O tom, že se Volkswagen v Číně pustil do agresivní cenové války, jsme vás již informovali. Stalo se tak poté, co značka na tamějším trhu historicky poprvé ztratila výsadní postavení na vrcholu prodejních žebříčků, avšak zda byl hlavní důvod rozpoutání tržní bitvy právě toto, se asi nedozvíme. Nicméně už známe první vlnu výsledků této akce, a to zatím těch pozitivních. Prodeje Volkswagenu ID.3 podle carnewschina.com takřka vystřelily k nebi. Konkrétně si nové majitele našlo 7 378 kusů, což proti červnovým 1 819 autům znamená meziměsíční nárůst o pěkných 305 %. A také vůbec poprvé pokoření pětitisícové hranice.
To je moc hezké, problém je v tom, že Volkswagen tuto bitvu proti čínským větrným mlýnům spustil i za cenu omezení vlastních marží, jde tedy o dlouhodobě neudržitelnou strategii. Vedení společného podniku SAIC-Volkswagen tedy čeká nelehké rozhodování, jak ceny nastavit do budoucna. Čínský zákazník je totiž zjevně naprostý pragmatik a dlouholetá dobrá pověst Volkswagenů na tamějším trhu ho příliš nedojímá. Domácí konkurence a Tesla mileráda obslouží každého, kdo se pro Volkswagen nerozhodne. Ozývat se navíc začínají i akcionáři, kterým se ztráty na čínském trhu vůbec nelíbí. Uvidíme, kam se Volkswagen v Číně vydá dál.