Pokud jste čekali na ostřejší variantu Tesly Model Y, vaše čekání je u konce. Volvo představilo XC70, v Německu padl rekord v maximální rychlosti a Mercedes objel svět za méně než 8 dní. Tak vítejte u fNews.
fNews #323 – Tesla Model Y Performance překvapuje, AMG GT XX objel svět
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Tesla konečně představila očekávanou Teslu Model Y ve verzi Performance. Ta oproti předchozí generaci překvapí slabším výkonem o 68 koní. Přesto však celkový výkon 466 k nabídne lepší parametry. Sprint 0–100 km/h stihne novinka za 3,5 sekundy, místo 3,8. Zlepšila se také spotřeba z 17,1 na 16,2 kWh / 100 km. A tím tedy vzrostl dojezd z 514 na 580 km. Maximální rychlost 250 km/h však zůstává. Novinka má nová 21" kola s aerodynamickými kryty, prodlouženou příď, karbonový spoiler na zádi, sportovní sedadla, displej s tenčími rámečky, karbonový potah palubní desky a řadu dekorativních prvků. Oproti běžným Modelům Y byl rovněž přepracován podvozek. Auto se vyrábí v Berlíně a už ho můžete objednat za 1 550 400 Kč včetně poplatků. Nechybí ani několik prvků příplatkové výbavy.
Volvo v Číně začíná prodávat nové velké SUV XC70. Jde o plug-in hybrid a časem se má podívat i na náš kontinent. Už na první pohled je patrné, že právě design se má Číňanům zalíbit. Hlavním tahákem je elektrický dojezd, který v čínské normě činí přes 200 km. Baterie o kapacitě 39,6 kWh navíc podporuje rychlonabíjení a z 0 na 80 % se dostane za 23 minut. Nechybí ani V2L. Na výběr bude i verze s menší baterií o kapacitě 21,22 kWh. Interiér vás nepřekvapí, dominuje mu obří obrazovka a minimum tlačítek.
Pokud vám zmíněná rychlost 250 km/h u Tesly přijde jako dostatečná, co teprve řeknete na nový rekord v maximální rychlosti elektromobilu, který právě stanovila čínská značka Yangwang spadající pod koncern BYD. Na testovací dráze ATP v Německu jejich vůz Yangwang U9 dosáhl maximální rychlosti 472,41 km/h. Samozřejmě se jednalo o upravený model s názvem U9 Track Edition, který si ovšem zachovává řadu prvků sériové verze. Už v minulosti značka potvrdila, že se svými auty oficiálně vstupuje do Evropy.
A nakonec se podívejme na ještě jeden rekord. Tentokrát za ním nestojí čínská značka v Německu, ale německá značka v Itálii. Na trati Nardò tam Mercedes CONCEPT AMG GT XX za 7 dní, 13 hodin a 24 minut ujel 40 075 km, což odpovídá obvodu Země. Za 24 hodin přitom zvládl 5 479 kilometrů. Vůz si udržoval rychlost 300 km/h a využil experimentální nabíjecí technologie, díky které baterii doplňoval výkonem až 850 kW. I přes vysoké letní teploty se pokus povedl a jeho platnost potvrdilo i to, že Mercedes poslal souběžně 2 stejná vozidla, přičemž to druhé mělo po sedmi a půl dnech jízdy najeto pouze o 25 km méně.
Nabíjení rychlostí 850 kW si asi jen tak nevyzkoušíme, ale dává to tušit, co možná v budoucnu bude běžné. Stejně tak asi nikdo z nás ráno nepotřebuje jet do práce rychlostí 472,41 km/h, ale můžeme nad tím uznale pokývat hlavou. Více si o novinkách přečtěte na fDrive.cz.
