Volkswagen má jeden, možná dva roky na změnu, říká jeho finanční ředitel

8
Volkswagen má jeden, možná dva roky na změnu, říká jeho finanční ředitel
Fotografie: Volkswagen
  • Během středy se střetly odbory s vedením automobilky
  • Na setkání kromě jiného padlo téma čtyřdenního pracovního týdne

O tom, že Volkswagen varoval, že může být donucen uzavírat závody v Německu, jsme vás informovali už před pár dny. V souvislosti s tím se sešlo vedení Volkswagenu s odbory, aby projednali budoucnost největšího průmyslového zaměstnavatele v Německu, o čemž informovala agentura Reuters.

Vedení ve středu na schůzce se zaměstnanci ve Wolfsburgu údajně prostřednictvím Dr. Arna Antlitze, finančního a provozního ředitele Volkswagen Group, jehož můžete vidět na fotografii výše, uvedlo, že má jeden, možná dva roky na to, aby firma změnila svou hlavní automobilovou značku a přežila elektrifikaci.

Dle motor1.com se středečního setkání s vedením společnosti mělo zúčastnit přibližně 25 tisíc zaměstnanců, kteří se k možnosti uzavření závodů v zemi vyjadřovali poměrně hlasitě i vzhledem k tomu, že Volkswagen naznačil, že se cítí být nucen ukončit program zajištění pracovních míst funkční od roku 1994 a zamezit propouštění má ještě minimálně dalších pět let. Jako jeden z důvodů Antlitz zmínil snížení prodejů o zhruba 500 tisíc vozů a dodal, že v postpandemické době se očekávané prodeje pravděpodobně neobnoví.

Jak však doplňuje euronews.com, Daniela Cavallo, předsedkyně podnikové rady, během zasedání nešetřila kritikou a obvinila představenstvo firmy, že se dostatečně nesoustředí na to důležité a nechává zaměstnance platit za jejich chyby. Na druhou stranu, Christiane Bennerová z německého odborového svazu na otázku, zda by odbory zvážily čtyřdenní pracovní týden jako alternativu, uvedla, že je to myslitelné.

Uvidíme, jak si s napjatou situací poradí šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer, jenž se už osvědčil jako dobrý škrtač nákladů, za což byl také odměněn mimořádným kontraktem. V souvislosti s úsporami v koncernu se sluší zmínit, že už dříve prosákly informace o tom, že by německý výrobce měl pracovat na úsporném balíčku, který by měl ušetřit asi 10 miliard eur (cca 242 miliard korun) s tím, že bude zahrnovat snížení počtu zaměstnanců.

Diskuze ke článku
Zdenek Pokorný
Zdenek Pokorný
Bohužel jejich problém je klesající prodeje k 9 milionům aut ročně kapacita fabrik na 14 milionů za rok. Rozežrané odbory a neflexibilní menegment a rozpočet na 9 let dopředu. To se pak těžko zavádí technologické novinky rok co rok. A zkuste v Německu zavřít dvě tři fabriky a zefektivnit tím výrobu a náklady. A skončí jako Diese který jen naznačil že se bude muset propouštět a letěl.
Dini Dini
Dini Dini
Je fakt ze rodina ID se nepovedla. Taky je fakt ze design se jim nedaří. Taky je fakt ze kazdy novy model je víc ušetřeny nez predchozi. A taky je fakt ze strasne zdrazili.

Ale i tak za tim vidim spis zájmy akcionářů a jejich zisků, než vážné problémy.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze