Dostali jsme jedinečnou šanci vyzkoušet horkou novinku – sportovní elektrický roadster MG Cyberster. První dojmy z tohoto vozu jsme mohli získat během krátkého testovacího úseku, který měl zhruba 4 až 5 kilometrů. Neměl jsem tedy v plánu řešit spotřebu, ale zaměřit se hlavně na dynamiku a jízdní vlastnosti.
Technické parametry MG Cyberster
Kompletní specifikaceKonstrukce | kabriolet, 4 535 × 1 912 × 1 328 mm, 1 985 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 375 kW, 510 koní, točivý moment: 725 Nm |
Baterie | 77 kWh (74,4 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 144 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od | 1 639 000 Kč |
Dvě varianty, my testovali slabší
MG Cyberster je k dispozici ve dvou provedeních. Silnější varianta 4×4 disponuje výkonem 510 koní, zatímco námi testovaná zadokolka nabízí „pouze“ 340 koní (250 kW). I přesto jde o úctyhodné číslo, zvláště pokud vezmeme v úvahu relativně nízkou hmotnost vozu. Pro srovnání, výkon odpovídá například Škodě Enyaq RS, která je ale výrazně těžší.
Křídlové dveře a zábavná překvapení
První, co na MG Cybersteru upoutá pozornost, jsou křídlové dveře. Ty lze otevřít buď tlačítkem na samotných dveřích, nebo pomocí dálkového ovladače. Pokud přistoupíte k vozu zepředu (jako se to stalo mně), může dojít k drobnému zmatení – při snaze otevřít „pravé“ dveře (z mého pohledu) se totiž podle směru jízdy otevřou dveře spolujezdce. S tímto drobným zpestřením jsme se s kolegou, který mě při testu doprovázel, rychle vypořádali a vydali se na cestu.
Kouzelné tlačítko dělá divy
Při prvních metrech za volantem jsem měl pocit, že výkon by mohl být větší a dynamika lepší. Říkal jsem si ale, že tento model je výkonově srovnatelný s koncernovými sportovně laděnými vozy, jako je Volkswagen ID.4 GTX, které sice mají solidní dynamiku, ale člověka zvyklého na opravdu sportovní elektromobily neohromí. Nicméně kolega mě upozornil na červené tlačítko na spodní části volantu. Po jeho stisknutí se auto probudilo k životu – zrychlení bylo najednou velmi působivé a vůz působil podstatně agilněji. MG Cyberster je lehký roadster, díky tomu má při stejném výkonu mnohem lepší dynamiku než těžká SUV. Jeho jízdní vlastnosti v zatáčkách vynikají, nejen díky nižší hmotnosti a nízkému těžišti, ale i díky tomu, že si konstruktéři dali záležet na podvozku.
Prémiový interiér a skvělé sedačky
Interiér je designově i kvalitativně na vysoké úrovni. Pracoviště řidiče působí prémiově a sedačky poskytují výborné pohodlí i boční vedení, což jsme ocenili zejména při ostrých průjezdech zatáček. Podvozek drží auto jistě. Přestože jsem se snažil vůz dostat do přetáčivého smyku, podařilo se mi to jen lehce. I na krátkém testovacím úseku Cyberster prokázal, že má potenciál nabídnout velmi zábavnou a dynamickou jízdu.
Spotřeba v zimních podmínkách
Na závěr jsem se přece jen rozhodl krátce vyzkoušet, kolik energie Cyberster spotřebuje při poklidné jízdě po okreskách a přes vesnice. Jeli jsme se zataženou plátěnou střechou, protože teplota pod bodem mrazu nám odvahu na jízdu s otevřenou střechou nedodala. Výsledkem krátkého, zhruba 3,5km úseku byla spotřeba 19,6 kWh/100 km. Na zimní podmínky a vytápění interiéru na příjemných 22 °C považuji tuto hodnotu za solidní, zvlášť s ohledem na horší izolační vlastnosti plátěné střechy.
MG Cyberster nabídne hodně muziky
MG Cyberster ve mě zanechal velmi pozitivní první dojem. Jízdní vlastnosti, podvozek, interiér i dynamika po aktivaci červeného tlačítka – to vše mě příjemně překvapilo. Samozřejmě bych rád vůz otestoval důkladněji, ideálně na polygonu nebo při delší jízdě, abych mohl lépe posoudit jeho jízdní vlastnosti. Věřím, že se taková příležitost naskytne, podobně jako tomu bylo u modelu MG4 XPower. Každopádně, za cenu mírně přes 1,6 milionu korun nabídne opravdu hodně a jsem zvědavý na výkonnější verzi, která stojí o cca 150 tisíc korun více.
A co vy? Jak se vám MG Cyberster líbí? Design je subjektivní záležitost a budu rád, když mi do komentářů napíšete váš názor. Za mě je to designově i technicky povedené auto.
Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz
Není to ani Dacia ani Lotus.
Pro mě to zabily ty dveře..představa, jak se soukám z čínskýho auta s megaznakem dávno zapomenutýho MG na kapotě nahoru zdviženýma dveřma :-D to fakt ne.
Třeba udělaj i normální verzi, která by byla alternativa k MX-5