Britsko-čínský výrobce MG letos představil další elektromobil, kterým je středně velký crossover s označením S5 EV. Ten je dostupný výhradně s pohonem zadní nápravy a lze vybírat pouze velikost baterie a s tím související výkon. Nám se do rukou dostalo nejvyšší provedení Exclusive, které automaticky nabízí baterii s využitelnou kapacitou 62,1 kWh a výkon 231 koní. Díky tomu byly na voze automaticky 18" disky kol a také výbava zahrnovala vyhřívaná přední sedadla a volant. Co myslíte, kolik auto ujede v kombinovaném provozu, když je venku poměrně zima, fouká silnější protivítr a ve voze cestuje kromě řidiče i spolujezdec?
Prostorné univerzální SUV pro rodinu. Otestovali jsme MGS5 EV
Technické parametry MG S5 EV 64 kWh RWD
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 476 × 1 849 × 1 621 mm, 1 680 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
| Výkon | 170 kW, 231 koní, točivý moment: 350 Nm |
| Baterie | 64 kWh (62,1 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 139 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 15,5 kWh / 100 km, dojezd: 480 km |
| Cena od | 899 900 Kč |
Cena testovaného vozu činí 969 900 Kč a jak to u některých automobilek bývá, vyjma jiné barvy karoserie zde neexistují další příplatky. Vyšší výbava Exclusive je velmi štědrá, pohotovostní hmotnost činí 1 725 kg, což je v této kategorii elektromobilů příznivá hodnota. Výrobce slibuje spotřebu 16 kWh na 100 km, což ve spojení s větší baterkou znamená celkem dlouhý dojezd.
Palubní počítač u MG S5 EV ukázal spotřebu 17,1 kWh/100 km.
Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač ukázal po dojetí do cíle spotřebu 17,1 kWh/100 km. Venkovní teplota během celého okruhu činila 7 °C a navzdory solidnímu výkonu je naměřená spotřeba příjemným překvapením.
Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 17,4 kWh/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici vůz odebral 18,9 kWh/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h spotřeba povyrostla na stále únosných 20,1 kWh/100 km. Teplota při tomto druhu testu činila 6 °C.
Reálná spotřeba u MGS5 EV vyšla na 19,2 kWh/100 km.
Za celý test spotřeby jsem ujel 105 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle nabíjení, která bývá většinou vyšší o ztráty právě během doplňování energie. Celkově šlo o kombinaci města, dálnic a okresek. Ve městě to bylo celkem 20 kilometrů a spotřeba činila 16,2 kWh/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky, ale právě kvůli zmíněnému testu dálničního dojezdu převažovaly dálnice, které tvořily cca 60 % z celkové vzdálenosti během testu. Palubní počítač pak ukázal za celý test hodnotu 18,5 kWh/100 km. Celkem po opětovném nabití na původní kapacitu baterie vůz odebral 20,12 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 19,2 kWh/100 km.
| Režim jízdy | Spotřeba | Teoretický dojezd |
|---|---|---|
| Město (ujeto 20 km) | 16,2 kWh/100 km | 383 km |
| Mimo město (90 km/h) | 17,4 kWh/100 km | 356 km |
| Rychlostní silnice (110 km/h) | 18,9 kWh/100 km | 328 km |
| Dálnice (130 km/h) | 20,1 kWh/100 km | 308 km |
| Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače | 17,1 kWh/100 km | 363 km |
| Celý test (105 km) podle nabíjení | 19,2 kWh/100 km |







Venkovní teplota během okruhu činila 7 °C. Během celého testu to pak bylo v rozmezí 6 až 7 °C.
Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o využitelné kapacitě baterie, která je 62,1 kWh.
Komentář autora:
Jak ukazuje naše měření, MGS5 EV je úsporné nejen ve městě, ale také na dálnicích. S větší kapacitou baterie ujede lehce přes 300 km, a to se bavíme o chladném počasí. Vůz těží z toho, že má hladké tvary karoserie a i přes 18" disky kol umí jezdit za málo. Cením dostatek výkonu a široký rozsah nastavení rekuperace. Naměřené hodnoty pak jasně ukazují, že v kombinovaném provozu dokáže MGS5 EV ujet 363 km, což není vůbec špatné.
Foto: fDrive.cz
Moje o 50 cm delší a o téměř 600 kg těžší auto má prakticky stejnou spotřebu, jako tato „lehká váha“.