Automobilka Stellantis v Itálii za loňský rok snížila výrobu o alarmujících 37 %. Jak už víme z minulosti, při řešení nadbytečných kapacit v Itálii se skupina ve velké míře spoléhala na státem financované programy, které jí umožňovaly pozastavovat výrobu. Že není Stellantis v ideální kondici ale ilustruje i fakt, že se nedávno rozešel s ředitelem Carlosem Tavaresem, jenž náhle skončil během prosince.
Jak uvádí agentura Reuters, podle odborového svazu FIM-CISL, jehož zprávu si můžete podrobně prostudovat na tomto odkazu, Stellantis loni v Itálii vyrobil konkrétně 475 090 vozů, což je významný pokles ze 751 384 vozidel vyrobených v roce 2023.
In corso a Torino conferenza stampa #FIM dati 📈 occupazione e produzione #Stellantis #Uliano 👉🚗🔧 Crisi #Stellantis nel 2024: produzione sotto 500.000 unità, con un drammatico -45,7% nel settore auto😔 Livelli produttivi al 1956! pic.twitter.com/1dYRm3WVuY
— Fim Cisl Nazionale (@FIMCislStampa) January 3, 2025
Výroba osobních automobilů se snížila o 46 % na nejnižší úroveň od roku 1956, zatímco produkce nových užitkových vozidel klesla o 17 %. Důvodem má být, stejně jako u mnoha dalších automobilek z Evropy a USA, slabá poptávka po elektromobilech a také tvrdá konkurence z Číny, stejně jako nejistoty v oblasti regulací z Bruselu.
Předseda odborů Ferdinando Uliano uvedl, že je důležité přezkoumat cíle EU pro snižování emisí uhlíku u vozidel, které mají začít platit od roku 2025. „Je to bitva o Evropu,“ řekl, když hovořil o krizi, které čelí evropský automobilový průmysl. „Jednotlivé země mohou pouze prohrát,“ dodal dramaticky.
Duvodem je slaba poptavka po !Evropskych! elektromobilech.
Bodejt ne, kdyz na ne roky kaslali, tak ted nesklizi co nezaseli.
Stellantis obzvlaste.
Snaha resit to prosazenim, ze na ne budou moci kaslat jeste o neco dele je pak vazne hodna Evropskeho blahobytem a dotacemi zdegenerovaneho genia.
No a v Evropě se zatím moc Číňan neuchytil, ne? Kolik se jich tady prodalo, "pár kusů"? Tady Stellantis nedokáže konkurovat ani ostatním evropským výrobcům, a to ani v EV a ani ve spalovacích autech.