Itálie chce údajně nabídnout zaniklé značky koncernu Stellantis Číňanům

Itálie chce údajně nabídnout zaniklé značky koncernu Stellantis Číňanům
Fotografie: CAMIC
  • Vláda se už několik měsíců dohaduje se Stellantisem a požaduje po něm zvýšení výroby automobilů v Itálii
  • Nyní vláda údajně přemýšlí o prodeji značek Innocenti a Autobianchi do čínských rukou

Italská vláda zvažuje, že dekretem převezme zaniklé automobilové značky vlastněné společností Stellantis a nabídne je čínským firmám, aby je povzbudila k založení továren v Itálii, uvedl v pátek deník Il Sole 24 Ore, jehož zprávu převzala agentura Reuters.



Mělo by se přitom jednat o značky Innocenti a Autobianchi, které skončily v 90. letech, takže splňují italské zákony pro vyčlenění, jež vyžadují, aby značky nebyly používány nejméně pět let. Innocenti se přitom v 60. a 70. letech proslavilo výrobou italské verze britského Mini, než jej převzal Fiat, který je nyní součástí skupiny Stellantis.

Podle deníku Il Sole 24 Ore italský ministr průmyslu Adolfo Urso zaregistroval u národního úřadu pro patenty a značky verze obou značek, které používají jinou grafiku než ty, které zaregistrovala skupina Stellantis. Stellantis podle vyjádření, které poskytl Reuters, zaregistroval tyto zprávy v médiích, ovšem od vlády o těchto plánech údajně informován nebyl.

Jakmile by se značky dostaly pod kontrolu vlády, mohly by být podle zákona, jenž byl přijat v prosinci, předány společnostem, včetně zahraničních, které mají v úmyslu investovat v Itálii nebo do Itálie přesunout výrobu ze zahraničí. To vše v čase, kdy se vláda premiérky Giorgie Meloniové již několik měsíců dohaduje s mateřskou společností Fiatu, Stellantisem, a obviňuje automobilku ze zanedbávání historických výrobních základen v Itálii. Střet s nacionalistickou vládou pro Stellantis přitom už dříve přišel i kvůli tomu, že chtěl model Milano vyrábět v Polsku.

Po jediném velkém výrobci automobilů v zemi vláda chce zvýšení italské výroby na milion vozů ročně, současně s tím přicházejí zprávy o tom, že chce Itálie přilákat čínskou automobilku, a tím rozšířit domácí průmysl. A nutno podotknout, že po přijetí prozatímních cel na dovoz elektromobilů z Číny to nezní jako sci-fi.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze