MG Cyberster je jedním z mála elektrických roadsterů na trhu, který je navíc dostupný v několika variantách. Exoticky vypadající vůz s vertikálně se otevírajícími dveřmi může mít pohon všech kol a výkon až 510 koní. Přidejte k tomu hmotnost 2,1 tuny a najednou se objevuje otázka, jak si tohle auto dokáže poradit v kritické situaci? To se snažili zjistit odborníci z YouTube kanálu km77, kteří tohle auto vzali na zkušební dráhu a podstoupili s ním losí test. Testovaný kousek byl obutý do pneumatik Pirelli P Zero Elect v rozměrech 245/40 R20 vpředu a 275/35 R20 vzadu. To je velmi dobrá volba pro ty, kteří vyžadují přesné vedení stopy a jistotu v zatáčkách. Jak se následně ukázalo v přiloženém videu, MG Cyberster působil na testery lehce a svižně. Vůz má komunikativní řízení a ani větší manévry nedělali řidiči větší potíže.
Nejprve ale přišel na řadu slalom. Ten vůz zvládl v čase 21,8 sekundy, což je takřka rekordní hodnota v rámci konkurence, která zde podstoupila stejný test. Následoval již zmíněný losí test, kde se Cyberster předvedl v ještě lepším světle. První jízda proběhla v rychlosti 76 km/h, a to zcela bez problémů. Následně se řidič odhodlal test zopakovat v rychlosti 79 km/h, jenže ani tehdy si Cyberster příliš nedělal hlavu z toho, že musí náhle uhnout před provizorní překážkou. Naměřené výsledky pak jasně ukazují, že elektronické systémy vozu jsou sice plně v činnosti, ale jejich práci řidič postřehne jen minimálně. Teprve když se vůz rozjel na rychlost 82 km/h, začala se projevuje silnější nedotáčivost. I tak ale zůstalo chování Cybersteru čitelné. Výrobce zde zkrátka při vývoji techniky přemýšlel a nastavil vše tak, aby si řidič mohl ve velké míře užívat rychlou, ale stále bezpečnou jízdu plnou jistoty.
Technické parametry MG Cyberster Trophy
Kompletní specifikace| Konstrukce | kabriolet, 4 535 × 1 912 × 1 328 mm, 1 985 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
| Výkon | 375 kW, 510 koní, točivý moment: 725 Nm |
| Baterie | 77 kWh (74,4 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 144 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | ?, dojezd: 508 km |
| Cena od | 1 639 000 Kč |
