Značka MG hned se vstupem na český trh, který proběhl v roce 2022, uvedla plug-in hybrid EHS a přibližně rok poté uvedla první elektromobily, jejichž portfolio neustále rozšiřuje. Aktuálně má v nabídce kompaktní hatchback MG4, kombík MG5, crossover MG ZS EV a jako poslední posilu uvedla sportovní roadster MG Cyberster, jehož ceník byl zveřejněn 10. 1. 2025. A právě od příchodu elektromobilů cílí značka MG právě na prodej vozů s elektrifikovaným pohonem.
Přes 10 % prodeje MG v Česku byly elektromobily
V minulém roce byla značka MG v registracích nových vozů na českém trhu celkově 13. s počtem 4 101 registrovaných vozů. To znamená nárůst o 157,19 % oproti roku 2023, kdy měla 2 609 registrací a tržní podíl 1,18 %. Loni pak byl tržní podíl 1,77 %. Značka MG si interně sleduje i počet spuštěných záruk, což loni vyšlo na 4 160, tedy ještě o trochu více, než kolik bylo registrací. Díky tomu značka MG zaznamenala nárůst tržního podílu o 0,59 procentních bodů a posunula se o 5 míst dopředu na již zmínění 13. místo. V registracích elektromobilů si značka MG připsala dokonce 428 nových vozů, což znamená, že MG je na 8. místě v registracích elektromobilů. Pomohly tomu i dotace, protože právě v prodeji elektromobilů na dotace si značka MG vedla velmi dobře.
Značka MG se loni také zaměřila na budování dealerské sítě a dostala se na počet 27 dealerů. Letos by tuto síť měla ještě trochu rozšířit na 29 dealerů. Plán na rok pak 2025 je prodej 5 500 nových vozů, podíl na trhu 2,15 % a cílem je dostat se do první desítky ve značkách. Podíl elektrifikovaných pohonů, tedy HEV, PHEV a BEV by pak měl letos dostat přes 40 %. Kromě již zmíněného Cybersteru by tomu měla pomoci i nová generace modelu EHS a v září pak značka MG představí nový elektromobil segmentu B, tedy velikosti MG3.