Agentura Bloomberg informovala o tom, že Fiat opět pozastavil výrobu elektromobilu 500e, připomeňme přitom, že linky stály na čtyři týdny už v září.
Jak se zdá, poptávka po elektrickém městském voze je i nadále nízká, což vyústilo v další přestávku v tradiční továrně Mirafior v severozápadním Turíně, kde se také dříve spekulovalo o výrobě čínských vozidel.
Aktuálně má přitom výroba stát od 2. prosince až do 5. ledna. Jak však dodává motor1.com, omezení tentokrát zasáhne i další vozy, protože problémům čelí i Maserati, které v tomto období pozastaví výrobu GranTurisma a GrabCabria.
Od Stellantisu, tedy mateřské firmy Italů, víme, že do Mirafiori bude investováno 100 milionů eur (cca 2,5 miliardy korun při dnešním kurzu), aby v něm mohl do budoucna vyrábět hybridní verzi elektrického modelu 500, čemuž napovídaly i dřívější úniku o tom, že automobilka požádala dodavatele o cenové nabídky na zvýšení výroby modelu 500e v továrně na 175 tisíc ročně, zatímco loni vzniklo jich vyprodukovala pouze 77 260. Plných sto tisíc z tohoto počtu by mělo být benzinových, což by mělo, kromě jiného, právě uklidnit odbory, obávající se o pracovní místa v Mirafiori. A vzhledem k současné situaci například v Německu se nelze obavám odborářů příliš divit.
Fiat 500e se nabíjí nečekaně rychle – test nabíjení
Technické parametry Fiat 500e (2021) 42 kWh Hatchback
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 630 × 1 690 × 1 480 mm, 1 465 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 88 kW, 118 koní, točivý moment: 220 Nm |
Baterie | 42 kWh (37,3 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 85 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 320 km |
Cena od | 680 900 Kč |