BYD uvádí do Evropy zatím nejlevnější elektromobil, nechybí mu styl

7
BYD uvádí do Evropy zatím nejlevnější elektromobil, nechybí mu styl
Fotografie: BYD
  • Značka BYD působí od loňska na vybraných západoevropských trzích a stále přidává další
  • Aktuálně v Evropě prodává tři elektrické modely, už ohlásila čtvrtý a aktuálně i pátý
  • Výrazně tvarovaný hatchback BYD Dolphin má potenciál k velkému úspěchu

Ačkoliv automobilka BYD zatím oficiálně na český trh nedorazila a zatím nevíme, kdy se tak stane, v Norsku, Švédsku, Německu, Belgii, Dánsku, Nizozemsku, Velké Británii, Francii a nově i ve Španělsku už se dočkali. Brzy přibude i Itálie. Tam všude už se prodávají první tři elektromobily značky BYD: sedan Han, crossover Atto-3 a SUV Tang. Brzy se k nim přidá i již oznámený středně velký sedan Seal, který byl představován jako přímá konkurence Tesly Model 3 a nově i kompaktní, čtyřačtvrtmetrový hatchback BYD Dolphin, jehož cena by měla startovat na úrovni 30 000 eur (700 000 Kč) a na trh by měl dorazit v červnu.

To se na první pohled nezdá jako cenový trhák, zejména v porovnání s Dacií Spring, jenže proti ní je Dolphin o třídu větší a nabízí nesrovnatelné parametry i technickou úroveň. Po přiměřených konkurentech je tak třeba se dívat spíše po evropských čtyřmetrových modelech a Západ navíc stále nákup levných elektromobilů dotuje. Dolpin každopádně vyjíždí na moderní platformě BYD 3.0 s bezkobaltovými nožovými LFP bateriemi. Ty budou k dispozici s kapacitami 45 a 60 kWh (nespecifikováno, zda brutto/netto) a startovní cenou 30 000, respektive 38 000 eur (888 000 Kč).

Karoserii nechybí originální tvar ani detaily, míru vkusu si však troufneme posoudit až při případném osobním setkání

S větší z nich ujede Dolphin až 427 km podle WLTP, z 30 na 80 % SoC se nabije za 29 minut. Motor je integrován v modulu 8-in-1, nabízí až 204 k/290 Nm, které vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 7 sekund, nejvyšší rychlost je omezena na 160 km/h. Nechybí standardní tepelné čerpadlo či funkce V2L s výkonem 3,3 kW pro napájení vnějšího zdroje. Baterie má aktivní ohřev i chlazení a podporuje DC nabíjení 88 kW a třífázové AC 11 kW.

Technické parametry BYD Dolphin 60 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 290 × 1 770 × 1 570 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 290 Nm
Baterie62 kWh (60,5 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 88 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,9 kWh / 100 km, dojezd: 427 km
Cena od
Diskuze ke článku
Petr Seliger
Petr Seliger
Naposledy upraveno: 16. 4. 2023 13:10
cinska zaruka, firmware, software a riziko sankci pokud cinani se nevyhrani proti agresi ruska, nebo budou harasit okolo taiwanu je teda nabidka ktera se odmita. Kde pak ty chudaci zakaznici asi koupi nahradni dily?
navic teda cenove to je skoro na urovni id3, takze ani neni duvod o tom vubec premyslet.
pobavilo me to video, kde ten byd kopiruje i vizual tech kol co ma id.3. Vubec bych se nedivil kdyby tam meli nakopirovane i bugy firmware z id3 anno 2020.
Vojtulee M.
Vojtulee M.
Cenový rozdíl oproti modelu 3 je cca 140 tisíc a Tesla je oproti tomuto vyšší třída auta. Nevím, tohle je takové nemastné neslané.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze