Hyundai oficiálně ukázal, jak si představuje základní elektromobil pro méně náročné. Novinka s délkou 3,8 m stojí na pomezí segmentu A a B a míří přímo proti dosavadnímu osamělému mohykánovi v tomto segmentu, Dacii Spring. Bude mírně dražší, protože Hyundai avizuje startovací cenovku kolem 22 tisíc eur, což znamená 530 000 Kč, nicméně i tak půjde o jeden z vůbec nejlevnějších elektromobilů na trhu.
Novinka vychází z modelu Casper, který Hyundai na domácím korejském trhu nabízí už od roku 2021, nicméně přináší mnohá vylepšení a v rámci generačního updatu ho připravuje na útok na světové trhy. Inster tak má vzhled dnes oblíbeného crossoveru, který svým vzezřením přebírá designový jazyk známý například z elektrické Kony a Hyundai opět používá i své oblíbené „čtverečky“. Zaujmou LED světlomety a designově odvážná kola. Auto stojí mimochodem na 15" kolech, ale k dispozici budou až 17". Ještě v letošním roce pak Hyundai představí i verzi Inster Cross s více outdoor designem.
Interiér překvapí technologiemi
V interiéru najdeme známý designový jazyk Hyundai a na první pohled vůbec nevypadá, že jde o nejlevnější elektromobil. Nižší cenu tak Hyundai pěkně maskuje. Samozřejmě je možné očekávat, že interiéru budou vévodit levné plasty, ale celkové zhodnocení si necháme až na naše živé dojmy s autem. Každopádně Hyundai kromě obligátní černé nabídne i hnědý interiér, případně látkový béžový. Design interiéru pak podtrhuje ambientní osvětlení v 64 barvách.
Co do technologií však vypadá, že žádné větší kompromisy Hyundai nedělal. Interiéru vévodí dvojice 10,25" displejů, na kterých rozpoznáváme známý infotainment Hyundai. Nechybí bezdrátová nabíječka telefonu, z tiskových fotek vidíme praktický odkládací prostor před spolujezdcem pro elektroniku, rovnou s možností nabíjení z portů USB-A i USB-C. A praktičnosti přispívá i zcela rovná podlaha. Komfort pak zajišťuje i příplatkové vyhřívání sedadel a volantu. Zadní sedadla jsou dělená a sklopitelná v poměru 50:50, ale zajímavější je, že jsou posuvná, lze si tak zvětšit objem zavazadlového prostoru ze základních 280 litrů až na velmi slušných 351 litrů.
Dvě baterie a dojezd přes 300 kilometrů
Hyundai uvede Inster ve dvou verzích. Standard range nabídne baterii s kapacitou 42 kWh a dojezdem přes 300 kilometrů. Tato varianta má výkon 71 kW, nabídne tak výrazně lepší dynamiku než zmiňovaná Dacia Spring. Ostatně i maximální rychlost 140 km/h mluví za vše. K dispozici bude ještě varianta Long Range, jejíž baterie dostala do vínku 49 kWh, dojezd tak díky průměrné spotřebě 15 kWh na 100 km má být 355 kilometrů. Tato verze nejen že dojede dál, ale bude i výkonnější, konkrétně má mít 84,5 kW.
Inster bude disponovat rychlonabíjením, prozatím o výkonu velmi slušných 120 kW a výrobce slibuje nabití z 10 do 80 % za 30 minut. Nechybí 11kW palubní třífázová nabíječka a auto dokonce podporuje V2L funkci, stejně jako další vozy Hyundai.
Hyundai Inster se nejdříve začne prodávat v domácí Jižní Koreji, zanedlouho by se měl dostat i do Evropy. Přesnou cenu, dostupnost a výbavy nicméně Hyundai zatím neoznámil, ale očekáváme, že se tak stane na podzim.
Technické parametry Hyundai Inster ECO 42 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | crossover, 3 825 × 1 610 × 1 575 mm, 1 388 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 71 kW, 97 koní, točivý moment: 147 Nm |
Baterie | 42 kWh (39 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 73 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,3 kWh / 100 km, dojezd: 300 km |
Cena od | 599 990 Kč |