Staronový šéf automobilky Volvo Cars Håkan Samuelsson má plné ruce práce. Musí totiž řešit hned dva velké maléry, které prudce zhoršily ekonomickou bilanci i výhledy čínsko-švédské značky, vlastněné koncernem Geely. Jednak výsledky prémiové podznačky Polestar, které dlouhodobě zůstávají za očekáváním a několik let na ně doplácela i samotná Volvo Cars, jednak prudký propad amerického trhu, způsobený jak celní válkou Donalda Trumpa proti Číně, tak proti zbytku světa včetně Evropy s výjimkou Ruska a Běloruska.
Zejména v Číně vyráběné modely se prakticky přes noc staly v USA neprodejnými, utrpěly ale i ty produkované na starém kontinentu. Volvo Cars podle Mototrendu drasticky omezí americkou nabídku a nejpozději příští rok z ní vyloučí všechny sedany i kombi. Bez nástupce skončil i elektrický model EC40.
Pozornost aktuálně ztrátového Volvo Cars se tak po letech obrací zpět k Evropě, odkud vzešla. Místo dalšího pokukování oběma směry za oceán se tak značka pokusí posílit zdejší prodeje. A začne s tím už v září, kdy se podle Automotive News Europe po dlouhých 12 letech vrátí na velký německý autosalon, byť už to nebude Frankfurt nad Mohanem, ale Mnichov. V době raketově rostoucích prodejů v USA i v Číně totiž šéfy v Göteborgu ani v Šanghaji Evropa marketingově příliš nezajímala, dnes se jí ale zdejší bohatý trh, ochotný platit platit vysoké marže, hodí. Uvidíme tedy, jak se návrat k bohatým evropským zákazníkům projeví dále a zda se dočkáme nových modelů, respektujících jejich vkus. Ověřit si to budeme moci už na nové EX60, které by se mělo právě v Mnichově ukázat.
