.7 Pro S
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 961 × 1 862 × 1 538 mm, 2 122 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní, točivý moment: 550 Nm |
Baterie | 91 kWh (86 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: ? kWh / 100 km, dojezd: 709 km |
Cena od | 1 578 900 Kč |
Čistý design s tóny klasiky
Když se setkáte s tímto elektromobilem na silnici, na první pohled byste si mohli myslet, že jde o tradiční vozidlo s benzínovým/dieselovým motorem. Jeho design nevykazuje typické znaky elektromobilu, což může být záměrná strategie designérů, aby se vozidlo na veřejnosti nenápadně začlenilo mezi běžná auta. Navzdory tomu, jak karosérie vypadá, je navržena s důrazem na aerodynamiku, což dokládá i koeficient odporu vzduchu (Cd) ve výši 0,23. Design je výsledkem snahy o čistotu a aerodynamickou efektivitu, což je pro elektromobil klíčová vlastnost mající vliv i na jeho dojezd. Volkswagen ID.7 měří téměř pět metrů, což je typický znak luxusních limuzín typu Arteon. ID.7 je oproti novému Passatu o 24 mm kratší, o 32 mm nižší a o 10 mm užší. Zajímavostí, co se týče konstrukce ID. 7, je to, že jsou všechny dveře vyrobeny z hliníku, čímž došlo snížení celkové hmotnosti elektromobilu o 30 kg.
Interiér ID.7 je minimalistický a moderní, avšak nabízí prvky luxusu a komfortu, jako jsou vyhřívaná masážně sedadla ergoActive Premium či panoramatická střecha Smart Glass tvořená kapalnými krystaly s přepínáním mezi průhledným a neprůhledným módem. To bychom normálně očekávali v příplatkové verzi. Hlavní dominantou kabiny je 15" dotykový displej infotainmentu, kde se nastavuje vše od rádia a klimatizace až po samotnou navigaci. V interiéru jsou použité kvalitní materiály, jež vytvářejí pocit sofistikovanosti. Kompletně zmizel pro rodinu ID. typický displej nad volantem, kde se zobrazovala jízdní data, jež bylo možné měnit tlačítky na volantu. Tento displej je nyní zabudovaný v palubní desce, kam dle mne více patří a nezaclání řidiči ve výhledu. Na něm zobrazované informace nelze měnit, přesto to bohatě stačí, jelikož je zde vidět aktuální rychlost, status bar s kapacitou baterie atd. Informace o aktuální rychlosti jsou taktéž zobrazovány na head-up displeji. K jeho nastavení je určeno tlačítko „view“ na volantu. Volič směru jízdy dříve mající místo na pravé straně zmiňovaného displeje je nyní na pravé ovládací páčce pod volantem. To ovšem způsobilo přemístění ovládání stěračů, které je nyní na levé ovládací páčce pod volantem.
Elektrická síla nové generace
Volkswagen ID.7 představuje zásadní posun nejen z hlediska designu a technologií, ale také v oblasti motoru a jízdních vlastností. Jádrem tohoto modelu je nový elektromotor APP 550, který je výsledkem pokročilého vývoje a inženýrského umu. Motor nabízí výkon 210 kW a točivý moment 545 Nm, což je o 40 % více výkonu a o 75 % více točivého momentu ve srovnání s předchozími modely. To umožňuje ID.7 dosahovat vynikajících jízdních vlastností a efektivity, což přispívá k dosažení dojezdu až 700 kilometrů dle WLTP na jedno nabití. Nový motor APP 550 je vybaven řadou inovativních technologií, včetně pokročilého systému chlazení a optimalizovaného vinutí. Tyto prvky nejenže zvyšují výkon a efektivitu, ale také přispívají k delší životnosti motoru a celkově k udržitelnějšímu provozu vozidla. Díky těmto inovacím se ID.7 stává jedním z nejefektivnějších a nejekologičtějších vozů ve své třídě.
Jízdní dojmy a spotřeba
Měl jsem možnost se svézt jako spolujezdec i usednout za volant. První svezení na mne udělalo dojem, jelikož jsem si do auta sedl a rovnou jel. Víceméně jsem neřešil to, zda mám kromě sedačky řidiče něco nastavovat. Jediné, co jsem udělal, tak jsem si přenastavil head-up displej, abych na něj dobře viděl. ID.7 jela plynule a tiše a vlastně mně ani nepřišlo, že bych se musel nad jízdou zamýšlet. Bylo mokro, takže jsem to s rychlostí nepřeháněl. Testovací jízda měla okolo 20 km a vedla po silnicích II. třídy. Během jízdy si ID.7 vzal cca 22 kWh/100 km, takže mohla být klidně i nižší, leč za tak krátkou dobu nelze soudit. S ID.7 se ale mohli přede mnou projet už i moji kolegové. Určitě stojí zato si přečíst dojmy Martina Pultznera či Jiřího Paroubka.
Elektromobil plný nových technologií
Tento elektromobil je v podstatě přehlídkou technologických vymožeností. Například jsou použita masážní a vyhřívaná sedadla ergoActive Premium, panoramatická střecha Smart Glass či novinka v podobě předehřevu trakční baterie. Řidič si může zvolit předehřev baterie, čímž se sice odebere určitá část energie z baterie pro předehřev, ale pak je možné po příjezdu k nabíjecí stanici dobíjet vyšším výkonem. Volkswagen ID.7 PRO S je možné dobíjet výkone až 200 kW. Kromě toho je ID.7 vybaven samozřejmě hlasovým průvodcem IDA, jenž umožňuje například dohledat různé informace na internetu. Poslední zajímavou vlastností tohoto elektromobilu je funkce inteligentní parkovací asistent s paměťovou funkcí umožňující vozidlu samostatně zaparkovat podélně i kolmo. Elektromobil si dokáže zapamatovat až pět různých parkovacích pozic a poté v těchto lokacích zaparkovat úplně sám, aniž by bylo nutné, aby řidič seděl za volantem.
Podtrženo a sečteno
Volkswagen ID.7 je dle mne něco nového, co na silnicích v našich končinách rozhodně chybělo. Rozhodně stojí se zamyslet, zda nedáte tomuto elektromobilu šanci. Obzvláště nyní, když je na trhu k dispozici ve verzi PRO People, jež je zvýhodněná oproti základním variantám. Obsahuje totiž navíc pakety Exteriér a Interiér v hodnotě 180 tisíc korun. Volkswagen chce tímto krokem ID.7 více přiblížit veřejnosti a více rozšířit povědomí o tom, že elektromobily v této kategorii a výbavě jsou ve stejné cenové hladině jako automobily se spalovacími motory.
Foto: Martin Kozelka, fDrive.cz
jedná se opravdu o ID.7 Pro S?
Nikde jsem nenašel, že by již bylo oficiálně představeno.