Volkswagen šlape na plyn. Otevírá nové bateriové laboratoře

4
Volkswagen šlape na plyn. Otevírá nové bateriové laboratoře
Fotografie: Volkswagen
  • Další kolo závodu o místo na výsluní elektromobility právě běží
  • Volkswagen mohutně investuje do výzkumu a vývoje baterií
  • Chce být v jejich výrobě plně soběstačný a nejlepší

Snaha uspět v novém, elektromobilním světě, vyžaduje několik pilířů. Jedním z nich je spolehlivý přísun špičkových baterií. Volkswagen se rozhodl vyvíjet a vyrábět si je vlastními silami, proto aktuálně investuje do rozšiřování výzkumných a vývojových kapacit. Nejnovějším plodem této snahy, která má vést ke spuštění linky na unifikované baterie pro celý koncern v dolnosaském Salzgitteru v roce 2025, je otevření nových výzkumných a testovacích laboratoří tamtéž. V roce 2030 už by mělo v Evropě běžet celkem šest „gigatováren“ na baterie s celkovou kapacitou 240 GWh ročně. Unifikované baterie by měly ušetřit až polovinu nákladů na tento kritický prvek elektromobilu.

Proto bude v rámci tzv. kompetenčního centra v Salzgitteru následně investováno dalších 70 milionů eur (1,77 miliardy korun) do rozšíření výzkumných kapacit a vznikne celkem 250 pracovních míst. Celé kompetenční centrum nyní zaměstnává 500 lidí, do konce roku 2022 se tento počet zdvojnásobí. Nové laboratoře, zatím na ploše 2 500 m2, nabídnou až 200 analytických postupů a vývoj nových chemických složení. Aktuálně tu testují například akumulátor schopný dobití z 5 na 80 % SoC za 12 minut. Pokud laboratoř objeví slibný nový materiál nebo chemickou sloučeninu, putuje vedle na výrobní linku, která zajistí malosériovou produkci k praktickému testování.

Analytická laboratoř pečlivě zkoumá konkurenční produkty z hlediska použitých surovin a vnitřní konstrukce. Laboratoř pro ochranu životního prostředí provádí krajní tepelné, mechanické a elektrické testy nových akumulátorů a také vyvíjí nové zkušební metody. A nakonec je zde elektrická zkušebna, která proměřuje všechny formáty a výkonové třídy článků z laboratorní i sériové výroby. Testují se zde výkonové parametry, projevy stárnutí a dlouhodobá odolnost.

V tuto chvíli nelze mít jiné než nejvyšší ambice, Volkswagen se samozřejmě chce stát vůdčí silou ve vývoji a výrobě akumulátorů do elektromobilů.

Diskuze ke článku
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Akumulátory jsou u elektromobilů to co motor u spalovaků. Od nich se odvíjí výkon, rychlost nabíjení, jízdní vlastnosti, užitečné zatížení. Zákazníci si už nyní vybírají různou kapacitu, výkon motoru a rychlost dobíjení a to vše ovlivňuje akumulátor.
Různé chemie mají natolik různé vlastnosti a různé modely VW natolik rozdílné požadavky, že si nemyslím, že si vystačí s jedním universálním článkem.
Ale vývojové centrum baterií je pro automobilky zásadní, know how baterií bude klíčové pro každého výrobce, tak jako je nyní motorařina.
Adalberto Sarto
Adalberto Sarto
Zcela zbytečně utopené peníze. Vzhledem k šíleně obrovským investicím a prakticky nulovému pokroku je vidět že se vývoj baterií zastavil. Jsou na konci fyzikálních možností. Jediný pokrok v současné době je, že je výrobci uměji lépe poskládat do auta, ale to je dost málo. Ano, občas se objeví někdo se zázračnou baterií, ale je to vždy jen lapačka na investory, co prijdou o své peníze. I kdyby někdo se zázračnou baterií přišel tak, nabíjet ji kabelem o průměru stehna zápasníka sumo, nebude moc praktické. Fyzika se nedá oklamat i kdyby se politici na hlavu stavěli.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze