Vylepšená Tesla Model Y se k nám dostává v pro Teslu složité době. Kvůli kontroverznímu Elonu Muskovi se řada lidí od Tesly odvrací a z dříve obdivované značky se pro mnohé stává najednou značka toxická znamenající reputační riziko. Nicméně my se dnes budeme zaměřovat čistě na auto a nebudeme hodnotit jeho akcionáře.
Nová Tesla Model Y je lepší než dříve, ale stačí to? (TEST)
Prodeje se však celosvětově propadají a vozy i pobočky čelily zejména za doby aktivního působení Elona Muska v administrativě Donalda Trumpa žhářským útokům. To vše v době sílící konkurence, která se v mnoha ohledech na Teslu dotáhla a výrazně předehnala (například c rychlosti nabíjení), potenciální zákazníci tak mají mnohem více zajímavých možností, ze kterých volit.
Původní Tesla Model Y vstoupila na trh v roce 2019 a od té doby Tesla vyrobila více než 3,5 milionu kusů toho velmi úspěšného vozu. Tak úspěšného, že se v letech 2023 i 2024 stal nejprodávanějším autem na celé planetě, a to bez ohledu na typ pohonu. Model Y bodoval i v Česku, kde se stal nejprodávanějším elektromobilem. V uplynulých třech letech je evropským zákazníkům dodáván Model Y z německé Gigafactory. A Tesla nyní chce úspěchy svého nejprodávanějšího modelu prodloužit, přichází tak s dlouho očekávaným faceliftem. Jaké jsou hlavní změny?
Tesla Model Y facelift (2025) Premium Long Range RWD
| Rozměry | 4 797 × 1 982 × 1 621 mm, 1 901 kg |
|---|---|
| Výkon | |
| Baterie | 69,5 kWh, CCS Combo, Mennekes |
| Dojezd | 622 km (WLTP) |
Hlavní změny faceliftu
- Nový design přední a zadní části
- Nový interiér s ambientním osvětlením, pohodlnějšími a odvětrávanými sedačkami a displejem pro druhou řadu sedadel
- Vylepšená aerodynamika prodloužila dojezd o 11 km (Standard Range), případně o 35 km (Long Range AWD)
- Pohodlnější podvozek s technikou převzatou z Modelu 3
- O 20 % lepší odhlučnění
- Přidaná přední parkovací kamera a páčka pro blinkry
Vzhled: stejná, ale tak jiná. A konečně s přední kamerou!
Tesla se při faceliftu Modelu Y vydala mnohem dál než většina ostatních automobilek, které obvykle mění jen minimum dílů, zejména grafiku světel. Tesla však přepracovala tvar kapoty, světel, blatníků a kompletně změnila také zadní část vozu. Výrazně se zaměřila také na aerodynamiku. Celkově tak došlo k mnohem větším změnám, než by se mohlo zdát. Původní design už působil zastarale a připomínal nafouknutý Model 3. Nový Model Y je už jiná káva a naživo vypadá skutečně výborně.



Přední část vozu je zcela nová. Design čerpá inspiraci z Cybertrucku, což je patrné na úzkém světelném pásku, jenž připomíná právě Cybertruck nebo nový Cybercab. Hlavní Matrixová světla jsou v samostatném modulu pod tímto páskem tak, jak je to dnes módní a jak to předvedla už celá řada jiných výrobců. Od Citroënu přes BMW až třeba po Audi.
Velkou novinkou je konečně přidání přední parkovací kamery, která dosud z nepochopitelných důvodů u Tesel chyběla a která umožňuje pohled zepředu přímo na displeji infotainmentu. Tesla nejen po dlouholeté kritice kameru přidala, ale dala si záležet na její použitelnosti, je totiž vyhřívaná a lze ji i opláchnout. I přes její exponované umístění by i v zimních měsících mělo být díky tomu možné ji udržovat čistou.



Boční profil vozu zůstal téměř beze změn, kromě nových kol, což je u faceliftů běžné. Novinkou jsou ale četná aerodynamická vylepšení, všimnout si lze například nových zpětných zrcátek s rýhou, která usměrňují proudění vzduchu. Tesla se na aerodynamiku zaměřila výrazně, což vedlo ke zlepšení o 5 % a zvýšení dojezdu o 35 km podle WLTP u verze s větší baterií, o 11 kilometrů pak u menší baterie, a to přestože kapacity baterií zůstaly stejné.





Také zadní část vozu prošla radikální změnou, která byla více než potřeba. Nový zadní LED pásek je nejen estetický, ale vůbec poprvé mezi výrobci používá zcela netradiční přístup, kdy se světlo od LED pásku odráží od speciálního povrchu pod ním, což vytváří zajímavý vizuální efekt a písmena „Tesla“ jsou díky tomu elegantně zvýrazněna. Pokud je ale auto vypnuté, černá reflexní plocha pod světlem může působit trochu zvláštně, ale to je spíše otázka vkusu.
Zadní část doplňuje výraznější spoiler, přepracovaný nárazník a difuzor, což přispívá k lepší aerodynamice. Celkově je facelift velmi povedený. Naživo působí vůz moderně, svěže a originálně. Výrazně se odlišuje od původního designu, který už byl okoukaný a Model Y si na ulici s jiným vozem nespletete. Na facelift jde o skutečně velkou změnu, kterou lze jen pochválit a troufám si říci, že Model Y bude velmi dobře vypadat po mnoho následujících let.
Technika a výbava: změn je méně, než se čekalo
Ačkoliv různé úniky předpokládaly verzi s větší baterií, mnohem větším dojezdem a dalšími zásadními změnami, realita je jiná. Tesla nakonec nechala baterie úplně stejné a na výběr bude tedy opět větší Li-Ion baterie využitelnou kapacitou 75 kWh nebo menší Lithium železo fosfátová baterie s využitelnou kapacitou 57,5 kWh. Přeci jen se ale spekuluje, že se nakonec později dočkáme verze s větší baterií.
| Tesla Model Y | Tesla Model Y Long Range RWD | Tesla Model Y Long Range AWD | |
| Výkon | 220 kW / 299 k / 420 Nm. | 250 kW / 340 k / 450 Nm. | 378 kW / 514 k / 493 Nm. |
| Pohon | 4×2 | 4×2 | 4×4 |
| Zrychlení 0–100 km/h | 5,9 s | 5,6 s | 4,8 s |
| Maximální rychlost | 201 km/h | 201 km/h | 201 km/h |
| Velikost baterie | LFP 60,0 kWh | NCM 75,0 kWh | NCM 75,0 kWh |
| WLTP dojezd | 500 km | 622 km | 586 km |
| Cena | 1 099 900 Kč | 1 204 900 Kč | 1 299 900 Kč |
Kromě zmiňovaných změn na podvozku a aerodynamice nechala Tesla rovněž stejné motory. Technické změny jsou tedy v tomto ohledu minimální a je to trochu škoda, protože konkurence se už na Teslu efektivitou i dojezdem dotáhla a Model Y už v tomto ohledu nenabídne nic navíc.
My máme na test prozatím vrcholnou verzi Long Range s pohonem všech kol, která má dojezd 586 kilometrů a dáte za ní 1,3 milionu korun, se všemi příplatky včetně pokročilého asistenta řízení nazvaného Autopilot se ale můžete dostat až na 1,7 milionu Kč. Naopak základ nabídky tvoří zadokolka s malou baterií za 1,1 milionu korun, za příplatek 100 tisíc korun pak dostanete zadokolku s větší baterií a dojezdem až 622 kilometrů WLTP. Podle zákulisních spekulací bychom se měli během léta dočkat také vysokovýkonné verze Performance. Ostatně, tak tomu bylo i u faceliftu Modelu 3, kdy ostrá verze dorazila později.
Technické parametry Tesla Model Y facelift (2025) Premium Long Range RWD
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 797 × 1 982 × 1 621 mm, 1 901 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
| Výkon | |
| Baterie | 69,5 kWh |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 225 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 14,2 kWh / 100 km, dojezd: 622 km |
| Cena od | 1 204 900 Kč |
Nový interiér ve stylu Modelu 3. A má páčku pro blinkry!
Ještě větší změnou než exteriér prošel interiér. Zde se ale moc překvapení nekoná, Model Y totiž přebírá povedené změny a vylepšení z nedávno faceliftovaného Modelu Highland. Veganskému interiéru nově dominuje barevný LED pásek pod čelním sklem táhnoucí se až ke dveřím. Na druhou stranu žádné jiné ambientní osvětlení auto nenabídne, v noci tak stále působí interiér velmi temně a neútulně.







Pochválit musím všeobecně nové materiály – příjemný textil, měkčené plasty a umělou kůži, která působí výrazně prémiověji než u starého a poněkud levně působícího Modelu Y.
Na středovou konzoli přidala Tesla pravý hliník, kapsy ve dveřích mají nyní polstrování ze všech stran, dveře mají větší otevírací tlačítko a celkově působí interiér dospělejším, luxusnějším a prémiovým dojmem. A to mohu říci i ve srovnání s konkurencí, kde Tesla působí zejména ve spodní části interiéru prémiověji. Tam, kde i renomované německé značky mají tvrdý plast, nabízí Tesla příjemné měkčení.
Kde Tesla výrazně zabrala, jsou také sedadla, která hned na první posez působí komfortnějším dojmem, oceňuji zejména delší sedák. Díky perforování jsou nově nejen vyhřívaná, ale i odvětrávaná. Oproti konkurenci sice stále chybí masáž, ale i toto je velký posun kupředu.
A že Tesla naslouchá přáním zákazníkům je vidět nejen na přidání přední kamery, ale i na přítomné páčce u volantu pro blinkry! Její kritizovaná absence u Modelů X, S i 3, kde byla nahrazena nepraktickými dotykovými tlačítky na volantu, se u mnoha uživatelů nesetkala s pochopením a je skvělé, že se Tesla rozhodla pro navrácení. Volič směru u volantu už ale chybí a směr jízdy je nutno volit na dotykovém displeji, to mi ale osobně nevadí.
Co se týče interiéru, představuje výrazný krok vpřed a je zřejmé, že Tesla v tomto ohledu dospěla. Oproti konkurenci zde opravdu není co vytknout. Celý interiér působí velmi minimalisticky – tlačítka jsou v podstatě pouze na ovládání oken a otevírání dveří, jinak zde žádná nenajdete. Veškeré ovládání probíhá prostřednictvím dotykového displeje. Tesla se navíc stále drží filozofie, že před řidičem není žádný displej ani head-up. Částečně je to otázka úspory nákladů, částečně filozofie důsledného minimalismu a odstranění všech nadbytečných prvků. Vše se tedy ovládá přes hlavní infotainment displej, který má nyní tenčí rámečky a působí ještě elegantněji než dříve.
Velký rozdíl čeká na cestující na zadních sedadlech. Ta mají lepší konstrukční zpracování, znatelně delší sedák a poskytují pro stehna lepší oporu, zejména vyšším lidem. Opět musím ocenit rovnou podlahu, vybrání pro nohy páté osoby a po vzoru Modelu 3 přibyl také 8" displej pro ovládání klimatizaci i multimédií. Zadní sedadla dělená v poměru 2:3 lze i elektricky polohovat (pouze opěradlo), v kufru přibyla také tlačítka na jejich kompletní sklopení do roviny, což je velmi praktické. Máme tady nádherně velkou panoramatickou střechu, která má nově propouštět o 20 % méně infračerveného záření. To znamená, že by se interiér měl méně zahřívat. Bohužel ale střecha opět nemá žádné zatmavování nebo zasouvání.







Objem kufru zůstal stejný, přesto Tesla uvádí hodnotu 854 litrů, což je podle mého názoru značně nadsazené, protože používá jinou metodiku měření než ostatní výrobci. Ti obvykle využívají výplně či kostičky podle normy VDA, zatímco Tesla pravděpodobně uvádí objem až po strop, což konkurence nedělá – většina výrobců se drží hodnoty po horní hranu zástěnky. I tak ale patří kufr k největším mezi elektromobily této třídy a odhaduji skutečný objem na zhruba 600 litrů, což je rozhodně výborná hodnota. Navíc, kromě prostorného hlavního zavazadlového prostoru, nabízí Tesla také velkou vanu pod podlážkou, do které se vejde ještě další zavazadlo. Po stranách se nacházejí objemné kapsy vlevo i vpravo.





V kufru se ale také vylepšovalo. Tesla nahradila kritizované rovné plato mnohem praktičtějším skládacím, které ostatně začala používat i pár měsíců před faceliftem. Stále bych uvítal spíše zasouvací nebo sklápěcí jako u konkurence, ale i toto je velký krok vpřed. Přední kufr je rovněž obrovský, se 115 litry rozhodně větší, než nabízí drtivá většina konkurence. Bez problému pojme větší sportovní tašku a všechny potřebné kabely. Tesla slibovala automaticky otvírací kapotu, ale to se u našeho testovaného kusu nekoná a pouze se standardně odblokuje po stisknutí tlačítka v infotainmentu nebo na mobilu a otevřít i zavřít ji musíte sami.
Infotainment: opět mega rychlý, ale bez obchodu
Tesla vyniká infotainmentem, který je mimořádně plynulý, vizuálně atraktivní, intuitivní a v tomto ohledu stále představuje etalon, ke kterému se ostatní výrobci snaží přiblížit – někteří úspěšněji, jiní méně. Vše funguje rychle, včetně integrovaného webového prohlížeče, jenž napovídá, že výpočetní výkon je opravdu vysoký. Nechybí zde různé hříčky, takzvané easter eggy, nabídka služeb jako YouTube Music, Apple Music, základní hry a také streamovací platformy typu Netflix, YouTube či Twitch, které oceníte zejména při nabíjení. Zajímavostí je možnost sledovat tutoriály, které uživatele naučí Teslu efektivněji ovládat. Velkou předností je také kontinuální vylepšování vozu včetně infotainmentu díky pravidelným over-the-air aktualizacím, jež přidávají stále nové funkce.
Pokud tedy někdo vyhledává auto, které má blízko k počítači s mnoha zábavnými i praktickými funkcemi, bude s Teslou spokojený. Na druhou stranu je škoda, že zde stále chybí obchod s aplikacemi, což už někteří konkurenti nabízejí. Uživatelé se tak musí spokojit s tím, co poskytne samotná Tesla, případně využít webový prohlížeč. Není zde možnost stáhnout další aplikace ani propojit auto přes Android Auto nebo Apple CarPlay, což vede k uzavřenosti systému.
Jízda: nebe a dudy
Zásadním rozdílem má být pohodlnější a tišší jízda díky přepracovanému podvozku po vzoru Modelu 3. A je tomu skutečně tak, ten rozdíl je obrovský. Ale postupně.
Pokud jde o ovládání, Model Y se nyní v mnohém přibližuje Modelu 3 Highland – například volbu směru jízdy ovládáte přímo na displeji, protože zde chybí fyzický volič. Stačí stisknout brzdu a na displeji zvolit směr.
Výrazným krokem vpřed je návrat páčky na blinkry, po vlně kritiky u Modelů 3, X a S, kde byly směrovky řešeny pouze dotykovými tlačítky na volantu. Nová páčka však není dvoupolohová – umožňuje pouze zapnutí/vypnutí blinkru, přičemž automaticky rozhoduje o vypnutí. I tak je tato změna oproti čistě dotykovému řešení velkým zlepšením a zvyšuje komfort ovládání, klasickou páčku bych ale bral všemi deseti a v drtivé většině případů by byla pohodlnější. Ovládání ostřikovačů a světel zůstalo na volantu, což je při běžném provozu zcela v pořádku.
Co se týče jízdního projevu, Model Y se výrazně přiblížil komfortu, který dříve nabízela pouze konkurence a kopíruje to, co jsem chválil na faceliftovaném Modelu 3 Highland. Podvozek je měkčí, lépe si poradí s nerovnostmi a na delších nerovnostech působí auto až plavně. Nová konstrukce podvozku snižuje tvrdost zejména při přejezdu příčných nerovností nebo prahů – místo tvrdých ran se podvozek chová plavněji Pocit jistoty a stabilita při jízdě ale zůstávají zachovány, nečekejte rozhodně gumový nebo nestabilní projev. Celkově to znamená ideální poměr mezi pohodlím a ovladatelností. Testovaný vůz měl navíc nejpohodlnější kombinaci 19" kol, což celkový komfort ještě podtrhlo.
Přesto Model Y nelze označit za vyloženě měkké a komfortní auto – stále zaostává za nejlepšími německými a korejskými vozy, kde je podvozek o krapet pohodlnější a odhlučnění lepší. Už to není tak obrovský rozdíl jako v případě původního Modelu Y, což bylo v porovnání s konkurencí uskákané a tvrdé auto, Tesla se rozhodně nyní zásadně zlepšila a už bych rozhodně od koupě neodrazovala někoho, kdo hledá standardně pohodlný vůz. Dříve bylo potřeba se při hledání pohodlného podvozku Tesle vyhnout obloukem.
