Přestěhuje výrobu do Evropy i MG? Mluví se o továrně v České republice

1
Přestěhuje výrobu do Evropy i MG? Mluví se o továrně v České republice
Fotografie: SAIC Motor
  • MG od roku 2007 patří čínské značce SAIC Motor
  • Aktuálně se mluví o tom, že otevře první evropskou továrnu kvůli clům na dovoz elektromobilů z Číny do EU

Původně britská značka MG založená ve dvacátých letech minulého století, která patří od roku 2007 čínské společnosti SAIC Motor ovládané režimem, údajně zvažuje výstavbu svého prvního závodu na výrobu elektromobilů v Evropě. I když je podle europapress.es aktuálně asi největším favoritem Galicie, což je jedno ze 17 autonomních společenství Španělska na severozápadě Pyrenejského poloostrova, v němž žije asi 2,8 milionů obyvatel, mluví se dle cnevpost.com také o tom, že SAIC údajně přemýšlí i o závodech v dalších zemích. A zde to začíná být zajímavé, konkrétně jmenováno je totiž Maďarsko (kde brzy otevře první továrnu BYD) a také Česká republika, zejména s ohledem na levnější pracovní sílu.

S odvoláním na zdroje dobře obeznámené se situací ve společnosti zpráva výše uvádí, že by zde značka vyráběla elektromobily určené k prodeji na různých evropských trzích. MG by se přitom mělo definitivně rozhodnout do 30. září s tím, že už koncem roku 2027 by z nové evropské linky sjížděly první vozy.


Není překvapivé, že jedním z důležitých podnětů pro toto rozhodnutí je přijetí prozatímních cel na dovoz elektromobilů vyrobených z Číny do Evropské unie, právě SAIC Motor navíc postihnou nejvyšší cla (37,6 %).

Už nedávno jsme přinesli zprávu o tom, že i s ohledem na nová cla se BYD dohodl s tureckou vládou na vybudování továrny v přepočtu za 23,5 miliard korun, jež vytvoří 5 tisíc pracovních míst. A jak se zdá, nebude jediný, kdo se přemisťuje do Evropy, vždyť údajně i Itálie nabízí čínským automobilkám výměnou za vybudování továrny v zemi známé značky z historie, takže aspoň prozatím se zdá, že kroky Evropské komise zafungovaly.

Diskuze ke článku
Martin Š.
Martin Š.
A co Longbridge plant? Ta je "výrobně" zavřená od roku 2016, ale snad stále stojí a byla by snad schopna opět přivítat vyrobu aut (samozřejmě v UK nebude tak levná pracovní síla a už to není v EU), ale zase nebude potřeba tolik investic do výstavby a úpravy okolní infrastruktury.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze