Automobilka Volvo Cars patří do čínského koncernu Geely, snaží se ale prorazit i na tamějším trhu pod svou vlastní značkou. Proto v květnu letošního roku uvedla nový model Volvo XC70, což je pětidveřové, pětimístné SUV střední třídy, designově navazující na aktuální tvaroslovný jazyk značky, reprezentovaný například modely ES90 a EX90. Jak je z názvu patrné, nejde o čistě bateriový elektromobil, ale o plug-in hybrid, přinášející řadu řešení, na jaká není Evropa zvyklá. Do Evropy by se totiž tento model podle automobilky s určitým odstupem také podívat. Čína ovšem dostala přednost a vůz je tam právě nyní nově k předobjednání.












Až vůz do Evropy dorazí, nastane otázka, kam jej automobilka tržně umístí. Zdejší Volvo XC60 je totiž s délkou 4 708 mm jen o 107 mm kratší a patří do stejné třídy. Používá ovšem zcela odlišnou, paralelní plug-in hybridní techniku s menší baterií i dojezdem, zatímco nové Volvo XC70, postavené na platformě SMA (dříve CMA Evo), umí fungovat v paralelním i sériovém režimu. Díky tomu si vystačí se speciální třístupňovou převodovkou a nepotřebuje žádné třecí spojky, protože se rozjíždí vždy na elektřinu. Ostatně tuto technologii používají i modely Lynk & Co 07 a 08 ze stejného koncernu.
Hlavním tahákem je schopnost ujet v čistě elektrickém režimu přes 200 km podle čínské normy CLTC, hodnota podle WLTP se tak podle hrubého odhadu bude pohybovat někde mezi 160 a 170 km. Zaručuje to větší ze dvou nabízených baterií, NCM s kapacitou 39,6 kW, vybavená navíc rychlonabíjením, schopným doplnit energii z 0 na 80 % SoC za 23 minut. I to je pokrok proti XC60 PHEV, které se dobíjí pouze dvoufázově z AC. Nechybí ani V2L, ostatní data si ale zatím musíme jen dovozovat podle parametrů sesterského Lynk & Co 08, protože Volvo dosud nezveřejnilo technické údaje. Druhou volbou bude LFP sada o prakticky poloviční kapacitě 21,22 kWh, čemuž bude odpovídat i rozdíl v čistě elektrickém dojezdu.
Na výběr bude pohon předních, nebo všech kol se dvěma, nebo třemi elektromotory. Primárním zdrojem síly je přeplňovaný čtyřválec 1,5 l, rovněž známý z jiných koncernových modelů. Celkový dojezd na benzín i elektřinu přesahuje 1 200 km, opět podle čínské normy CLTC. O podrobnostech bezpečnostní a komfortní výbavy v tuto chvíli rovněž nevíme nic bližšího, avšak těšit se můžeme na vysokou úroveň bezpečnosti i multimédií. Z fotografií je patrné, že se i zde šlo cestou přísné tlačítkové diety, avšak na rozdíl od menšího modelu EX30 se zde dostalo na dvě obrazovky, doplněné ještě head-up displejem.











