Čtyřmetrový elektromobil BYD je oficiálně v Evropě. A zřejmě zamíchá cenami

19
Čtyřmetrový elektromobil BYD je oficiálně v Evropě. A zřejmě zamíchá cenami
Fotografie: BYD
  • Na evropský trh dorazil nový, subkompaktní elektromobil BYD
  • Vylepšený BYD Seagull dostal jméno Dolphin Surf
  • Nabízí velice zajímavý poměr ceny a parametrů

Největší světový výrobce elektromobilů, čínská automobilka BYD, uvedla na evropský trh další, již desátý model, tentokrát mířící do velmi oblíbené kategorie čtyřmetrových, subkompaktních hatchbacků. Jde o čistý elektromobil jménem BYD Dolphin Surf, technicky i designově vycházejícíí z menšího BYD Seagull. Lákat by měl na kombinaci moderní techniky a zajímavých cen. Ty by mohly v dohledné době ještě dále klesnout, protože BYD dokončuje svou evropskou továrnu v Maďarsku, která umožní vyhnout se nové eurounijní celní bariéře proti čínským elektromobilům. S výrobou modelu Dolpin Surf se tam sice aktuálně nepočítá, avšak jistě není vyloučeno, že automobilka svůj postoj později změní.

Podle Electreku by totiž BYD v rámci velké ofenzívy letos mohl meziročně zdvojnásobit své prodeje na zhruba 186 000 aut, v roce 2029 už se očekávají čísla kolem 400 000 jednotek. A právě Dolphin Surf by tomu měl výrazně pomoci, protože ceny začínají na hladině 22 990 eur, tedy v aktuálním přepočtu 573 tisíc korun. To ovšem není vše, protože v červnu bude platit zaváděcí cena od 19 990 eur, tedy 498 tisíc. Za ně se může zákazník těšit na bezklíčový přístup, plnou multimediální výbavu s otočným centrálním displejem, plnou bezpečnostní výbavu včetně adaptivního tempomatu a couvací kamery, manuální klimatizaci, dělená zadní sedadla, koženkové čalounění, metalízu, asistent dálkových světel a elektrické ovládání zrcátek.

K mání jsou tři varianty pohonu a s ním pevně svázané výbavy, přičemž výše zmíněná cena se pochopitelně týká té základní Active. Ta nabízí 300V LFP baterii o kapacitě 30 kWh, normovaný dojezd 220 km a kombinovanou spotřebu 15,5 kWh podle WLTP, PSM motor o výkonu 88 k, pohánějící přední kola a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,1 s. Další na řadě je stejný pohon s větší LFP baterií 43,2 kWh, nazvaný Boost. Ten ujede podle WLTP 322 km při spotřebě 15,6 kWh/100 km, akcelerace 0–100 km/h se kvůli nárůstu hmotnosti o 76 kg zhoršila na 12,1 s. A konečně vrcholný Comfort, který k větší baterii přidává silnější motor o výkonu 156 k. S ním sice vůz zvládne stovku za 9,1 s, ovšem normovaný dojezd klesá na 310 km při spotřebě 16 kWh/100 km. Všechny verze mají nejvyšší rychlost 150 km/h.

Obě baterie se nabijí z 10 na 80 % SoC za 30 minut, přičemž té menší k tomu stačí nejvyšší DC příkon 65 kW, silnější pak 85 kW. Standardem je třífázové AC nabíjení 11 kW, stejně jako V2L o výkonu 3,3 kW.

Prostřední verze Boost se bude prodávat za 26 990 eur (673 tisíc korun), do konce června pak za akčních 22 490 eur (561 tisíc korun), vrcholný Comfort byl naceněn na 30 990 eur (772 tisíc korun), v akci pak 26 990 eur. Jako první přišly na řadu velké trhy, Česko se dočká nejspíš příští rok.

Technické parametry BYD Dolphin Surf Active

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 990 × 1 720 × 1 590 mm, 1 294 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon65 kW, 88 koní, točivý moment: 175 Nm
Baterie? (30 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 65 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,5 kWh / 100 km, dojezd: 220 km
Cena od499 000 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Já nechci být v čínské databázi, kde je uvedené jméno, bydliště, všechny cesty kam jezdím a když připojím telefon, tak mi to odešle další informace z něj, dejte mi s Čínou pokoj...
Martin Lacina
Martin Lacina
Ja nejak nevim, na to jak nas tady Cinani bombarduji superlativy kolem jejich bev a baterek tak ty parametry aut co dovezou zneji dost podprumerne za penize ktere take nejsou buhvi jaka pecka.
Jan Liška
Jan Liška
Naposledy upraveno: 22. 5. 13:13
-
Kazimír Kovář
Kazimír Kovář
Každej má asi tu slevu za spolupráci s nepřítelem jinde, ale tyhle ceny mi teda přijdou, že se soudruzi ještě nezačali ani snažit.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze