Fiat 500e Giorgio Armani (2025)
test

Fiat 500e Giorgio Armani (2025)

Sběratelská krabička s puncem originality

Plně elektrický model 500e není žhavou novinku, ale jeho edice Giorgio Armani ano. Proto jsme neváhali a podívali na ni blíže. Sběratelská edice se vyznačuje bohatou výbavou s extra doplňky a je nejdražší „pětistovkou“ v nabídce značky.

Malý elektromobil do města z dílny italského Fiatu je k dostání jako klasický třídveřový hatchback a nově příchozí edice Giorgio Armani je stvořena pro ty, kteří milují nápaditost a pozornost. Ostatně, stačí se podívat na přiložené fotografie v galerii a hned poznáte, že auto se v davu neztratí. Pro sběratelskou edici 500e Giorgio Armani byly vytvořeny dvě odlišné a exkluzivní barvy, každá přitom podtrhuje elegantní design. První je tmavě zelená, která byla na testovaném vozidle. Ačkoliv ji výrobce považuje za vytříbenou, z mého úhlu pohledu je tento lak skoro až nezajímavý. Druhou variantou je keramická světle béžová, což je jemný nápaditý odstín, který navrhl sám Armani. Tato unikátní barva spojuje šedou a béžovou a vytváří odstín, který je mnohem zajímavější. Vše ale není jen o barvách, protože tato limitka je vyšperkována o další prvky.

Technické parametry Fiat 500e (2021) 42 kWh Hatchback

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 630 × 1 690 × 1 480 mm, 1 465 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon88 kW, 118 koní, točivý moment: 220 Nm
Baterie42 kWh (37,3 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 85 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 320 km
Cena od599 900 Kč

Řadí se mezi ně na zakázku vyrobená litá 17" kola, jež mají pečlivě leštěný dvoubarevný eloxovaný povrch a je na nich ve velkém formátu umístěno logo GA. Taková kola nejde přehlédnout a musím uznat, že jejich vzor se nemusí líbit každému. Nechybí ani loga edice u druhého páru bočních oken a ve výbavě jsou v základu full LED světlomety a skleněné střešní okno. Zatímco na světla nemohu říci jediné negativum, střešní okno bych si odpustil. Ubírá totiž značnou část místa pro hlavy cestujících a k tomu všemu je jeho stínění vyřešeno síťovanou roletou. Skrze ni ale dokáží velmi snadno proniknout silné sluneční paprsky, které mě tak během jízdy celkem nehezky oslňovaly. Jinak si ale na kabinu edice Giorgio Armani nemohu stěžovat.

Její zpracování je kvalitní, nechyběly četné dekory z lesklého černého laku a kožený potah jak na sedadlech, tak i na všech opěrkách rukou. Obložení palubní desky je pak řešeno dřevem vyřezávaným laserem, které působí zajímavě. Celek dokreslují mimořádně jemně provedené detaily, jako je třeba nápis designéra před spolujezdcem. Vůz je rovněž opatřen logem milánského designéra na hlavových opěrkách sedadel, která jsou manuálně nastavitelná. Sedělo se mi v nich dobře, ale lidé se širším zápěstím budou mít za jízdy problém s dosahem na páku pro ovládání sklonu opěradla. Nepotěší ani utopený držák na nápoje v útrobách úložného prostoru pod loketní opěrkou. V ostatních směrech je ale Fiat 500e Giorgio Armani kvalitním a dobře jezdícím autíčkem. Ve výbavě testované verze se nacházel špičkový audiosystém JBL, 7" digitální palubní deska a 10,25" displej infotainmentu.

Fiat potěší taktéž bezdrátovým připojením CarPlay/Android Auto, což i v roce 2025 stále není standardem. Vůz také zachoval celkem velké množství fyzických tlačítek, takže řidič má možnost ovládat například sklon hlavních světlometů. Netypické je ovládání automatické převodovky, která je řešena lištou s tlačítky P, R, N a D. Stačí zmáčknout jedno z nich a je hotovo. Klimatizace je řešena taktéž lištou s tlačítky, stačilo tedy pár dní a již jsem byl schopen vše ovládat skoro po slepu. Zamrzely mě jen pomalejší reakce palubního systému, který ale jinak nabízel příjemnou grafiku a celkem jednoduché uživatelské rozhraní. Testovaná verze je k dostání výhradně s jedním typem elektrického pohonu, který zahrnuje baterii o kapacitě 42 kWh a výkon 118 koní. To je na takto malé auto dostatečné, protože nechybí slušný odpich z místa a lze s ním na nabití ujet klidně 300 km. Řidič se ale musí hodně snažit a k tomu mu mohou pomoci tři jízdní režimy.

Na výběr jsou Normal, Range a Sherpa, přičemž ten poslední by se dal označit za „šnečí“. Tento režim totiž omezuje maximální rychlost na přibližně 80 km/h a vypne klimatizaci. Elegantní elektrický 500e Giorgio Armani umí jet nejvíce 150 km/h, takže nejen v tomto ohledu se neliší od zbylé modelové řady s písmenkem „e“ v názvu. Za celý test jsem s vozem celkem najel 480 km a palubní počítač mi na konci testu ukázal spotřebu 13,7 kWh na 100 km. Kdo by hledal páčku či tlačítko pro aktivaci rekuperace, má smůlu. Rekuperaci lze navolit výhradně skrze aktivaci režimu Range, ale ani tak ji nejde dále upravit. V konečném souhrnu nabízí charismatický elektromobil pohledný design, celkem dost prostoru vepředu a v edici Giorgio Armani i maximální možnou výbavu. Pohled do ceníku odhalí, že tady lze připlatit jen za pár věcí, jako je třeba lepší nabíjecí kabel Mode 2 (pro domácí zásuvku).

Na druhou stranu, Fiat vůz nacenil na 1 049 900 Kč (bez akční slevy). To je na takto malé auto opravdu hodně peněz. Asi je jasné, že kvůli takto vysoké ceně nebude speciální edice modelu 500e pro každého. Naštěstí jsou v nabídce levnější provedení, a to ve výbavách La Prima a RED. Testované Giorgio Armani na mě však působilo příjemně a kromě pár větších chyb jsem na italském fešákovi nenašel nic, co by mu šlo výrazně vyčítat.

Výhodou malého modelu 500e je pak obecně velká mrštnost ve městě, dostatek místa na předních sedadlech, příjemný podvozek a s lehčí nohou na pedálu akcelerátoru taktéž dostatečný dojezd. Nevýhody zahrnují (kromě ceny) pomalejší DC nabíjení a infotainment, stejně jako nedokonalou sluneční roletu, která propouští až příliš slunečních paprsků do kabiny.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

fiat-500e-2021
Klady
  • bohatá výbava
  • punc exkluzivity
  • nízká spotřeba
  • zajímavý design kol
Zápory
  • příliš průhledná roleta střešního okna
  • vysoká cena
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze