😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Itálie chce údajně nabídnout zaniklé značky koncernu Stellantis Číňanům

Itálie chce údajně nabídnout zaniklé značky koncernu Stellantis Číňanům
Fotografie: CAMIC
  • Vláda se už několik měsíců dohaduje se Stellantisem a požaduje po něm zvýšení výroby automobilů v Itálii
  • Nyní vláda údajně přemýšlí o prodeji značek Innocenti a Autobianchi do čínských rukou

Italská vláda zvažuje, že dekretem převezme zaniklé automobilové značky vlastněné společností Stellantis a nabídne je čínským firmám, aby je povzbudila k založení továren v Itálii, uvedl v pátek deník Il Sole 24 Ore, jehož zprávu převzala agentura Reuters.



Mělo by se přitom jednat o značky Innocenti a Autobianchi, které skončily v 90. letech, takže splňují italské zákony pro vyčlenění, jež vyžadují, aby značky nebyly používány nejméně pět let. Innocenti se přitom v 60. a 70. letech proslavilo výrobou italské verze britského Mini, než jej převzal Fiat, který je nyní součástí skupiny Stellantis.

Podle deníku Il Sole 24 Ore italský ministr průmyslu Adolfo Urso zaregistroval u národního úřadu pro patenty a značky verze obou značek, které používají jinou grafiku než ty, které zaregistrovala skupina Stellantis. Stellantis podle vyjádření, které poskytl Reuters, zaregistroval tyto zprávy v médiích, ovšem od vlády o těchto plánech údajně informován nebyl.

Jakmile by se značky dostaly pod kontrolu vlády, mohly by být podle zákona, jenž byl přijat v prosinci, předány společnostem, včetně zahraničních, které mají v úmyslu investovat v Itálii nebo do Itálie přesunout výrobu ze zahraničí. To vše v čase, kdy se vláda premiérky Giorgie Meloniové již několik měsíců dohaduje s mateřskou společností Fiatu, Stellantisem, a obviňuje automobilku ze zanedbávání historických výrobních základen v Itálii. Střet s nacionalistickou vládou pro Stellantis přitom už dříve přišel i kvůli tomu, že chtěl model Milano vyrábět v Polsku.

Po jediném velkém výrobci automobilů v zemi vláda chce zvýšení italské výroby na milion vozů ročně, současně s tím přicházejí zprávy o tom, že chce Itálie přilákat čínskou automobilku, a tím rozšířit domácí průmysl. A nutno podotknout, že po přijetí prozatímních cel na dovoz elektromobilů z Číny to nezní jako sci-fi.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze