Jaká automobilka má největší šance přejít na elektromobily? Výsledek překvapí

5
Jaká automobilka má největší šance přejít na elektromobily? Výsledek překvapí
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Největší šanci na dodržení plánů mají značky Volvo a Volkswagen
  • Nejhorší je Toyota, která je vůči elektromobilům skeptická

Nedávný výzkum, s jehož výsledky přichází transportenvironment.org, odhaluje celkem zajímavé informace ohledně připravenosti jednotlivých automobilek na přechod k čistě elektrickým modelům. Organizace Transport & Environment (T&E) se v poslední době zaměřila na automobilky a jejich připravenost k elektrickému pohonu, přičemž na prvních dvou místech se umístili výrobci, do kterých by to řekl asi jen málokdo. Analýza se zaměřila například na prodeje bateriových elektrických vozů, produktové předpovědi organizace IHS Markit EU pro rok 2025, veřejná ohlášení plánů automobilek na rok 2030, jejich výrobní strategii baterií, nabíjecí infrastrukturu či využívání dedikovaných platforem pro elektromobily.

A jak to celé dopadlo? Pokud začneme chvostem žebříčku, nejhoršího hodnocení se podle T&E dočkala japonská Toyota, která ve velkém spoléhá především na hybridní pohony. Ty jsou ale stále do jisté míry „špinavým“ pohonem a sama Toyota se navíc k elektromobilům příliš nehlásí. Naopak automobilky Volkswagen a Volvo jsou podle všeho jako jediné schopny účinně přispět k uhlíkové neutralitě Evropy do roku 2050. Právě u těchto výrobců je největší šance, že do budoucna přejdou výhradně na elektromobily a jejich plánům na několik let dopředu bude bránit jen máloco.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Toyota dopadne jako Nissan, byli průkopníky a teď jsou na chvostu....
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Toyota není hloupá, její vedení je dostalo na špici a pořád jí tam drží. Nebo už má někdo větší podíl na trhu? Zatímco ostatní brutálně omezují kvůli nedostatkům, japonská továrna pořád jede na plné obrátky a letošní podíl prodejů tak opět zvednou. A i jako elektro fanda musím říct že na tom ještě hodně vydělá když se nepřipojí k ostatním (a to ani nebude muset cpát nic moc do vývoje nových spalovacích agregátů), ještě za deset let se najdou miliony staromilců kteří si raději koupí klasiku... A za kým budou asi chodit utrácet, když budou všichni v baterkách a vodíku? S malými náklady na evoluci a velkou marží můžou recyklovat jejich současné úsporné spalováky. A ještě by mohli udělat sběratelské edice čím dál vzácnějších spalováků jako investici... Mám u táty schovaného veterána, cena je teď trojnásobná než byla cena kupní a furt to roste. Klidně bych takovou Toyotu koupil, je to úplně jiná investice než když jsem kupoval e-trona 👍

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze