Zásadní elektrický Volkswagen ID.4 představen. Zde jsou kompletní informace

Zásadní elektrický Volkswagen ID.4 představen. Zde jsou kompletní informace
Fotografie: volkswagen.com
  • Jde o první elektrické SUV od Volkswagenu
  • Dojezd činí 520 kilometrů
  • Představena byla zatím jen verze se zadním náhonem
  • Do Česka se první kusy dostanou v lednu 2021

Volkswagen dnes oficiálně představil svoje první elektrické SUV. Odklady představení způsobené pandemií stojí za tím, že se paradoxně dříve ukázal sesterský Enyaq, který stojí na stejné platformě MEB a jde o podobně velké auto. Volkswagen zároveň představil zatím pouze verzi 1st Edition s náhonem zadních kol, která se do prodeje v Česku nedostane. Jaký tedy nový elektrický Volkswagen ID.4 je? Zde jsou kompletní informace.

Vizuálně ID.4 navazuje na svého menšího sourozence ID.3, jehož dodávky začaly v Evropě nyní v září. Potěší sympatická přední maska s LED páskem spojujícím světlomety a dynamicky tvarovaná záď s příplatkovými 3D LED světly nebo v základu 20palcová kola. Pro lepší aerodynamiku (součinitel odporu je pouze 0,28) jsou kliky zapuštěny do dveří. V rámci 1st Edition, tedy výbavy, která byla jako jediná na úvod dnes představena, dostane v základu majitel i černě lakovanou střechu. Zpočátku se bude ID.4 ve verzi 1st Edition prodávat jen ve čtyřech barvách: výrazné žluté, modré, bílé a šedé. Další barvy dorazí později.

Díky elektrickému pohonu nabídne více místa

Rozvor auta zůstal stejný jako u ID.3, celková délka ale narostla na 4,58 metru. Stále tak jde o SUV střední třídy, které je velikostně srovnatelné například s Volkswagenem Tiguan. Elektrická Škoda Enyaq je také o téměř 10 centimetrů delší. Volkswagen pak vyzdvihuje velmi dobrou obratnost ID.4 – poloměr otáčení vozu je srovnatelný s malým Volkswagenem Polo, činí 10,2 metru. Díky tomu, že má ID.4 elektrický pohon, je vevnitř i prostornější než srovnatelně velká spalovací SUV a Volkswagen slibuje více místa v interiéru, než má Tiguan, a to nejen díky absenci středového tunelu. Pro rodiče je zajímavou informací také možnost umístit tři dětské sedačky vedle sebe na zadní sedadla, kufr pak má objem 543 litrů, což je o 40 litrů méně, než nabízí sesterská elektrická Škoda Enyaq. Panoramatická skleněná střecha je pak dvakrát větší než u Touaregu. Potěší i tažné zařízení s možností zatížení až 1,2 tunou.

77kWh baterie a 150 kW výkonu

Zatímco Škoda představila kompletní nabídku verzí Enyaqu včetně ostřejší verze RS i standardní varianty s pohonem všech kol, Volkswagen se zatím omezil pouze na jednu verzi, navíc ve speciální 1st Edition. Ta je postavena na střední verzi ID.4 s označením Performance Pro s pohonem zadních kol. Ta pohání synchronní elektromotor o výkonu 150 kW a točivém momentu 310 Nm. Zrychlení na stovku zvládne tato verze za 8,5 vteřiny a maximální rychlost činí 160 km/h.

Baterie má využitelnou kapacitu 77 kWh (82 kWh celková kapacita) a váží 493 kilogramů. Volkswagen slibuje dojezd dle cyklu WLTP 520 kilometrů, reálně se tedy díváme na auto s dojezdem pohodlně přes 400 kilometrů na jedno nabití. Výrobce na baterii poskytuje záruku 8 let, nebo 160 000 km, přičemž po tuto dobu garantuje, že kapacita baterie nepoklesne pod 70 %. V nabídce bude ale i rozšířená záruka na baterii pro ještě delší nájezd bez starostí o stav baterie. Rychlonabíjení pomocí konektoru CCS je možné výkonem 125 kW, což znamená dobití 320 kilometrů (WLTP ) za zhruba 30 minut za pomocí ultrarychlé nabíjecí stanice. Palubní nabíječka má výkon 11 kW a v základní výbavě je také tepelné čerpadlo.

Zatím jeden design interiéru

Interiér vychází vzhledově z ID.3, vůz tak opět nabízí malý displej před řidičem, integrovaný otočný volič jízdy a 10palcový displej infotainmentu. Ve výbavě opět nechybí head-up displej a také rozšířená realita, která promítá virtuálně dále před auto navigační pokyny nebo informace o adaptivním tempomatu. Verze 1st Edition bude mít v nabídce jen jeden styl interiéru s šedou látkou a umělou kůží v hnědém odstínu, v případě základní verze 1st Edition si bude možné zvolit bílý, nebo černý volant a doplňky.

ID.4 zatím startuje na 1,3 milionech Kč

Prozatímním základem bude VW ID.4 v 1st Edition v přepočtu za 1,35 milionu korun, za které dostanete adaptivní tempomat, dvouzónovou klimatizaci, parkovací kameru, asistenta řízení v pruhu, ambientní osvětlení s možností výběru ze 30 barev, LED světla s ID.Light a systém Discover Pro. Vyšší verze 1st Max v přepočtu za 1,6 milionu pak nabídne už skutečně velmi bohatou výbavu čítající 21palcová kola, matrix LED přední i zadní světla, panoramatickou střechu, bezklíčkové otevírání a startování, třízónovou klimatizaci, elektricky ovládané dveře od kufru včetně nožního senzoru, 3D parkovací kamery nebo rozšířenou realitu a dokonce i masážní sedadla.

Verzi s pohonem všech kol, stejně tak nejlevnější verzi s menší baterií, představí Volkswagen až na jaře 2021. Je však jisté, že parametry budou shodné se Škodou Enyaq 50/60 a v případě pohonu všech kol s verzemi 80x iV a RS iV. Volkswagen nicméně už prozradil cenu základní verze, která bude činit rovný milion korun.

U prvních zákazníků v listopadu, v Česku v lednu

První modely ID.4 1st Edition se k zákazníkům ve vybraných 10 zemích dostanou už v listopadu 2020. Edice bude limitována počtem 27 tisíc kusů a špatnou zprávou pro tuzemské zájemce je, že Česko bohužel nepatří mezi vybrané země a oficiálně si zde 1st Edition nebude možné pořídit. Volkswagen později představí standardní výbavové verze, které si bude moci objednat i český zákazník, a to na konci tohoto roku, kdy bude zahájen i předprodej v Česku. První kusy ID.4 se k zákazníkům dostanou v lednu 2021.

Technické parametry Volkswagen ID.4 Pro Performance (77 kWh)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 584 × 1 852 × 1 612 mm, 2 124 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 506 km
Cena od1 387 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze