Jak upozornila agentura Reuters, Hyundai otevřel s LG Energy Solution společný podnik v Indonésii. Budou se v něm vyrábět bateriové články pro elektromobily na platformě E-GMP, na níž jako první vyjel Ioniq 5. První zmínka o baterkárně přitom přišla už v roce 2021.
Závod vznikl v Karawangu, jenž leží nedaleko současného indonéského hlavního města Jakarta. Díky dobře vybudovaným dopravním sítím v Karawangu, včetně letišť, přístavů a dálnic, město přilákalo investory, jež zajistili rozvoj několika rozsáhlých průmyslových komplexů v několika odvětvích, kromě automobilového průmyslu je to i segment elektroniky, logistiky, stavebních materiálů a další. Indonésie má přitom pro elektromobilitu obrovský potenciál, neboť disponuje největšími zásobami niklu na světě a také je čtvrtou nejlidnatější zemí světa s cca 275 milióny obyvatel. Země navíc hodlá do roku 2026 v rámci svého závazku pro dosažení uhlíkové neutrality vyrábět 600 tisíc elektromobilů ročně. Elektromobily v zemi tvořené 17 508 ostrovy sice aktuálně tvoří pouze asi 2 % automobilového trhu, ovšem s očekáváním, že v roce 2030 už se budeme bavit o dvouciferném podílu.
Nová továrna na výrobu bateriových článků v Karawangu bude postavena na pozemku o rozloze 330 000 metrů čtverečních. Z dřívějška už přitom víme, že má zvládnout výrobu lithium-iontových bateriových článků NCMA o celkové roční kapacitě 10 GWh, což by mělo vystačit pro více než 150 tisíc elektromobilů. Firmy Hyundai a LG, které mají shodně poloviční podíl ve společném podniku, do něj investovaly 1,1 miliardy dolarů (zhruba 25,5 miliard korun). Níže přitom můžete vidět, jak probíhalo slavnostní otevření továrny, kterého se zúčastnil kromě dalších významných osobností i prezident Indonésie Joko Widodo.
Presiden RI, Joko Widodo meresmikan ekosistem baterai kendaraan listrik Indonesia di PT Hyundai LG Indonesia atau HLI Green Power, Karawang, Jawa Barat pada Rabu, (3/7/2024). pic.twitter.com/CYYNVbLcap
— KOMPAS TV (@KompasTV) July 3, 2024
Jak dodává electrek.co, bateriové články pocházející z Karawangu budou instalovány do různých modelů Hyundai a Kia, počínaje novým modelem Kona Electric.