Nedávný výzkum, s jehož výsledky přichází transportenvironment.org, odhaluje celkem zajímavé informace ohledně připravenosti jednotlivých automobilek na přechod k čistě elektrickým modelům. Organizace Transport & Environment (T&E) se v poslední době zaměřila na automobilky a jejich připravenost k elektrickému pohonu, přičemž na prvních dvou místech se umístili výrobci, do kterých by to řekl asi jen málokdo. Analýza se zaměřila například na prodeje bateriových elektrických vozů, produktové předpovědi organizace IHS Markit EU pro rok 2025, veřejná ohlášení plánů automobilek na rok 2030, jejich výrobní strategii baterií, nabíjecí infrastrukturu či využívání dedikovaných platforem pro elektromobily.
A jak to celé dopadlo? Pokud začneme chvostem žebříčku, nejhoršího hodnocení se podle T&E dočkala japonská Toyota, která ve velkém spoléhá především na hybridní pohony. Ty jsou ale stále do jisté míry „špinavým“ pohonem a sama Toyota se navíc k elektromobilům příliš nehlásí. Naopak automobilky Volkswagen a Volvo jsou podle všeho jako jediné schopny účinně přispět k uhlíkové neutralitě Evropy do roku 2050. Právě u těchto výrobců je největší šance, že do budoucna přejdou výhradně na elektromobily a jejich plánům na několik let dopředu bude bránit jen máloco.