MGS5 EV
test

MGS5 EV

Zaostřeno na spotřebu
6

Nejnovějšího zástupce značky MG vám brzy představíme ve velkém testu, ale nejprve vám prozradíme, za kolik jezdí maximálně vybavená verze s větší 64kWh baterií. V době testu panovalo skoro až zimní počasí s teplotami okolo 6 °C, a tak jsme se rozhodně neomezovali na tepelném komfortu.

Britsko-čínský výrobce MG letos představil další elektromobil, kterým je středně velký crossover s označením S5 EV. Ten je dostupný výhradně s pohonem zadní nápravy a lze vybírat pouze velikost baterie a s tím související výkon. Nám se do rukou dostalo nejvyšší provedení Exclusive, které automaticky nabízí baterii s využitelnou kapacitou 62,1 kWh a výkon 231 koní. Díky tomu byly na voze automaticky 18" disky kol a také výbava zahrnovala vyhřívaná přední sedadla a volant. Co myslíte, kolik auto ujede v kombinovaném provozu, když je venku poměrně zima, fouká silnější protivítr a ve voze cestuje kromě řidiče i spolujezdec?

Prostorné univerzální SUV pro rodinu. Otestovali jsme MGS5 EV

Technické parametry MG S5 EV 64 kWh RWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 476 × 1 849 × 1 621 mm, 1 680 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon170 kW, 231 koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie64 kWh (62,1 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 139 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,5 kWh / 100 km, dojezd: 480 km
Cena od899 900 Kč

Cena testovaného vozu činí 969 900 Kč a jak to u některých automobilek bývá, vyjma jiné barvy karoserie zde neexistují další příplatky. Vyšší výbava Exclusive je velmi štědrá, pohotovostní hmotnost činí 1 725 kg, což je v této kategorii elektromobilů příznivá hodnota. Výrobce slibuje spotřebu 16 kWh na 100 km, což ve spojení s větší baterkou znamená celkem dlouhý dojezd.

Palubní počítač u MG S5 EV ukázal spotřebu 17,1 kWh/100 km.

Nedílnou součástí každého testu spotřeby je kombinovaný okruh, kde měřím spotřebu podle palubního počítače. Celý okruh je dlouhý cca 60 kilometrů a z toho tvoří 17 km dálnice (cca polovina v každém směru, což by mělo eliminovat vliv protivětru), přibližně 16 km jsou města a zbytek silnice druhé a třetí třídy + průjezdy menšími obcemi. Hlavní zásada je jet na horní hranici rychlostních limitů, případně co dovolí situace, ale plynule. Palubní počítač ukázal po dojetí do cíle spotřebu 17,1 kWh/100 km. Venkovní teplota během celého okruhu činila 7 °C a navzdory solidnímu výkonu je naměřená spotřeba příjemným překvapením.

Vyhodnotil jsem i spotřebu při ustálených rychlostech, které odpovídají našim limitům mimo město. Abych eliminoval vliv převýšení nebo protivětru, jedu každý úsek dvakrát, pokaždé v jiném směru, a výsledek poté průměruji. Na běžných silnicích, tedy při 90 km/h, vyšla spotřeba na 17,4 kWh/100 km, při „stodesítce“ na rychlostní silnici vůz odebral 18,9 kWh/100 km a při dálniční rychlosti 130 km/h spotřeba povyrostla na stále únosných 20,1 kWh/100 km. Teplota při tomto druhu testu činila 6 °C.

Reálná spotřeba u MGS5 EV vyšla na 19,2 kWh/100 km.

Za celý test spotřeby jsem ujel 105 km, během kterých jsem vyhodnocoval i reálnou spotřebu podle nabíjení, která bývá většinou vyšší o ztráty právě během doplňování energie. Celkově šlo o kombinaci města, dálnic a okresek. Ve městě to bylo celkem 20 kilometrů a spotřeba činila 16,2 kWh/100 km podle palubního počítače. Zbytek tvořily dálnice a okresky, ale právě kvůli zmíněnému testu dálničního dojezdu převažovaly dálnice, které tvořily cca 60 % z celkové vzdálenosti během testu. Palubní počítač pak ukázal za celý test hodnotu 18,5 kWh/100 km. Celkem po opětovném nabití na původní kapacitu baterie vůz odebral 20,12 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 19,2 kWh/100 km.

Režim jízdy Spotřeba Teoretický dojezd
Město (ujeto 20 km) 16,2 kWh/100 km 383 km
Mimo město (90 km/h) 17,4 kWh/100 km 356 km
Rychlostní silnice (110 km/h) 18,9 kWh/100 km 328 km
Dálnice (130 km/h) 20,1 kWh/100 km 308 km
Kombinovaný okruh (60 km) podle palubního počítače 17,1 kWh/100 km 363 km
Celý test (105 km) podle nabíjení 19,2 kWh/100 km

Venkovní teplota během okruhu činila 7 °C. Během celého testu to pak bylo v rozmezí 6 až 7 °C.

Teoretický dojezd vychází z údaje o spotřebě v daném režimu a údaje o využitelné kapacitě baterie, která je 62,1 kWh.

Komentář autora:

Jak ukazuje naše měření, MGS5 EV je úsporné nejen ve městě, ale také na dálnicích. S větší kapacitou baterie ujede lehce přes 300 km, a to se bavíme o chladném počasí. Vůz těží z toho, že má hladké tvary karoserie a i přes 18" disky kol umí jezdit za málo. Cením dostatek výkonu a široký rozsah nastavení rekuperace. Naměřené hodnoty pak jasně ukazují, že v kombinovaném provozu dokáže MGS5 EV ujet 363 km, což není vůbec špatné.

Foto: fDrive.cz

Diskuze ke článku
Miroslav Krejci
Miroslav Krejci
Test jen potvrzuje, že u BEV není hmotnost s ohledem na spotřebu až tak důležitá. A že rozhoduje zejména aerodynamika a celková účinnost pohonného systému vč. účinné rekuperace.
Moje o 50 cm delší a o téměř 600 kg těžší auto má prakticky stejnou spotřebu, jako tato „lehká váha“.
Jan Schoedlbauer
Jan Schoedlbauer
Prosím, je to MNC nebo LFP?
Dini Dini
Dini Dini
Takže je to prakticky stejně drahé jak Model Y nebo Enyaq?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze