Nový Fiat Grande Panda, chystaný na příští rok, bude podle Autocaru prvním elektromobilem své značky, který opráší starší nápad, jak usnadnit elektromobilistům každodenní městské pomalé nabíjení. Zatímco dnes je u naprosté většiny AC nabíječek třeba vytahovat, rozmotávat a zapojovat dlouhý a poměrně těžký kabel, který se navíc rád špiní o zem, napříště to s Fiatem bude jednodušší. Dostane totiž do masky otevíratelná dvířka, za nimiž bude schovaný kroucený nabíjecí kabel na 7,4 kW. Ten stačí vyjmout, natáhnout na požadovanou délku a prostě zapojit do nabíječky. Neměl by spadnout na zem a po vypojení se zase smrští pro snadné zpětné uložení za dvířka.
Pokud máte pocit, že jste podobné řešení už někde viděli, máte pravdu. Se stejným nápadem přišli už před 15 francouzští konstruktéři, když představili koncept budoucího sériového Renaultu Twizy. Ten si totiž zkroucený, trvale zapojený nabíjecí kabel na jednofázových 230 V s sebou také vozil až do roku 2013, kdy se přestal vyrábět.
A nebude to take vzdy uplne prakticke.
My mame napriklad v praci primo ve fasade instalovanych sest podomitkovych wallboxu cca metr nad zemi, a auta se k nim pripojuji pres chodnik. Tedy je zadouci aby kabely lezeli na zemi a dali se tak snadno prekrocit.