Agentura Reuters informovala o tom, že Stellantis ve čtvrtek oznámil, že kvůli nízké poptávce pozastaví na čtyři týdny výrobu plně elektrického vozu Fiat 500e, který jsme pro vás otestovali.
„Toto opatření je nezbytné kvůli současnému nedostatku objednávek spojenému s hlubokými potížemi, které na evropském trhu s elektrickými (automobily) zažívají všichni výrobci, zejména ti evropští,“ uvedl Stellantis ve svém prohlášení, v němž evidentně nepřímo odkazoval i na problémy Volkswagenu, o nichž vás pravidelně informujeme.Fiat 500e se přitom vyrábí v severozápadním Turíně v tradiční továrně Mirafior, kde se také spekulovalo o výrobě čínských vozidel. Výroba by měla stát už od dnešního dne a Stellantis dodal, že do Mirafiori investuje 100 milionů eur (cca 2,5 miliardy korun při dnešním kurzu), aby v něm mohl do budoucna vyrábět hybridní verzi elektrického modelu 500, čemuž napovídaly i dřívější úniku o tom, že automobilka požádala dodavatele o cenové nabídky na zvýšení výroby modelu 500e v továrně Mirafiori na 175 tisíc ročně, zatímco loni vzniklo jich vyprodukovala pouze 77 260. Plných sto tisíc z tohoto počtu by mělo být benzinových, což by mělo, kromě jiného, právě uklidnit odbory, obávající se o pracovní místa v Mirafiori.
„Komplex Mirafiori prochází hlubokou transformací s cílem vytvořit z něj skutečné globální inovační a vývojové pracoviště, které je klíčové, pokud chceme splnit výzvu na přechod k udržitelné mobilitě,“ uvedl Stellantis.
Fiat 500e se nabíjí nečekaně rychle – test nabíjení
Dočasné zavřené turínské továrny jistě neprospěje vztahům Stellantisu s vládou premiérky Giorgie Meloniové, jež obviňuje automobilku ze zanedbávání historických výrobních základen v Itálii. Střet s nacionalistickou vládou pro Stellantis přitom už dříve přišel i kvůli tomu, že chtěl model Milano vyrábět v Polsku. Vše zašlo tak daleko, že se mluvilo o tom, že chce Itálie nabídnout zaniklé značky koncernu Stellantis Číňanům, a tím rozšířit domácí průmysl. Nedávno pak dokonce Stellantis dostal od italské vlády ultimátum.
Technické parametry Fiat 500e (2021) 42 kWh Hatchback
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 630 × 1 690 × 1 480 mm, 1 465 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 88 kW, 118 koní, točivý moment: 220 Nm |
Baterie | 42 kWh (37,3 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 85 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 320 km |
Cena od | 680 900 Kč |