Ačkoliv automobilka BYD zatím oficiálně na český trh nedorazila a zatím nevíme, kdy se tak stane, v Norsku, Švédsku, Německu, Belgii, Dánsku, Nizozemsku, Velké Británii, Francii a nově i ve Španělsku už se dočkali. Brzy přibude i Itálie. Tam všude už se prodávají první tři elektromobily značky BYD: sedan Han, crossover Atto-3 a SUV Tang. Brzy se k nim přidá i již oznámený středně velký sedan Seal, který byl představován jako přímá konkurence Tesly Model 3 a nově i kompaktní, čtyřačtvrtmetrový hatchback BYD Dolphin, jehož cena by měla startovat na úrovni 30 000 eur (700 000 Kč) a na trh by měl dorazit v červnu.
To se na první pohled nezdá jako cenový trhák, zejména v porovnání s Dacií Spring, jenže proti ní je Dolphin o třídu větší a nabízí nesrovnatelné parametry i technickou úroveň. Po přiměřených konkurentech je tak třeba se dívat spíše po evropských čtyřmetrových modelech a Západ navíc stále nákup levných elektromobilů dotuje. Dolpin každopádně vyjíždí na moderní platformě BYD 3.0 s bezkobaltovými nožovými LFP bateriemi. Ty budou k dispozici s kapacitami 45 a 60 kWh (nespecifikováno, zda brutto/netto) a startovní cenou 30 000, respektive 38 000 eur (888 000 Kč).
S větší z nich ujede Dolphin až 427 km podle WLTP, z 30 na 80 % SoC se nabije za 29 minut. Motor je integrován v modulu 8-in-1, nabízí až 204 k/290 Nm, které vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 7 sekund, nejvyšší rychlost je omezena na 160 km/h. Nechybí standardní tepelné čerpadlo či funkce V2L s výkonem 3,3 kW pro napájení vnějšího zdroje. Baterie má aktivní ohřev i chlazení a podporuje DC nabíjení 88 kW a třífázové AC 11 kW.
Technické parametry BYD Dolphin 45 kWh Active
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 290 × 1 770 × 1 570 mm, 1 575 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 70 kW, 95 koní, točivý moment: 180 Nm |
Baterie | 46 kWh (44,9 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 60 kW, palubní: 7,4 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,9 kWh / 100 km, dojezd: 340 km |
Cena od |
navic teda cenove to je skoro na urovni id3, takze ani neni duvod o tom vubec premyslet.
pobavilo me to video, kde ten byd kopiruje i vizual tech kol co ma id.3. Vubec bych se nedivil kdyby tam meli nakopirovane i bugy firmware z id3 anno 2020.