Tesla údajně výrazně zapracovala na odhlučnění. Díky zavedení akustického skla na každém povrchu a novým materiálům tlumícím hluk má nový Model Y nabízet také o poznání tišší jízdu. Hluk z vozovky je snížen o 22 %, hluk způsobený nárazem o 20 % a hluk způsobený větrem o 20 %. Nová nízkoemisní skla také odrážejí o 26 % více sluneční energie, což v kombinaci s tišší a účinnější klimatizací pomáhá udržovat ideální teplotu.
Hluk od kol je i přes slibovaná vylepšení stále slyšitelný, což je největší kompromis ve srovnání s konkurencí. Na druhou stranu už nejde o dramatický rozdíl jako v předchozích generacích, pro běžné cestování je Model Y nyní zcela dostačující.
V porovnání s Volkswagenem ID.4 nebo novým Enyaqem je Tesla celkově vzato stále o něco tvrdší a hlučnější. A pokud hledáte maximální komfort, Model Y ještě samozřejmě nedosahuje úrovně značek jako Mercedes, Audi nebo BMW – stále je o třídu níže. Nicméně rozdíl už není tak zásadní a Tesla se v otázce komfortu výrazně posunula.
Kromě komfortu jsou zde i další změny. Model Y nyní nabízí možnost volby rekuperace – standardně je nastaveno silné zpomalování, ale nově lze přepnout na omezený režim s jemnější rekuperací, přesto stále až do úplného zastavení. Deaktivovat jednopedálové ovládání tak není možné. Mně osobně to nevadí, kdo ale rád s autem spíše plachtí nebo si rekuperaci třeba reguluje pádly či jiným způsobem, má smůlu. Tak jako v mnoha jiných ohledech nedává Tesla na výběr a servíruje řidiči pouze její filozofii. Řidiče může mírně omezovat větší poloměr otáčení, kdy Model Y není tak obratný jako některé konkurenční elektromobily, zejména v provedení s pohonem zadních kol.
Dalším nedostatkem zůstává absence parkovacích senzorů – Tesla používá systém „Tesla vision“ s kamerami, který má však své limity, zejména v garážích se často deaktivuje nebo hlásí, že kvůli špatnému osvětlení nemá dobrý výhled. Výhled vzad je navíc omezen svažitým zadním oknem, což může vadit právě při manévrování a parkování.
Celkově lze nový Model Y označit za auto, které po stránce komfortu, podvozku i odhlučnění výrazně dospělo. Nabízí ideální kompromis mezi pohodlnou jízdou a stále sportovním charakterem, přestože v některých ohledech na nejlepší evropskou konkurenci stále ztrácí. Pro běžné rodinné využití však nový Model Y představuje moderní, dobře vyladěné a praktické elektrické SUV, které konečně splňuje očekávání i uživatelů požadujících větší úroveň komfortu.
Dojezd a spotřeba: hezký standard beze změny
Co se týče dojezdu a spotřeby, Tesla sice deklaruje zlepšení dojezdu o 5 %, ale v praxi tento rozdíl prakticky nezaznamenáte. Reálný dojezd i spotřeba zůstávají téměř totožné jako u původní verze Modelu Y před faceliftem. Na dálnici jsem dosáhl spotřeby 21 kWh na 100 km při jarních teplotách okolo 10–11 °C, což v přepočtu znamená reálný dálniční dojezd přibližně 350 km – tedy stejné hodnoty, jaké nabízel předchozí Model Y.
Ve městě se spotřeba pohybovala mezi 16 a 17 kWh na 100 km, což je pro elektromobily této velikosti standardní hodnota. Rozhodně nelze říct, že by Model Y patřil mezi nejúspornější vozy – v oblasti efektivity už Tesla nemá výrazný náskok před konkurencí a rozdíly mezi jednotlivými značkami se postupně stírají. Reálný dojezd v městském provozu či mimo město je kolem 450 km, což odpovídá dnešnímu průměru. V letních teplotách lze očekávat nárůst dojezdu o několik desítek kilometrů navíc, přičemž maximum se pohybuje zhruba okolo 480–500 km. Stále jde ale o velmi solidní hodnoty.
Pokud ovšem někdo potřebuje systematicky absolvovat dlouhé dálniční trasy a hledá vůz, který je zvládne co nejrychleji, Model Y se v tomto ohledu nijak neposunul vpřed. Vhodnější volbou je spíše Model 3 nebo samozřejmě dražší Model S, což jsou nízké sedany s výrazně lepší aerodynamikou a nižší spotřebou – zejména na dálnici, kde se rozdíly projevují nejvíc. Tyto modely běžně dosahují dálničních dojezdů přes 400 km.
Nabíjení: zde Tesla už zaostává
Nabíjení zůstalo u Modelu Y prakticky beze změn – nabíjecí port najdete vlevo vzadu. Přestože došlo k úpravám některých částí karoserie, samotné krytí nabíjecího konektoru zůstalo naprosto stejné. Je patrné, že tento detail vizuálně příliš neladí se zbytkem vozu, ale konstrukčně navazuje na předchozí provedení. Ocenit musím naopak, že je port motorizovaný a sám se otevírá/zavírá, což u většiny aut konkurence v této cenové kategorii chybí.
Architektura zůstala stále 400V, Tesla tak nesáhla po modernější 800V, kterou nabízí pouze Cybertruck. Maximální nabíjecí výkon této verze s větší baterií zůstává na úrovni 250 kW. Je však potřeba zdůraznit, že jde pouze o špičkový výkon – automobil jej nedokáže udržet dlouhodobě a celková nabíjecí křivka je v dnešní době již podprůměrná. Zároveň je nutné vzít v potaz fakt, že uvedeného výkonu lze kvůli pouze 400V architektuře dosáhnout jen na Superchargerech. Na běžných ultrarychlých nabíječkách, které mají v drtivé většině proudový limit 500 A, lze dosáhnout maximálního výkonu jen kolem 200 kW. Ve srovnání s konkurencí patří Tesla v tomto ohledu mezi nejslabší, protože nabití z 10 na 80 % trvá více než 30 minut. Konkurenti s 400V systémem zvládnou stejný úkol o jednotky minut rychleji a například korejské značky Kia nebo Hyundai zkrátí tento čas ještě o 15 minut, což je opravdu výrazný rozdíl. V této oblasti tedy Tesla nejen že ztratila náskok, ale byla konkurencí už i předstižena.
Pokud jde o palubní nabíječku, výkon činí 11 kW a za silnější variantu není možné připlatit. Celkově tedy platí, že v oblasti nabíjení Tesla Model Y nepřináší žádné inovace a konkurence ji v této disciplíně již předběhla.
Závěr a hodnocení: facelift bude opět bodovat
Faceliftovaná Tesla Model Y se povedla. Dospěla, zkrásněla a jízdně se neskutečně posunula. Teslu musím ocenit i za naslouchání zákazníkům, díky čemuž jsme se (konečně!) dočkali přední parkovací kamery, návratu páčky blinkrů nebo praktičtějšího řešení kufru nebo interiéru. Naopak je škoda, že jsme se nedočkali pokroku v bateriích či motorech, nabíjením pak Tesla za konkurencí zaostává. Společně s vylepšeným jízdním komfortem a odhlučněním se ale rozhodně díváme na velmi povedený facelift, který má na to kralovat žebříčkům prodejů po několik dalších let.
Zákazník totiž dostane neobyčejně povedený balíček se skvělým poměrem ceny a výkonu. I když je konkurence v lecčem již dále, Tesla boduje právě tím, že nabídne většinu toho, co člověk od pokročilého, prostorného a spolehlivého elektromobilu očekává. Model Y má solidní dojezd i efektivitu, velmi prostorný interiér, nově i dobré jízdní vlastnosti a povedený podvozek plus vyladěný infotainment. A komu nevadí místy omezená filozofie Tesly, kdy nedává uživateli v mnoha věcech na výběr, bude spokojený.
Foto: fdrive.cz

Mozna by jeste stalo za zminku, ze tempomat nedoznal stale zadneho zlepseni a i nadale zaostava za veskerou konkurenci jak mi nedavno potvrdil znamy, ktery si novy Y poridil.
To caste bezduvodne brzdeni je pry pro nej velke zklamani a radeji ho take vubec nepouziva.