Fiat na čtyři týdny zavírá továrnu na model 500e, není o něj zájem

2
Fiat na čtyři týdny zavírá továrnu na model 500e, není o něj zájem
Fotografie: Abarth
  • Stellantis také oznámil, že do továrny kvůli modernizaci investuje přes 2,5 miliardy korun
  • Výroba by měla stát už od dnešního dne

Agentura Reuters informovala o tom, že Stellantis ve čtvrtek oznámil, že kvůli nízké poptávce pozastaví na čtyři týdny výrobu plně elektrického vozu Fiat 500e, který jsme pro vás otestovali.

Ve verzi Giorgio Armani vypadá Fiat 500e famózně
Toto opatření je nezbytné kvůli současnému nedostatku objednávek spojenému s hlubokými potížemi, které na evropském trhu s elektrickými (automobily) zažívají všichni výrobci, zejména ti evropští,“ uvedl Stellantis ve svém prohlášení, v němž evidentně nepřímo odkazoval i na problémy Volkswagenu, o nichž vás pravidelně informujeme.

Fiat 500e se přitom vyrábí v severozápadním Turíně v tradiční továrně Mirafior, kde se také spekulovalo o výrobě čínských vozidel. Výroba by měla stát už od dnešního dne a Stellantis dodal, že do Mirafiori investuje 100 milionů eur (cca 2,5 miliardy korun při dnešním kurzu), aby v něm mohl do budoucna vyrábět hybridní verzi elektrického modelu 500, čemuž napovídaly i dřívější úniku o tom, že automobilka požádala dodavatele o cenové nabídky na zvýšení výroby modelu 500e v továrně Mirafiori na 175 tisíc ročně, zatímco loni vzniklo jich vyprodukovala pouze 77 260. Plných sto tisíc z tohoto počtu by mělo být benzinových, což by mělo, kromě jiného, právě uklidnit odbory, obávající se o pracovní místa v Mirafiori.

Komplex Mirafiori prochází hlubokou transformací s cílem vytvořit z něj skutečné globální inovační a vývojové pracoviště, které je klíčové, pokud chceme splnit výzvu na přechod k udržitelné mobilitě,“ uvedl Stellantis.

Fiat 500e se nabíjí nečekaně rychle – test nabíjení

Dočasné zavřené turínské továrny jistě neprospěje vztahům Stellantisu s vládou premiérky Giorgie Meloniové, jež obviňuje automobilku ze zanedbávání historických výrobních základen v Itálii. Střet s nacionalistickou vládou pro Stellantis přitom už dříve přišel i kvůli tomu, že chtěl model Milano vyrábět v Polsku. Vše zašlo tak daleko, že se mluvilo o tom, že chce Itálie nabídnout zaniklé značky koncernu Stellantis Číňanům, a tím rozšířit domácí průmysl. Nedávno pak dokonce Stellantis dostal od italské vlády ultimátum.

Technické parametry Fiat 500e (2021) 42 kWh Hatchback

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 630 × 1 690 × 1 480 mm, 1 465 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon88 kW, 118 koní, točivý moment: 220 Nm
Baterie42 kWh (37,3 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 85 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 320 km
Cena od680 900 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 13. 9. 10:18
Až tohle auto bude levnější o 200 tis. Kč, nebudou mít problém s objednávkama. Porušují zlaté pravidlo T. Baťi, meli jít do práce, měli si vzít za svojí práci jen polovinu mzdy a měli snízit ceny auta. Nikoliv na 99 Kč za pár bot, ale na 499 tis. Kč za jeden vůz. A chtělo by to se poohlédnout pro lepší chemii, článcích do baterky, aby to mělo vyšší kapacitu baterie, za zmíněných 499 tis. Kč.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze