Dvoumotorový sportovně laděný Volkswagen ID.4 GTX vstupuje na český trh. Měl by přebírat zákazníky výkonným elektrickým SUV s pohonem všech kol díky sportovně laděnému podvozku a solidním jízdním výkonům. A také nejvyšší elektrické výzbroji, jakou typizovaná řada koncernových elektromobilů na platformě MEB nabízí: baterii 77 kW, DC nabíjení příkonem 125 kW a dvoufázové AC nabíjení. Dojede podle WLTP až 480 km, z klidu na sto kilometrů v hodině zrychlí za 6,2 s, zastaví se na elektronicky omezených 180 km/h a na silnici posílá až 220 kW (299 k) prostřednictvím všech kol. To vše při normované spotřebě 16,3 kWh/100 km.
Čeští zákazníci se dočkali, mohou začít objednávat zatím nejsilnější elektrický Volkswagen. Základní cena byla stanovena na 1 384 900 Kč, tedy o 180 tisíc korun více, než kolik dáte za verzi ID.4 Pro s větší baterií a přesně o šedesát tisíc výš, než začíná v Česku Tesla Model 3. Ta je však menší a má menší dojezd. Konkurenční Teslu Model Y v Česku zatím objednávat ani nelze. U Volkswagenu GTX bude možné doplatit, kromě jiného, za adaptivní podvozek DCC a elektronický závěr diferenciálu XDS. Dodávky vozidel však budou zahájeny později.
Technické parametry Volkswagen ID.4 GTX
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 584 × 1 852 × 1 612 mm, 2 224 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 220 kW, 299 koní, točivý moment: 460 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 480 km |
Cena od | 1 597 900 Kč |