Nejlevnější Polestar 3 sjel z linek v USA, firmě se díky tomu bude lépe dýchat

Nejlevnější Polestar 3 sjel z linek v USA, firmě se díky tomu bude lépe dýchat
Fotografie: Polestar
  • Nabízí dojezd až 706 km dle WLTP díky baterii o kapacitě 111 kWh
  • Z USA se dováží také do Evropy, kde vyjde cca na dva miliony korun

Polestar oznámil, že právě začal vyrábět Polestar 3 ve verzi Long Range Single motor v USA. Proč se díky tomu bude ale firmě lépe dýchat?

Polestar 3 se jako prototyp ukázal na Festival rychlosti v Goodwoodu

Vůz konkrétně sjíždí z linek v Jižní Karolíně, kde se už aktuálně vyrábí vozy určené pro zákazníky v USA a Evropě. Tím firma, jež patří do portfolia čínského Geely, doplňuje stávající výrobu v čínském Chengdu.

Polestar se tímto krokem vyhne velkým clům, která uvalily USA (stejně jako Evropa) na automobily vyrobené v Číně. To podnítilo k výstavbě nových továren i další firmy, jako je například BYD či MG, u nějž se dokonce spekuluje o výrobě v ČR.

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Polestar, k tomu řekl: „Se zahájením výroby našeho elektromobilu Polestar 3 s dlouhým dojezdem v USA začneme tento vůz dodávat přímo severoamerickým zákazníkům. Díky tomu je Polestar 3 nyní dostupný ještě většímu počtu zákazníků než dosud, přičemž stále nabízí dynamické a luxusní charakteristické znaky našich dvoumotorových verzí.

Doplníme, že vůz je evropským zákazníkům dostupný od částky 79 890 eur (cca 2 miliony korun) s tím, že nabízí WLTP dojezd až 706 km díky 111kWh baterii. Kromě toho zaujme i rychlým nabíjením výkonem 250 kW, takže se z 10 na 80 % nabije za pouhých 30 minut. Vůz nabízí také výkon 220 kW a 490 Nm točivého momentu, což znamená, že tato varianta dokáže zrychlit z 0–100 km/h za 7,8 s. Vůz navíc používá stejný brzdný systém Brembo jako zbytek řady Polestar 3.

Polestar je aktuálně v problémech

Pro firmu je klíčové vylepšit prodeje, protože klesají navzdory rozšíření portfolia. Už dříve jsme také informovali o dalších problémech značky, jež se počátkem letošního roku definitivně oddělila od Volva, s nímž byla do té doby kapitálově propojena. Poté přišla i výměna generálního ředitele, jímž se nově stal právě Michael Lohscheller, jenž dříve vedl automobilky jako Opel, VinFast a Nikola Motors a nyní má Polestar přivést k ziskovosti. Nemá to však jednoduché – i kvůli strategii mateřského koncernu Geely, jenž doplácel na svou strategii přesouvání výroby do Číny.

Zejména pak v USA, které zavedly 100% clo na dovoz čínských aut, se prodeje dotyčných modelů prakticky zastavily a právě kvůli tomu značka rozjela výrobu v Jižní Karolíně, odkud dováží auta i do Evropy.

Technické parametry Polestar 3 Long Range Single motor

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 900 × 2 120 × 1 614 mm, 2 500 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon220 kW, 299 koní, točivý moment: 490 Nm
Baterie111 kWh (107 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 650 km
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze