Volkswagen oznámil v roce 2021 záměr vybudovat po světě do roku 2030 celkem šest závodů na výrobu elektrických článků a baterií. To vyvolalo velké klání státních pobídek, jehož se zúčastnilo i Česko. To sice nakonec z výběru vypadlo, ovšem nyní se ukazuje, že nás to mrzet nemusí. K výstavbě by totiž nakonec pravděpodobně stejně nedošlo; váznoucí poptávka totiž přiměla koncern Volkswagen zredukovat velkorysé záměry vybudovat celkem šest baterkáren na různých kontinentech. Není to poprvé; již vloni se nechal ředitel Volkswagen Group Components Thomas Schmall slyšet, že šest je zbytečně mnoho. Plánovaná kapacita 240 GWh ročně se ovšem tehdy ještě nezměnila.
Na její omezení na 170 GWh došlo až nyní s tím, že ze seznamu čtyř původně potvrzených lokalit, v nichž koncernová divize PowerCo plánovala výstavbu baterkáren, nově vypadlo Švédsko, kde podle starších zpráv již proběhla část stavebních prací. V tuto chvíli se tedy podle Automotive News Europe počítá už jen se třemi lokalitami s tím, že chystaný závod v kanadském Ontariu má poskytovat dostatek prostoru pro případné rozšíření. Na stole zůstává rovněž španělská Valencie, rovněž s rezervou pro budoucí navýšení, a pochopitelně i německý Salzgitter, i když v tamějším historickém výrobním areálu, navrženém ještě Albertem Speerem, žádné místo na rozšiřování nezbývá. Přesto má začít vyrábět jako první, a to už napřesrok. Španělská fabrika přijde na řadu o rok později, zatímco v Ontariu právě začínají teprve první zemní práce.
QuantumScape finišuje baterie s pevným elektrolytem. Při testech zazářilySchmall odmítl prozradit, zda dojde v Salzgitteru na LFP články, levnější oproti dnes nejrozšířenějším NMC článkům. Zato ale dodal, že ještě v aktuální dekádě dojde na pevný elektrolyt. Koncern za tím účelem uzavřel v červenci dohodu s technologickou společností QuantumScape, která je považována za lídra vývoje této technologie a navázal tím na dosavadní dlouhodobou spolupráci.