😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.
Hyundai Inster Power
test

Hyundai Inster Power

Zaostřeno na spotřebu
19

Levných elektromobilů přibývá, ale často je to na úkor zpracování a komfortu. Hyundai Inster Power ale v tomto směru působí mnohem lépe než jeho hlavní konkurenti. Jak si vede po stránce spotřeby a z ní vyplývajícího dojezdu? Na to jsme se podívali v tomto testu.

Malý městský crossover Hyundai Inster jsme již v testu měli a ukázal se jako městské auto se skvělým poměrem cena/užitná hodnota. Nyní se zaměříme na to, jak si tento městský elektromobil vede po stránce spotřeby, nejen ve městě. Vozy z koncernu Hyundai Motor Group sice jsou známé skvělou efektivitou pohonu, ale bude to platit i u Insteru, který vychází ze spalovacího modelu Kasper?

Překvapení, nebo ne? Za kolik jezdí malý elektrický Hyundai Inster?

Technické parametry Hyundai Inster POWER 49 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcecrossover, 3 825 × 1 610 × 1 575 mm, 1 418 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon85 kW, 115 koní, točivý moment: 147 Nm
Baterie49 kWh (46 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 85 kW, palubní: 10,5 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 370 km
Cena od519 990 Kč

Hyundai Inster Power, tedy verze s větší baterií, má celkovou kapacitu baterie 49 kWh, jak si můžete přečíst v katalogu výše, a z toho je využitelných 46 kWh, což zajišťuje teoretický kombinovaný dojezd podle WLTP 370 kilometrů a udávaná kombinovaná spotřeba dle stejné normy je 14,9 kWh/100 km, což ovšem platí pro vůz na 15" kolech. Testovaný kus byl na 17", pro která platí hodnota 15,1 kWh/100 km. Tomu pak odpovídá dojezd „pouze“ 360 km. Cena základní verze Eco s menší baterií začíná na částce 489 990 Kč a testovaná verze Power s větší baterií pak na 519 990 Kč. V obou případech je pak akční cena pro podnikatele při financování Hyundai Finance ještě trochu nižší.

Palubní počítač elektromobilu Hyundai Inster Power ukázal spotřebu 14,9 kWh/100 km.

Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač elektromobilu Hyundai Inster Power ukázal spotřebu 14,9 kWh/100 km. Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 7 °C.

Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát. Pokaždé v jiném směru a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 14,5 kWh/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici je to jen o trochu více, konkrétně 18,1 kWh/100 km, a při dálniční rychlosti 130 km/h už stoupla výrazněji. Vyšla na 24,6 kWh/100 km.

Pokud chcete dosáhnout co největší efektivity u svého elektromobilu, v kurzu Spotřeba pod kontrolou je možné objednat osobní trénink s autorem článku. Na všechny varianty kurzu nyní platí 15% sleva pro čtenáře fDrive.cz. Stačí zadat slevový kód FDRIVE15.
Reálná spotřeba vyšla na 17,9 kWh/100 km.

Za celý test spotřeby jsem ujel 247,6 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle nabíjení, která bývá vyšší o ztráty právě během doplňování energie. Celkově šlo o kombinaci města, dálnice i okresek. Ve městě to bylo celkem cca 64 kilometrů a spotřeba tam byla 16,2 kWh/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky, ale mírně převažovaly dálnice, které tvořily cca 45 %. Palubní počítač ukázal za celý test 14,6 kWh/100 km. Celkem Hyundai Inster Power odebral 44,321 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 17,9 kWh/100 km.

Režim jízdy Spotřeba Teoretický dojezd
Město (ujeto 63,9 km) 14,63 kWh/100 km 314 km
Mimo město (90 km/h) 14,5 kWh/100 km 317 km
Rychlostní silnice (110 km/h) 18,1 kWh/100 km 254 km
Dálnice (130 km/h) 24,6 kWh/100 km 186 km
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače 14,9 kWh/100 km 308 km
Celý test (247,6 km) podle nabíjení 17,9 kWh/100 km

Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 7 °C. Během celého testu to pak bylo v rozmezí -2 až 16 °C.

Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o využitelné kapacitě baterie, která je 46 kWh.

Komentář autora ke spotřebě Hyundai Inster Power

Malý městský crossover Hyundai Inster Power ukázal, že má i přes původ ve spalovacím Kasperu (který se však v Evropě neprodává) efektivní techniku pohonu, na kterou jsme u Hyundai Motor Group zvyklí. Navíc test probíhal v nižších jarních teplotách, kdy se sice na chvíli teplota při slunečném počasí dostala na 16 °C, ale většinou se pohybovala pod 10 °C a na ráno spadla i mírně pod nulu. Za teplejšího počasí by tedy měla spotřeba ještě klesnout a nižší bude i na základních 15palcových kolech.

Na Insteru oceňuji, že si zachoval regulaci rekuperace pomocí pádel pod volantem a má i režim nejvyšší rekuperace, tedy i-pedal, který starší elektromobily Hyundai (první Ioniq nebo Kona 1. generace) neměly. V tomto režimu lze tedy vůz řídit pouze jedním pedálem, což využijete zejména v městském provozu a kolonách obecně. Naopak při jízdě po zvlněných okreskách se často hodí režim plachtění bez rekuperace. Zde je sice i v režimu „plachtění“ minimální rekuperace, ale to je vlastnost většiny moderních elektromobilů, když už pádla pod volantem mají.

Celkově je tedy Inster oproti svým hlavním konkurentům dospělejším autem po stránce interiéru a celkového zpracování, ale přesto se zdá, že má i nižší spotřebu. Citroën ë-C3 ani nová Dacia Spring testem Zaostřeno na spotřebu zatím neprošly, ale v celkových testech měly spotřebu o poznání vyšší.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Jako prcek je to asi fajn, není určen pro dlouhé cesty, ale přesto ta spotřeba mě teda negativně překvapila :( U takového drobka mít spotřebu jakou má Enyaq se slušným řidičem, nic moc :/
Jan Liška
Jan Liška
Naposledy upraveno: 11. 4. 10:06
Já měl při testovací projížďce po Praze - totožným autem - spotřebu 12.3 KWh/100. Na základě (nejen) toho jsem si auto objednal. Když vidím tu kritiku na spotřebu - napadá mě blbá otázka - proč by si měl někdo takovéto auto pořizovat k častým dálničním přesunům??? na to fakt nepotřebujete doktorát z aerodynamiky, abyste si vyvodili, že např. Tesla 3 bude na dálnici vhodnějsí:-) Inster má spoustu jiných předností.
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Tyhle spotřeby dosahovali dávno auta před ním- Ioniqy. Zoe .Fiat. a stejně to lidi nakupovali ve velkém- myslím že prodejně to půjde ....kamsi ....🤭
Ing.Václav Hellebrand
Bylo by velmi zajímavé projet naprosto stejnou trasu Teslou 3 ( já vím, je to auto za milion, ale dá se koupit dnes jako ojetina ve výborném stavu za stejnou cenu jako Inster a je to naprosto jiná kategorie než malé městské 4 místné autíčko). Nechci tipovat, ale spotřeba Tesly by byla nižší.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze