Ačkoliv je Polestar v Číně v podstatě domácí značkou a nabízí vyspělou techniku od firmy Geely, nové prodejní statistiky ukazují, že automobilka má zaděláno na obrovský problém. Za prvmí polovinu letošního roku totiž v Číně prodal pouhých 70 vozidel. Přitom aktuálně nabízí tři elektrické modely a situace je tak špatná, že Polestar již ukončil online prodej svých vozů. Kdo by si snad chtěl objednat testovací jízdu, musí se dopředu telefonicky domluvit. Na čínském trhu pak zůstává jediný autosalon, který se nachází v Šanghaji. Zajímavé je, že na ostatních trzích Polestar hlásí úspěch, za což může nárůst prodeje všech aktuálně dostupných modelů o 51 % oproti loňskému roku. Společnost také celkem nedávno prošla významnými změnami ve vedení. Generální ředitel pro Čínu Wu Huijing nedávno odešel a nahradil ho Hu Shiwen.
O tom, že se něco u Polestaru děje, mohl už dříve napovědět jeden podstatný krok. Letos v červnu totiž poskytla společnost PSD Investment Limited, která je významným investorem ve skupině Geely Holding Group, společnosti Polestar nouzovou úvěrovou pomoc ve výši 200 milionů dolarů. Polestar si již dříve dal za cíl dosáhnout velké ziskovosti, ale intenzivní konkurence na globálním trhu s elektromobily je prakticky brzdou, která v tom brání. Příliš tomu nepomáhá ani stále rostoucí čínská konkurence, která nabízí často levnější a stejně schopné elektromobily. Nadějí pro narůstající zisk by mohlo být snad jen chystané SUV Polestar 7. Tenhle vůz bude bude navržen a vyráběn v Evropě, dorazí na zcela nové platformě a bude o něco větší než Volvo EX30.

