ČEZ aktuálně buduje nabíjecí huby s větším počtem rychlých nabíjecích stanic a jedním ultrarychlým stojanem. Podle stejného vzoru byly letos otevřeny dvě lokality vybavené standardními stojany ABB Terra 50 kW a jedním ABB Terra 360 s dvěma CCS2 přípojkami. Jedna v Mladé Boleslavi v obchodním centru Olympia, druhá v Mikulově. Obě jsou prezentovány jako nejrychlejší nabíjecí stojany v Česku, protože výkonem 360 kW překonávají i stanice Ionity s výkonem 350 kW. Jenže výkon 360 kW, kterým se ČEZ chlubí, je v současné době pevně rozdělen rovným dílem mezi obě CCS přípojky, takže lze aktuálně nabíjet nejvýše příkonem 180 kW. ČEZ dokonce i upravil nálepku s výkonem právě v Mladé Boleslavi, kdy původní s číslem 360 kW byla krátce po slavnostní prezentaci nahrazena aktuálním údajem 180 kW.
To se ale nejpozději v horizontu několika měsíců změní, protože ABB dodá pro tento zcela nový typ nabíjecích stojanů novou verzi ovládacího softwaru, která bude umět výkon rozdělovat mezi obě přípojky dynamicky. Pravděpodobně ještě letos si tak budou moci majitelé nabíjecích gigantů kalibru Porsche Taycan, Audi e-tron GT, Kia EV6 či Hyundai Ioniq 5 a 6 konečně užít plných nabíjecích příkonů.
A to nemluvím o tom, že 360 kW, nebo 350 kW u ionity je dnes úplně zbytečný protože stejně se nevyrábí auta, která by těchto výkonů využila. A vypadá to že to tak ještě hodně dlouho bude, protože automobilky si toho ještě nevšimli, že tu ty nabíječky jsou a že jich je víc a víc.
Je to hnus velebnosti...