Volkswagen nechce ztratit Čínu, eskaluje cenovou válku

Cenová válka v Číně
5
Volkswagen nechce ztratit Čínu, eskaluje cenovou válku
Fotografie: Volkswagen
  • Šéf Volkswagenu Oliver Blume se rozhodl udržet výsadní postavení značky v Číně
  • I přes skepsi akcionářů bezprecedentně zlevnil jeden z elektromobilů
  • Chystá navíc obří investice do urychlení vývoje

Těžko se tomu věří, ale Volkswagen ve snaze urvat koncernu BYD zpět dominanci na čínském trhu snížil základní cenu Volkswagenu ID.3 až na 125 900 juanů, tedy v přepočtu zhruba 383 tisíc korun. To je, pro představu, jen o 14 tisíc korun více, něž chce Škoda Auto u nás za nejlevnější verzi Fabie. Ještě zajímavější je srovnání s levným a jednoduchým elektromobilem BYD Dolphin, který je o třídu menší a ve všech parametrech i výbavě výrazně skromnější, přesto stojí 116 800 juanů, tedy 355 tisíc korun. Joínt venture SAIC-Volkswagen nicméně díky této časově omezené červencové akci v minulém měsíci připsal 10 000 objednávek modelu ID.3.

Aktuálně strategie funguje, ovšem otázkou zůstává, jak dlouho Volkswagen vydrží bez marží, které v cenové válce obětoval. BYD se totiž rychle stává gigantem, který jen ve zmíněném červenci prodal přes 260 tisíc aut s různým stupněm elektrifikace a jen elektrických Dolphinů prodává 30 tisíc měsíčně. Vedení automobilky tedy čeká těžké rozhodnutí, jestli dále bojovat se silnějším soupeřem za cenu vlastních ztrát, nebo s cenovou válkou skončit, obnovit si marže, ovšem zároveň sledovat rychlou ztrátu tržního podílu.

Šéf Volkswagenu Blume, který v současnosti čelí vážným problémům i v Evropě a USA, nicméně prohlásil, že značka získá svůj kus čínského koláče zpět. Pomoci má ještě intenzivnější spolupráce s místními automobilkami a také investice jedné miliardy eur do nového obchodního a vývojového centra 100%TechCo, které má urychlit čínský vývoj automobilky o 30 %.

Technické parametry Volkswagen ID.3 facelift (2023) PRO (58 kWh)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 562 mm, 1 817 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie62 kWh (58 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 120 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,3 kWh / 100 km, dojezd: 426 km
Cena od1 036 900 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Zajímavá strategie mít podíl na trhu bez marže, asi to pak zaplatíme v Evropě.
Peter Brecík
Peter Brecík
Po 3kv. uvidíme. To bude mít VW / Škoda odhad prodejů v EU. Škoda bude vědět, co bude vyrábět a co si němčíci vezmou zpátky do reichu. S Automotive skončí celá EU = velmi rychle. Ještě si zavoláme - Sláma u kravína. Putin potom vyznamená všechny propagátory Green dealu za úspěšné zničení EU.
Heksa Roman
Heksa Roman
je otázkou co je to za ID.3? jakou má baterku a výbavu? to určite nebude ta stejná ID.3 jakou tady můžeme koupit za 999.900,- Ale i přesto že v Číně to bude nějaká ořezaná verze, nás tady podle mě v Evropě a hlavně v Česku pěkně natahujou a je tak trochu dobře že je drtí z jedné strany Tesla a z druhé Čína. Třeba se budou víc snažit a snad se za včas vzpamatujou a nezkrachujou.
Martin S.
Martin S.
Brzo se vyplatí dovážet tyhle auta přímo z Číny. Vždycky jsem si myslel, že kocourkov je vrcholem české představy o neúspěšném a nesmyslném jednání obyvatel obce/státu. Ovšem EU to s přehledem překonává, jenom vymyslet příhodný název.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze