😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Zásadní elektrický Volkswagen ID.4 představen. Zde jsou kompletní informace

Zásadní elektrický Volkswagen ID.4 představen. Zde jsou kompletní informace
Fotografie: volkswagen.com
  • Jde o první elektrické SUV od Volkswagenu
  • Dojezd činí 520 kilometrů
  • Představena byla zatím jen verze se zadním náhonem
  • Do Česka se první kusy dostanou v lednu 2021

Volkswagen dnes oficiálně představil svoje první elektrické SUV. Odklady představení způsobené pandemií stojí za tím, že se paradoxně dříve ukázal sesterský Enyaq, který stojí na stejné platformě MEB a jde o podobně velké auto. Volkswagen zároveň představil zatím pouze verzi 1st Edition s náhonem zadních kol, která se do prodeje v Česku nedostane. Jaký tedy nový elektrický Volkswagen ID.4 je? Zde jsou kompletní informace.

Vizuálně ID.4 navazuje na svého menšího sourozence ID.3, jehož dodávky začaly v Evropě nyní v září. Potěší sympatická přední maska s LED páskem spojujícím světlomety a dynamicky tvarovaná záď s příplatkovými 3D LED světly nebo v základu 20palcová kola. Pro lepší aerodynamiku (součinitel odporu je pouze 0,28) jsou kliky zapuštěny do dveří. V rámci 1st Edition, tedy výbavy, která byla jako jediná na úvod dnes představena, dostane v základu majitel i černě lakovanou střechu. Zpočátku se bude ID.4 ve verzi 1st Edition prodávat jen ve čtyřech barvách: výrazné žluté, modré, bílé a šedé. Další barvy dorazí později.

Díky elektrickému pohonu nabídne více místa

Rozvor auta zůstal stejný jako u ID.3, celková délka ale narostla na 4,58 metru. Stále tak jde o SUV střední třídy, které je velikostně srovnatelné například s Volkswagenem Tiguan. Elektrická Škoda Enyaq je také o téměř 10 centimetrů delší. Volkswagen pak vyzdvihuje velmi dobrou obratnost ID.4 – poloměr otáčení vozu je srovnatelný s malým Volkswagenem Polo, činí 10,2 metru. Díky tomu, že má ID.4 elektrický pohon, je vevnitř i prostornější než srovnatelně velká spalovací SUV a Volkswagen slibuje více místa v interiéru, než má Tiguan, a to nejen díky absenci středového tunelu. Pro rodiče je zajímavou informací také možnost umístit tři dětské sedačky vedle sebe na zadní sedadla, kufr pak má objem 543 litrů, což je o 40 litrů méně, než nabízí sesterská elektrická Škoda Enyaq. Panoramatická skleněná střecha je pak dvakrát větší než u Touaregu. Potěší i tažné zařízení s možností zatížení až 1,2 tunou.

77kWh baterie a 150 kW výkonu

Zatímco Škoda představila kompletní nabídku verzí Enyaqu včetně ostřejší verze RS i standardní varianty s pohonem všech kol, Volkswagen se zatím omezil pouze na jednu verzi, navíc ve speciální 1st Edition. Ta je postavena na střední verzi ID.4 s označením Performance Pro s pohonem zadních kol. Ta pohání synchronní elektromotor o výkonu 150 kW a točivém momentu 310 Nm. Zrychlení na stovku zvládne tato verze za 8,5 vteřiny a maximální rychlost činí 160 km/h.

Baterie má využitelnou kapacitu 77 kWh (82 kWh celková kapacita) a váží 493 kilogramů. Volkswagen slibuje dojezd dle cyklu WLTP 520 kilometrů, reálně se tedy díváme na auto s dojezdem pohodlně přes 400 kilometrů na jedno nabití. Výrobce na baterii poskytuje záruku 8 let, nebo 160 000 km, přičemž po tuto dobu garantuje, že kapacita baterie nepoklesne pod 70 %. V nabídce bude ale i rozšířená záruka na baterii pro ještě delší nájezd bez starostí o stav baterie. Rychlonabíjení pomocí konektoru CCS je možné výkonem 125 kW, což znamená dobití 320 kilometrů (WLTP ) za zhruba 30 minut za pomocí ultrarychlé nabíjecí stanice. Palubní nabíječka má výkon 11 kW a v základní výbavě je také tepelné čerpadlo.

Zatím jeden design interiéru

Interiér vychází vzhledově z ID.3, vůz tak opět nabízí malý displej před řidičem, integrovaný otočný volič jízdy a 10palcový displej infotainmentu. Ve výbavě opět nechybí head-up displej a také rozšířená realita, která promítá virtuálně dále před auto navigační pokyny nebo informace o adaptivním tempomatu. Verze 1st Edition bude mít v nabídce jen jeden styl interiéru s šedou látkou a umělou kůží v hnědém odstínu, v případě základní verze 1st Edition si bude možné zvolit bílý, nebo černý volant a doplňky.

ID.4 zatím startuje na 1,3 milionech Kč

Prozatímním základem bude VW ID.4 v 1st Edition v přepočtu za 1,35 milionu korun, za které dostanete adaptivní tempomat, dvouzónovou klimatizaci, parkovací kameru, asistenta řízení v pruhu, ambientní osvětlení s možností výběru ze 30 barev, LED světla s ID.Light a systém Discover Pro. Vyšší verze 1st Max v přepočtu za 1,6 milionu pak nabídne už skutečně velmi bohatou výbavu čítající 21palcová kola, matrix LED přední i zadní světla, panoramatickou střechu, bezklíčkové otevírání a startování, třízónovou klimatizaci, elektricky ovládané dveře od kufru včetně nožního senzoru, 3D parkovací kamery nebo rozšířenou realitu a dokonce i masážní sedadla.

Verzi s pohonem všech kol, stejně tak nejlevnější verzi s menší baterií, představí Volkswagen až na jaře 2021. Je však jisté, že parametry budou shodné se Škodou Enyaq 50/60 a v případě pohonu všech kol s verzemi 80x iV a RS iV. Volkswagen nicméně už prozradil cenu základní verze, která bude činit rovný milion korun.

U prvních zákazníků v listopadu, v Česku v lednu

První modely ID.4 1st Edition se k zákazníkům ve vybraných 10 zemích dostanou už v listopadu 2020. Edice bude limitována počtem 27 tisíc kusů a špatnou zprávou pro tuzemské zájemce je, že Česko bohužel nepatří mezi vybrané země a oficiálně si zde 1st Edition nebude možné pořídit. Volkswagen později představí standardní výbavové verze, které si bude moci objednat i český zákazník, a to na konci tohoto roku, kdy bude zahájen i předprodej v Česku. První kusy ID.4 se k zákazníkům dostanou v lednu 2021.

Technické parametry Volkswagen ID.4 Pro Performance (77 kWh)

KonstrukceSUV, 4 584 × 1 852 × 1 612 mm, 2 124 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 506 km
Cena od1 387 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze