Hyundai Inster Power
test

Hyundai Inster Power

Zaostřeno na spotřebu
24

Levných elektromobilů přibývá, ale často je to na úkor zpracování a komfortu. Hyundai Inster Power ale v tomto směru působí mnohem lépe než jeho hlavní konkurenti. Jak si vede po stránce spotřeby a z ní vyplývajícího dojezdu? Na to jsme se podívali v tomto testu.

Malý městský crossover Hyundai Inster jsme již v testu měli a ukázal se jako městské auto se skvělým poměrem cena/užitná hodnota. Nyní se zaměříme na to, jak si tento městský elektromobil vede po stránce spotřeby, nejen ve městě. Vozy z koncernu Hyundai Motor Group sice jsou známé skvělou efektivitou pohonu, ale bude to platit i u Insteru, který vychází ze spalovacího modelu Kasper?

Překvapení, nebo ne? Za kolik jezdí malý elektrický Hyundai Inster?

Technické parametry Hyundai Inster POWER 49 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcecrossover, 3 825 × 1 610 × 1 575 mm, 1 418 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon85 kW, 115 koní, točivý moment: 147 Nm
Baterie49 kWh (46 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 85 kW, palubní: 10,5 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 370 km
Cena od519 990 Kč

Hyundai Inster Power, tedy verze s větší baterií, má celkovou kapacitu baterie 49 kWh, jak si můžete přečíst v katalogu výše, a z toho je využitelných 46 kWh, což zajišťuje teoretický kombinovaný dojezd podle WLTP 370 kilometrů a udávaná kombinovaná spotřeba dle stejné normy je 14,9 kWh/100 km, což ovšem platí pro vůz na 15" kolech. Testovaný kus byl na 17", pro která platí hodnota 15,1 kWh/100 km. Tomu pak odpovídá dojezd „pouze“ 360 km. Cena základní verze Eco s menší baterií začíná na částce 489 990 Kč a testovaná verze Power s větší baterií pak na 519 990 Kč. V obou případech je pak akční cena pro podnikatele při financování Hyundai Finance ještě trochu nižší.

Palubní počítač elektromobilu Hyundai Inster Power ukázal spotřebu 14,9 kWh/100 km.

Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač elektromobilu Hyundai Inster Power ukázal spotřebu 14,9 kWh/100 km. Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 7 °C.

Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát. Pokaždé v jiném směru a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 14,5 kWh/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici je to jen o trochu více, konkrétně 18,1 kWh/100 km, a při dálniční rychlosti 130 km/h už stoupla výrazněji. Vyšla na 24,6 kWh/100 km.

Pokud chcete dosáhnout co největší efektivity u svého elektromobilu, v kurzu Spotřeba pod kontrolou je možné objednat osobní trénink s autorem článku. Na všechny varianty kurzu nyní platí 15% sleva pro čtenáře fDrive.cz. Stačí zadat slevový kód FDRIVE15.
Reálná spotřeba vyšla na 17,9 kWh/100 km.

Za celý test spotřeby jsem ujel 247,6 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle nabíjení, která bývá vyšší o ztráty právě během doplňování energie. Celkově šlo o kombinaci města, dálnice i okresek. Ve městě to bylo celkem cca 64 kilometrů a spotřeba tam byla 16,2 kWh/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky, ale mírně převažovaly dálnice, které tvořily cca 45 %. Palubní počítač ukázal za celý test 14,6 kWh/100 km. Celkem Hyundai Inster Power odebral 44,321 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 17,9 kWh/100 km.

Režim jízdy Spotřeba Teoretický dojezd
Město (ujeto 63,9 km) 14,63 kWh/100 km 314 km
Mimo město (90 km/h) 14,5 kWh/100 km 317 km
Rychlostní silnice (110 km/h) 18,1 kWh/100 km 254 km
Dálnice (130 km/h) 24,6 kWh/100 km 186 km
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače 14,9 kWh/100 km 308 km
Celý test (247,6 km) podle nabíjení 17,9 kWh/100 km

Venkovní teplota se během okruhu pohybovala okolo 7 °C. Během celého testu to pak bylo v rozmezí -2 až 16 °C.

Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o využitelné kapacitě baterie, která je 46 kWh.

Komentář autora ke spotřebě Hyundai Inster Power

Malý městský crossover Hyundai Inster Power ukázal, že má i přes původ ve spalovacím Kasperu (který se však v Evropě neprodává) efektivní techniku pohonu, na kterou jsme u Hyundai Motor Group zvyklí. Navíc test probíhal v nižších jarních teplotách, kdy se sice na chvíli teplota při slunečném počasí dostala na 16 °C, ale většinou se pohybovala pod 10 °C a na ráno spadla i mírně pod nulu. Za teplejšího počasí by tedy měla spotřeba ještě klesnout a nižší bude i na základních 15palcových kolech.

Na Insteru oceňuji, že si zachoval regulaci rekuperace pomocí pádel pod volantem a má i režim nejvyšší rekuperace, tedy i-pedal, který starší elektromobily Hyundai (první Ioniq nebo Kona 1. generace) neměly. V tomto režimu lze tedy vůz řídit pouze jedním pedálem, což využijete zejména v městském provozu a kolonách obecně. Naopak při jízdě po zvlněných okreskách se často hodí režim plachtění bez rekuperace. Zde je sice i v režimu „plachtění“ minimální rekuperace, ale to je vlastnost většiny moderních elektromobilů, když už pádla pod volantem mají.

Celkově je tedy Inster oproti svým hlavním konkurentům dospělejším autem po stránce interiéru a celkového zpracování, ale přesto se zdá, že má i nižší spotřebu. Citroën ë-C3 ani nová Dacia Spring testem Zaostřeno na spotřebu zatím neprošly, ale v celkových testech měly spotřebu o poznání vyšší.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Jako prcek je to asi fajn, není určen pro dlouhé cesty, ale přesto ta spotřeba mě teda negativně překvapila :( U takového drobka mít spotřebu jakou má Enyaq se slušným řidičem, nic moc :/
Jan Liška
Jan Liška
Naposledy upraveno: 11. 4. 10:06
Já měl při testovací projížďce po Praze - totožným autem - spotřebu 12.3 KWh/100. Na základě (nejen) toho jsem si auto objednal. Když vidím tu kritiku na spotřebu - napadá mě blbá otázka - proč by si měl někdo takovéto auto pořizovat k častým dálničním přesunům??? na to fakt nepotřebujete doktorát z aerodynamiky, abyste si vyvodili, že např. Tesla 3 bude na dálnici vhodnějsí:-) Inster má spoustu jiných předností.
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Tyhle spotřeby dosahovali dávno auta před ním- Ioniqy. Zoe .Fiat. a stejně to lidi nakupovali ve velkém- myslím že prodejně to půjde ....kamsi ....🤭
Ing.Václav Hellebrand
Bylo by velmi zajímavé projet naprosto stejnou trasu Teslou 3 ( já vím, je to auto za milion, ale dá se koupit dnes jako ojetina ve výborném stavu za stejnou cenu jako Inster a je to naprosto jiná kategorie než malé městské 4 místné autíčko). Nechci tipovat, ale spotřeba Tesly by byla nižší.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze