O tom, že Volkswagen varoval, že může být donucen uzavírat závody v Německu, jsme vás informovali už před pár dny. V souvislosti s tím se sešlo vedení Volkswagenu s odbory, aby projednali budoucnost největšího průmyslového zaměstnavatele v Německu, o čemž informovala agentura Reuters.
Vedení ve středu na schůzce se zaměstnanci ve Wolfsburgu údajně prostřednictvím Dr. Arna Antlitze, finančního a provozního ředitele Volkswagen Group, jehož můžete vidět na fotografii výše, uvedlo, že má jeden, možná dva roky na to, aby firma změnila svou hlavní automobilovou značku a přežila elektrifikaci.
Dle motor1.com se středečního setkání s vedením společnosti mělo zúčastnit přibližně 25 tisíc zaměstnanců, kteří se k možnosti uzavření závodů v zemi vyjadřovali poměrně hlasitě i vzhledem k tomu, že Volkswagen naznačil, že se cítí být nucen ukončit program zajištění pracovních míst funkční od roku 1994 a zamezit propouštění má ještě minimálně dalších pět let. Jako jeden z důvodů Antlitz zmínil snížení prodejů o zhruba 500 tisíc vozů a dodal, že v postpandemické době se očekávané prodeje pravděpodobně neobnoví.
Jak však doplňuje euronews.com, Daniela Cavallo, předsedkyně podnikové rady, během zasedání nešetřila kritikou a obvinila představenstvo firmy, že se dostatečně nesoustředí na to důležité a nechává zaměstnance platit za jejich chyby. Na druhou stranu, Christiane Bennerová z německého odborového svazu na otázku, zda by odbory zvážily čtyřdenní pracovní týden jako alternativu, uvedla, že je to myslitelné.
Uvidíme, jak si s napjatou situací poradí šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer, jenž se už osvědčil jako dobrý škrtač nákladů, za což byl také odměněn mimořádným kontraktem. V souvislosti s úsporami v koncernu se sluší zmínit, že už dříve prosákly informace o tom, že by německý výrobce měl pracovat na úsporném balíčku, který by měl ušetřit asi 10 miliard eur (cca 242 miliard korun) s tím, že bude zahrnovat snížení počtu zaměstnanců.
Ale i tak za tim vidim spis zájmy akcionářů a jejich zisků, než vážné problémy.