Výroba elektromobilu Fiatu 500e opět stojí. Proč o něj není zájem?

8
Výroba elektromobilu Fiatu 500e opět stojí. Proč o něj není zájem?
Fotografie: Fiat
  • Výroba bude stát od 2. prosince až do 5. ledna
  • Zastaví se i produkce GranTurisma a GrabCabria od Maserati

Agentura Bloomberg informovala o tom, že Fiat opět pozastavil výrobu elektromobilu 500e, připomeňme přitom, že linky stály na čtyři týdny už v září.

Ve verzi Giorgio Armani vypadá Fiat 500e famózně

Jak se zdá, poptávka po elektrickém městském voze je i nadále nízká, což vyústilo v další přestávku v tradiční továrně Mirafior v severozápadním Turíně, kde se také dříve spekulovalo o výrobě čínských vozidel.

Aktuálně má přitom výroba stát od 2. prosince až do 5. ledna. Jak však dodává motor1.com, omezení tentokrát zasáhne i další vozy, protože problémům čelí i Maserati, které v tomto období pozastaví výrobu GranTurisma a GrabCabria.

Od Stellantisu, tedy mateřské firmy Italů, víme, že do Mirafiori bude investováno 100 milionů eur (cca 2,5 miliardy korun při dnešním kurzu), aby v něm mohl do budoucna vyrábět hybridní verzi elektrického modelu 500, čemuž napovídaly i dřívější úniku o tom, že automobilka požádala dodavatele o cenové nabídky na zvýšení výroby modelu 500e v továrně na 175 tisíc ročně, zatímco loni vzniklo jich vyprodukovala pouze 77 260. Plných sto tisíc z tohoto počtu by mělo být benzinových, což by mělo, kromě jiného, právě uklidnit odbory, obávající se o pracovní místa v Mirafiori. A vzhledem k současné situaci například v Německu se nelze obavám odborářů příliš divit.

Fiat 500e se nabíjí nečekaně rychle – test nabíjení

Technické parametry Fiat 500e (2021) 42 kWh Hatchback

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 630 × 1 690 × 1 480 mm, 1 465 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon88 kW, 118 koní, točivý moment: 220 Nm
Baterie42 kWh (37,3 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 85 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 320 km
Cena od680 900 Kč
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 2. 12. 16:11
Vysvětlení je jednoduché, buď to prodávejte za 450 tis., nebo vůbec :)
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Důvod je jednoduchý, auto za 700 klacku, které nedojede v zimě z Prahy do Brna. Dejte tam 70 kWh baterku a cenu ponechte. Jiní výrobci to dokáží.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Co třeba srovnat s Hyunday Inster?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze