Vokswagen si stanovil růstovou strategii Accelerate. V jejím rámci chce v roce 2030 prodávat v Evropě 70 % aut na čistě bateriový pohon, v USA a Číně pak 50 %. A o dalších 20 let později dosáhnout uhlíkové neutrality, jejímž dominantním nástrojem ještě nějakou dobu zůstanou právě elektromobily. A pro ně bude potřeba velké množství baterií.
Právě nyní oznámila nedávno založená divize koncernu Volkswagen jménem Volkswagen Group Components rozšíření závodu na výrobu baterií v logisticky ideálně umístěném, dolnosaském Braunschweigu, kde zároveň probíhá vývoj baterií. Závod bude schopen ještě nějakou dobu krýt rostoucí poptávku s cílovou kapacitou půl milionu akumulátorových baterií ročně. Vypomáhat mu budou čínské závody Fo-šan (600 000 baterií ročně) a Anting (300 000 elektromobilů ročně). S nimi samozřejmě úzce spolupracuje závod v nedalekém Salzgitteru, který kromě recklyační linky, připravené zpracovávat veškeré vysloužilé baterie z celého koncernu, buduje vlastní výrobní linku a také pracuje v dalších oblastech výzkumu. Například dokončuje novou baterii s pevným elektrolytem.
Bez zajímavosti ovšem nejsou ani plány na další expanzi. Už nyní se počítá se dvěma novými závody. První vznikne v americkém městě Chattanooga a druhý v Mladé Boleslavi, ve městě s bohatou tradicí výroby akumulátorů. Ty tam totiž vznikaly již od roku 1903 v závodu s různými vlastníky, až do roku 1953 dokonce pod názvem Varta. Od tohoto roku se továrna přejmenovala na národní podnik Akuma a pod tímto názvem se tu, opět s různými vlastníky, vyráběly baterie až do krizového roku 2009, kdy tehdejší vlastník, italský Fiamm, továrnu uzavřel. Zda vyroste nový závod na místě původní baterkárny v údolí u soutoku Jizery a Klenice, v tuto chvíli nevíme, ale spíše tipujeme jiné místo, umožňující závodu více se rozrůst do šířky. Tak jako tak, Mladá Boleslav se opět stane nejen městem automobilů, ale i baterií.