Snaha uspět v novém, elektromobilním světě, vyžaduje několik pilířů. Jedním z nich je spolehlivý přísun špičkových baterií. Volkswagen se rozhodl vyvíjet a vyrábět si je vlastními silami, proto aktuálně investuje do rozšiřování výzkumných a vývojových kapacit. Nejnovějším plodem této snahy, která má vést ke spuštění linky na unifikované baterie pro celý koncern v dolnosaském Salzgitteru v roce 2025, je otevření nových výzkumných a testovacích laboratoří tamtéž. V roce 2030 už by mělo v Evropě běžet celkem šest „gigatováren“ na baterie s celkovou kapacitou 240 GWh ročně. Unifikované baterie by měly ušetřit až polovinu nákladů na tento kritický prvek elektromobilu.
Proto bude v rámci tzv. kompetenčního centra v Salzgitteru následně investováno dalších 70 milionů eur (1,77 miliardy korun) do rozšíření výzkumných kapacit a vznikne celkem 250 pracovních míst. Celé kompetenční centrum nyní zaměstnává 500 lidí, do konce roku 2022 se tento počet zdvojnásobí. Nové laboratoře, zatím na ploše 2 500 m2, nabídnou až 200 analytických postupů a vývoj nových chemických složení. Aktuálně tu testují například akumulátor schopný dobití z 5 na 80 % SoC za 12 minut. Pokud laboratoř objeví slibný nový materiál nebo chemickou sloučeninu, putuje vedle na výrobní linku, která zajistí malosériovou produkci k praktickému testování.
Analytická laboratoř pečlivě zkoumá konkurenční produkty z hlediska použitých surovin a vnitřní konstrukce. Laboratoř pro ochranu životního prostředí provádí krajní tepelné, mechanické a elektrické testy nových akumulátorů a také vyvíjí nové zkušební metody. A nakonec je zde elektrická zkušebna, která proměřuje všechny formáty a výkonové třídy článků z laboratorní i sériové výroby. Testují se zde výkonové parametry, projevy stárnutí a dlouhodobá odolnost.
Volkswagen připravuje vlastní baterii pro své elektromobily. Nápadně se podobá Tesle
V tuto chvíli nelze mít jiné než nejvyšší ambice, Volkswagen se samozřejmě chce stát vůdčí silou ve vývoji a výrobě akumulátorů do elektromobilů.
Různé chemie mají natolik různé vlastnosti a různé modely VW natolik rozdílné požadavky, že si nemyslím, že si vystačí s jedním universálním článkem.
Ale vývojové centrum baterií je pro automobilky zásadní, know how baterií bude klíčové pro každého výrobce, tak jako je nyní motorařina.