Evropské luxusní značky budou čelit dalšímu vyzyvateli. V rozhovoru pro Autocar totiž viceprezidentka BYDu Stella Li řekla, že přivede značku Yangwang do Evropy, čímž naváže uvedení značky Denza, která je konkurencí například pro Audi. Startovací dvojicí pro Evropu mají být modely U8 a U9, ke kterým se později přidá U7.
Prohlédli jsme si čínské elektrické SUV Yangwang U8
Model Yangwang U8 je velké prémiové SUV s plug-in hybridním pohonem, kde benzinový motor slouží jako generátor pro čtyři elektromotory. Celkový výkon přes 1 000 koní umožňuje zrychlení 3,5tunového kolosu z klidu na stovku za 3,6 sekundy a díky samostatnému řízení každého kola zvládne model U8 otočku o 360° na místě a konstrukčně je připraven dokonce na krátkodobé „plavání“. Celkovou délkou 5,6 m pak YangWang překonává o 40 cm i obry typu Range Rover LWB, BMW X7 či Mercedes-Benz GLS.
Druhým modelem, který dorazí na evropské trhy, bude čistě elektrický supersport Yangwang U9 s maximální rychlostí přes 386 km/h. Nabídne také aktivní hydraulické odpružení umožňující vozu „vyskočit“ ze země na místě, překonat výmoly skokem nebo jet i bez jednoho kola, jak dodává arenaev.com.







Nakonec má dorazit model U7, což je výkonný elektrický sedan mířící proti konkurenci typu Lotus Emeya. S výkonem 1 250 koní a zrychlením z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy má i tento model velké ambice.
Budou Evropané ochotni platit prémiové ceny za čínská auta?
Jedním z rozhodujících faktorů o úspěchu či neúspěchu značky bude bez debat cena. Proto se sluší zmínit, že v Číně se model U8 prodává v přepočtu zhruba za 130 000 eur (3 200 000 Kč), supersport U9 pak přibližně za 216 000 eur (5 320 000 korun). V Evropě se navíc ceny kvůli daním, homologaci i dopravě a dalším nákladům nejspíš ještě výrazně zvýší. Budou tedy evropští zákazníci ochotni platit prémiovou cenu za vozy nové, byť technologicky působivé čínské značky? Podělte se s námi o váš názor v diskuzi pod článkem.
